1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

چگونه سریع‌تر ایندکس شویم؟

شروع موضوع توسط masterina ‏21/7/16 در انجمن ترفندکده

  1. masterina

    masterina کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏16/7/16
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    در دنیایی که سرعت حرف اول را می‌زند، همه دوست دارند تا کارهایشان بسیار سریع‌تر پیش برود؛ دسترسی به اخبار و محتواهای جدید از طرف موتورهای جست‌وجو سریع‌تر شود و البته در این قاعده وبمسترها هم دوست دارند تا اگر نوشته‌ای می‌نویسند، سریع‌تر توسط موتورهای‌ جست‌وجو شناخته شود. در این نوشته با هم روش‌های مختلف بالابردن سرعت ایندکس سایت را بررسی می‌کنیم.

    ابتدا بگذارید با هم تفاوت‌های بین خزیدن (crawling) و ایندکس شدن را با هم بررسی کنیم. فرایند Crawling یا خزش، توسط نرم‌افزارهایی که برای همین کار نوشته شدند (botها) انجام می‌شود تا آدرس صفحات جدید و قدیمی مشخص شود. حالا پس از این که آدرس صفحات پیدا شد، بات‌ها محتوای آنها را از نظر با کیفیت بودن یا نبودن بررسی می‌کنند؛ ارتباط آنها با کلمات کلیدی را بررسی می‌کنند و در سرورهایشان ذخیره می‌کنند تا در زمان جست‌وجو کاربر، بتوانند این محتواها را رتبه‌بندی کنند و به کاربر نشان بدهند.

    به طور کلی، پس از این که یکی از بات‌ها وارد سایت شما می‌شود، با نسخه قبلی‌ای که در سرورش ذخیره کرده سایتتان را مقایسه می‌کند و اگر تغییری در آن (مثل اضافه شدن لینک جدید، تغییر در محتوا و..) در آن اتفاق افتاده باشد، مجددا آنها را ایندکس می‌کند. حالا کاری که ما می‌خوایم انجام دهیم این است که سرعت crawl شدن سایت توسط این بات‌ها را افزایش دهیم تا صفحاتمان سریع‌تر ایندکس شوند.

    چگونه سرعت Crawl بات‌ها را افزایش دهیم؟
    همانطور که در سئو برای هرچیزی بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده و فاکتورهای زیادی دخیل هستند؛ در بحث crawling هم چنین فاکتورهای وجود دارد. افزایش سرعت ایندکس شدن چیزی نیست که بخواهیم در یک ساعت یا یک روز انجام دهیم و یا این که با یک دکمه هرچقدر خواستیم آن را افزایش دهیم. در ادامه چند راهکار برای افزایش سرعت خزیدن را برای شما می‌نویسم:

    • ایجاد یک نقشه سایت و ثبت آن در Google Webmaster Tools
    ابتدا برