1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

شروع موضوع توسط portal ‏8/9/16 در انجمن ترفندکده

  1. portal

    portal کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏27/1/16
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    ۱.چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟


    [​IMG]

    3. آیا شما قصد دارید فروشگاهی اینترنتی را راه اندازی کنید تا محصولات خود را در آن به فروش برسانید؟ آیا فروشگاه آنلاین تان آمادۀ راه اندازی شده است و هم اکنون در تلاش هستید که فروش محصولات خود را آغاز کنید؟ بهتر است ابتدا از همۀ نکات مهمی که یک فروشگاه اینترنتی لازم دارد را بررسی نمایید. تصاویر محصولاتتان را همراه با توضیحات فنی مربوط به آن در فروشگاه قرار دهید، طراحی سایت را دوباره بررسی نمایید، قسمتی در فروشگاه خود را به دیدگاه های کاربران اختصاص دهید.

    4. حال که این کارها را انجام داده اید، نوبت به چه کاری می رسد؟ شاید فکر کنید که حال زمان آن فرا رسیده که با خیال راحت بر جای خود تکیه کنید و ترافیک بازدید کنندگان وب سایت خود را تماشا کنید. بازدید کنندگانی که همگی برای خرید به وب سایت شما سرازیر شده اند و حجم زیادی از سفارش را بر روی دست شما می گذارند. اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد!

    5. به فروش رساندن محصولات در یک فروشگاه اینترنتی، کار چندان راحتی نیست. راه اندازی کسب و کار برای بسیاری از اولین کارآفرینان، تجربه ای بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است. همچنین، هر روزه شاهد راه اندازی فروشگاه های اینترنتی جدیدی هستیم که این موضوع خود نشان از رقابت سخت در حوزۀ فروش اینترنتی را دارد.

    6. در این مقاله سعی داریم که با ارائۀ نکاتی کلیدی در ارتباط با فروشگاه های اینترنتی، به فروش اولین محصولتان کمک کنیم. موضوعاتی که در این مقاله دربارۀ آنها صحبت شده است توسط "شین وُرک" مدیر بازاریابی شرکت "کیس متریکز" بررسی و تایید شده اند. اگر می خواهید هرچه سریعتر به یکی از بهترین فروشگاه ها آنلاین در ایران تبدیل شوید، به شما توصیه می کنیم که این مقاله را حتماً مطالعه فرمایید.

    7. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

    1. سعی کنید در فیسبوک با افراد زیادی دوست شوید. بهتر است در ابتدا دربارۀ بازاریابی شبکه های اجتماعی آموزش ببینید. بازاریابی شبکه های اجتماعی از استراتژی های مختلف استفاده می کند. از گشت و گذار در فیسبوک گرفته تا به روز رسانی استاتوس ها و قرار دادن محصولات جدید در پروفایل فروشگاه. تمام این فعالیت ها در جهت ساخت صفحه ای منظم و در خور فروشگاه شما خواهد بود. داشتن این صفحه برای فروشگاه شما بسیار مفید خواهد بود. همچنین، توصیه می کنیم در شبکه اجتماعی لینکدین عضو شوید.
    2. بهتر است نحوۀ برقراری ارتباط با مشتریان یاد بگیرید. اطلاعات پروفایل لینکدین خود را تکمیل نمایید. مطالبی را ارسال نمایید که به حوزۀ فعالیت تان مرتبط هستند. نحوۀ نفوذ در گروه های مختلف لینکدین را بیاموزید. همچنین در سایت یوتیوب یا آپارات یک کانال یوتیوب راه بیاندازید. می توانید با ایجاد ویدیوهایی از محصولات خود، نحوۀ بازاریابی ویدیویی را فرا بگیرید. آمار بازدید از ویدیوهای خود را بررسی کنید و به ترافیک جذب شده از آن دقت نمایید.
    3. در توئیتر فعالیت خود را آغاز کنید. اگر به تازگی در وب سایت توئیتر عضو شده اید، بهتر است در ابتدا با دیگران به گفتگو بپردازید و محصولات خود را به آنها معرفی کنید. سعی کنید با مطالعۀ مقالاتی دربارۀ نحوۀ فعالیت در توئیتر، راهکارهای افزایش دنبال کنندگان را بیاموزید. فالوئرهای فعال می توانند مشتریان بسیار خوبی برای محصولات شما باشند. سعی کنید در توئیتر خود از زبان طنز استفاده کنید. طنازی و شوخ طبعی می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی کاربران داشته باشد.
    4. از طریق عضویت در پینترست می توانید، برای مشتریان خود الهام بخش باشید. سایت پینترست می تواند ترافیک بالایی را به سمت وب سایت شما کوچ دهد. شما می توانید با قرار دادن دکمۀ به اشتراک گذاری پینترست در وب سایت خود، فضایی را برای مشتریان بالقوه خود فراهم آورید تا آنها مشتاق دنبال کردن شما در پینترست باشند.
    5. فعالیت خود را در اینستاگرام به خوبی انجام دهید. امروزه اینستاگرام به یکی از مهم ترین فضاهای مجازی برای فروش محصولات تبدیل شده است. شما از طریق اینستاگرام می توانید مشتریان بسیاری به دست آورید. تا جایی که می توانید از هشتگ های مرتبط با فعالیت خود استفاده نمایید. همچنین با ترتیب مسابقات، خود را به مشتریان بشناسانید و فعالیت خود را گسترش دهید. سعی کنید به بیشتر سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید، تا آنها بدانند که شما حضور فعالی در عرصه اینترنت دارید.
    6. تلگرام امروزه یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد. با راه اندازی یک کانال تلگرام شما می توانید هزاران هزار مشتری بالقوه را به سمت خود جذب نمایید. تخفیفات و پیشنهادات خود را در کانال تلگرام خود قرار دهید.
    14. بازاریابی موتورهای موتوهای جستجوگر

    1. در برابر وب سایت هایی که کالای خود را با کالای دیگر وب سایت ها مقایسه می کنند، مقاومت کنید. بیشتر خریداران زمان خود را صرف مقایسۀ محصولات فروشندگان می کنند و به دنبال یافتن وب سایت هایی با قیمت پائین تر هستند. برای اینکه این دسته از رقبای خود را از میان بردارید باید محصولات خود را در دیدرس همۀ افراد قرار دهید. داشتن سئوی قوی می تواند راه حل شما باشد. به این ترتیب نام شما در صدر نتایج جستجوی گوگل خواهد بود.
    2. آدرس و مکان فعالیت خود را در Google Place مشخص کنید. این ابزار گوگل راه حلی بسیار مناسب برای مقابله با وب سایت های زرد است. البته فراموش نکنید که این گزینه مناسب فروشندگانی است که باید به صورت حضوری با مشتریان خود در ارتباط باشند.
    3. همچنین علاوه بر گوگل، به شبکه های یاهو و بینگ نیز بپیوندید. با پرداخت هزینه ای اندک می توانید از مزایای تبلیغات در صفحات اول این موتورهای جستجوگر بهره مند گردید. اگر این استراتژی به صورت هدفمند تکرار گردد، آمار بازدید وب سایت شما را بالا خواهد برد و در مدت زمانی کوتاه، نام تجاری شما به یک برند معتبر تبدیل می شود.
    18. بهینه سازی سایت فروشگاهی

    1. بسیاری از کارشناسان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر را امری ضروری می دانند و داشتن سئوی خوب را بهترین نقطه قوت یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی می پندارند. زیرا به این ترتیب شما می توانید به راحتی، رتبۀ خود در رنکینگ گوگل را ارتقا دهید.
    2. برای انجام این کار می توانید از ابزارهای گوگل مانند Google Analytics یا Google Adwords یا ابزارهای مشابه استفاده نمایید. به این ترتیب شما می توانید فعالیت و رفتارهای کاربران را به صورت مستقیم زیر نظر بگیرید. به این ترتیب شما متوجه خواهید شد که کاربران کدامیک از محصولات یا صفحات وب سایت شما را می پسندند، کدام صفحۀ شما بازدید کم تری دارد و ... .
    3. وب سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید که امکان دسترسی با موبایل یا تبلت به آن راحت باشد. به این ویژگی ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وب سایت می گویند. این ویژگی می تواند باعث پیروزی شما بر رقبای تجاری تان شود. به این ترتیب شما می توانید بدون اتلاف وقت، همیشه در دسترس مشتریان خود باشید. همچنین طراحی اپلیکیشن نیز می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی کسب و کار شما داشته باشد و همچنین به نام تجاری شما اعتبار بخشد.
    4. لینک سازی یکی از مهم ترین بخش های مرتبط با سئو است. سعی کنید تا جایی که می توانید برای فروشگاه خود بک لینک های معتبر بگیرید، این کار می تواند سئوی وب سایت شما را به خوبی تقویت کند. با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs می توانید رقبای خود را زیر نظر بگیرید و با تعیین استراتژی دقیق آنها را کنار بزنید.
    23. روابط عمومی قوی

    1. توصیه می کنیم برای تمامی محصولات خود، گفتاری را در رابطه با نقد و بررسی آن قرار دهید. افزودن نقد و بررسی نه تنها به بالا بردن سطح آگاهی مشتری از محصولی که قصد خرید آن را دارد می انجامد، بلکه به افزایش اعتبار برند شما نیز کمک می کند. افزودن نقد و بررسی در کنار روش بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان، اعتماد کاربران به شما را افزایش می دهد.
    2. سعی کنید مقالات و اطلاعیه های مطبوعاتی بنویسید. سعی کنید به ارزش خبری مقالات پی ببرید و چگونگی دستیابی به آن را بیاموزید. با این کار شما گام هایی بلند در رابطه با مقالات مطبوعاتی خواهید برداشت.
    3. نام تجاری و لوگوی مفهومی و جالبی را برای فعالیت خود برگزینید. این طرح باید به گونه ای باشد که به نوع تجارت شما مرتبط باشد. می توان گفت این روش، نسخۀ قدیمی بازاریابی ویدئویی به شمار می آید. طرح شما باید یه قدری قوی باشد که ذهن را سرگرم و درگیر کند. به این ترتیب نام شما در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند. این کار اگر به درستی صورت گیرد، مخاطبان بسیاری را به سمت شما جذب خواهد کرد.
    4. تلاش کنید که محصولاتی خاص و با ارزش بفروشید. اگر می خواهید کالایی را در این بازار شلوغ و پر رقیب به فروش رسانید، در انتخاب نوع کالای خود هوشیار باشید. زمانی که رقبای شما در حال فروش کالایی مشابه هستند، با تغییر نوع کالا می توانید طرفدارانی را برای خود دست و پا کنید.
    5. بهتر است با فردی موفق در کسب و کار خود مصاحبه کنید و از وی مشاوره بگیرید. گرفتن مشاوره از فردی مشغول فعالیت که وجهۀ مثبتی نیز دارد، می تواند در متفاوت ساختن محتوای سایت بسیار موثر باشد.
    29. بازاریابی محتوا

    1. به وب سایت ها و فروشگاه های مرتبط با فعالیت خود بروید و نظرات خود را به عنوان کاربر مهمان در آنجا درج نمایید. این روش می تواند به فعالیت شما بسیار کمک کند.
    2. سعی کنید برای محصولات خود، فایل های تصویری ایجاد کنید. برای اینکار لازم است ویدیوهای محبوب و پر بازدید وب سایت های دیگر را مشاهده نمایید و از المان های جذاب آن ها برای ساخت ویدیوی خود الهام بگیرید. مطمئناً با اشتراک گذاری این فایل های در شبکه های اجتماعی، مخاطبین زیادی را خواهید یافت.
    3. برای وب سایت خود، وبلاگ ایجاد کنید. تولید مقالات و مطالب ارزشمند و مفید، یکی از آسان ترین و ارزانترین روش های موجود برای جذب مشتریان و بازدید کنندگان است. سعی کنید مطالبی جنجالی و مباحثه برانگیز در وبلاگ خود قرار دهید. تولید چنین محتوایی طرفداران و مخالفان را به سوی شما می کشاند و در نتیجه روشی بسیار خوب برای شناساندن نام تجاری شماست. هرچند ارسال چنین مطالبی باید کاملاً هوشمندانه باشد، زیرا یک اشتباه کوچک می تواند تصویر شما را در ذهن مخاطبان خدشه دار کند.
    4. ساختن کانال آپارات یا یوتییوب می تواند به وب سایت شما بسیار کمک کند. در ویدیوهای خود می توانید به نقد و بررسی محصولات خود بپردازید یا مباحث مهم را در آنها آموزش دهید. ویدیوهای آموزشی رایگان تجارت شما را دگرگون خواهند کرد.
    5. سعی کنید تا جایی که می توانید مشخصات فنی تمام محصولاتتان را در وب سایت خود قرار دهید و همۀ محصولاتتان را به صورت دقیق و از نگاه یک کاربر ایرانی نقد و بررسی کنید.
    6. سعی کنید به طریقی ایمیل های کاربران خود را جمع آوری نمایید. قرار دادن خبرنامه یا امکان ثبت نام در وب سایت، دو روش محبوب برای جمع آوری ایمیل مخاطبان می باشند. همۀ ما می دانیم که بازاریابی ایمیلی چقدر می تواند در تجارت پُر سود باشد. آمارها نشان می دهند که در ازای هر یک دلار که صرف هزینۀ بازاریابی ایمیلی می شود، 40 دلار سود حاصل از سرمایه وجود دارد.
    36. تبلیغات پولی

    1. تبلیغ در فیسبوک یکی از این گزینه هاست. اکنون زمان آن رسیده است که تجارت خود را در فیسبوک مطرح سازید. البته این تبلیغات زمانی برای شما چشم گیر خواهند شد که مستقیماً بر روی فروشتان تاثیر بگذارند.
    2. کلمات کلیدی خود را در گوگل مطرح کنید. برای این کار کافیست کمی هزینه بپردازید. هیچ کدام از پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین، به سرعت کلمات کلیدی نتیجه بخش نخواهند بود. از Google Adwords استفاده کنید و طریقۀ کار با آن را بیاموزید.
    3. بهتر است بنرهای تبلیغاتی خود را در وب سایت های معروف قرار دهید. این تبلیغات به طور معجزه آسایی موثر خواهند بود. البته مانند دیگر روش های بازاریابی، لازم است بدانید این بنرها را در سایت های مشخص قرار دهید و حتی جایگاهشان را به درستی انتخاب کنید.
    4. در توئیتر فعالیت کنید. بهتر است روش های تبلیغاتی گوگل را به کار بگیرید، توئیت های خود را به اشتراک بگذاید و به این ترتیب فعالیت های خود را در آنجا گسترش دهید.
    41. تبلیغات خارج از اینترنت

    1. اگر نمایشگاه یا همایشی مرتبط با فعالیت شما در حال برگزاری است، توصیه می کنیم در آن شرکت کنید. هیچ روشی به اندازۀ ارتباط مستقیم با مخاطبان در فروش شما موثر نیست، به خصوص در اوایل راه اندازی تجارت تان!
    2. در تجمعات و همایش های مختلف حضور داشته باشید. محصولات خود را با سود بسیار پایین به مشتریان خود عرضه کنید تا افراد با نام تجاری شما آشنا شوند. با حضور در چنین مکان هایی، نه تنها با صاحبان کسب و کار را شناسایی می کنید و پتانسیل بازار را می سنجید، بلکه امکان رد و بدل کردن کارت های ویزیت نیز خواهید داشت.
    3. هنگامی که در جلسه ها حضور می یابید، بهتر است با افراد حاضر در آن آشنا شوید. با آنها ارتباطی گرم برقرار کنید. چنین کارهایی به ارتقا برند شما کمک خواهند کرد.
    4. فروش عمدۀ محصولات یکی دیگر از نکات موفقیت است. به این ترتیب شما می توانید خدمات و محصولات خود را بطور عمده در اختیار خرده فروشان قرار دهید. حتی شما می توانید محصولات فروشندگان دیگر را نیز به صورت عمده عرضه کنید.
    5. در مکان های مختلف برای خود شعبه ایجاد کنید. این کار روشی جدید و سرگرم کننده برای به نمایش گذاشتن محصولات به شمار می آید. مثلاً می توانید به شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید و افراد جدیدی را از محصولات خود با خبر کنید.
    6. داشتن تیم فروش، کمک بزرگی برای موفقیت تجارت شماست. پس از آنکه اولین محصول خود را فروختید، نمی توانید بگویید که نبض بازار را در اختیار دارید. همچنین اگر خودتان شخصاً اقدام به فروش محصولات کرده باشید این مسئله کمی ناراحت کننده خواهد بود. در این مواقع داشتن تیم فروش الزامی است. مخصوصاً زمانی که محصولاتتان، کالای مصرفی نیست و لازم است که مشتریان خود را برای خرید متقاعد نمایید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/9/16
    خرید فالوور اینستاگرام از این پست تشکر کرده است.
  2. N@M

    N@M کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏5/7/15
    ارسال ها:
    4,670
    تشکر شده:
    10,753
    امتیاز دستاورد:
    113
    شغل:
    STUDENT
    ویرایش شد...
    تبلیغات ممنوعه
     
    خرید فالوور اینستاگرام از این پست تشکر کرده است.
  3. marjanparsa

    marjanparsa کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏29/5/16
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    بسیار ممنون از سایت خوبتون و مطالب ارزندتون

    تعرفه طراحی سایت

    [​IMG]

    همانطوری که می دانید طراحی سایت پروسه ای مشارکتی است که بین مشتری و شرکت طراحی سایت طی می شود. این پروسه برمبنای نیازهای مشتری به جلو می رود به همین دلیل در وهله اول نمی توان تعرفه ثابتی به منظور آن مشخص کرد، چرا که نیازهای مشتریها با هم یکسان نیست. در مواقعی که سایت در بسته ای معین عرضه می شود شرکت های مختلف تعرفه های مشخصی را برای این کار تعیین می کنند. اما این بسته های معین در اغلب موارد دارای نرم افزارهای غیرضروری هستند که نیازهای مشتری را برآورده نمی کنند، پس برای بهینه و به صرفه شدن طراحی سایت لازم است که مشتری خواسته های خود را از طراحی سایت قبل از هر کاری مشخص نماید و آنها را در قالب نوشته ای درختی آماده کند و بعد آنها را با طراح سایت در میان بگذارد.

    تعرفه طراحی وب سایت وب کندو

    تعرفه طراحی سایت وب کندو این گونه است که ابتدا نیازهای مشتری را مورد ارزیابی قرار می دهد و سپس با توجه به آن نیازها، مناسب ترین شیوه را برای طراحی سایت به مشتری توصیه می کند.

    با این رویکرد هزینه طراحی سایت بر مبنای شیوه توصیه شده متفاوت خواهد بود. در حالت کلی می توان دو شیوه طراحی سایت را به مشتری پیشنهاد داد:

    اولین شیوه، بهره گیری از نرم افزارهای آماده است که بالتبع هزینه عملیاتی این کار نیز کمتر خواهد بود ولی این شیوه دارای عیب های اساسی است که بر مزیت هزینه کم آن غلبه می کنند؛ از معایب این شیوه می توان به: امنیت کم، هزینه بالای تغییرات بعدی، نبود انعطاف پذیری بیشتر، شبیه شدن به بقیه وبسایت ها، نبود سازگاری بیشتر با موتور های جستجوگر و غیره اشاره نمود.

    دومین شیوه، اجرای طراحی سایت به صورت اختصاصی است که در این شیوه هزینه اجرایی مرحله ابتدایی سایت بالاتر است یعنی تعرفه طراحی سایت بالاست. ولی تغییرات آینده سایت با هزینه حداقلی روبروست و همچنین عیبهای شیوه اول را نیز ندارد.

    نکته های تعرفه طراحی سایت
    بعضی از نکته هایی که در تعرفه طراحی سایت در نظر گرفته می شود به این صورت می باشد:

    - تعرفه بالا بردن رنگینگ سایت در موتورهای جستجو بر مبنای زمینه فعالیت و نحوه اجرای سایت مشخص می شود.

    - قابلیت اضافه کردن ابزارهای دیگر در همه وب سایت های ارائه شده وجود دارد.

    - ثبت سايت ها در موتورهای جستجوگر و طراحی سایت به روش بهینه سازی سایت فرندلی، کاملا رايگان می باشد.

    - سايتهای ارائه شده مطابق با درخواست مشتری طراحی و اجرا می شود و قالب سایت با سفارش مشتری طراحی می گردد.

    می توانید برای گزینش مناسب ترین و بهترین شیوه فروشگاه ساز و طراحی سایت با شرکت طراحی سایت وب کندو مشورت کنید و پرسش های خود را از همکاران ما بپرسید.

    اگر می خواهید رنگینگ سایت تان را در موتور جستجوی گوگل افزایش دهید و ترافیک هدفمندی برای وب سایت تان فراهم کنید از مشاوران ما در زمینه سئو سایت کمک بگیرید.

    منبع : طراحی سایت
     
    karinoweb و N@M از این پست تشکر کرده اند.
  4. N@M

    N@M کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏5/7/15
    ارسال ها:
    4,670
    تشکر شده:
    10,753
    امتیاز دستاورد:
    113
    شغل:
    STUDENT
    ممنون از شما ....:)
     
    karinoweb از این پست تشکر کرده است.
  5. ostadtv

    ostadtv کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏4/9/21
    ارسال ها:
    23
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون
    محل سکونت:
    تهران
    وب سایت:
    بسیار جامع و عالی بود مرسی ازتون
     
    خرید فالوور اینستاگرام و سپیده 2 از این پست تشکر کرده اند.
  6. mahbobejadidi

    mahbobejadidi کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏9/11/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    دیگه دنیا داره به سمت انلاین شدن میره و زرنگ کسیه که زودتر از دیگران فروشگاه اینترنتی شو راه بندازه
     
  7. mohammad-zebel

    mohammad-zebel کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏22/11/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:
    بسیار عالی و درست
     
بارگذاری...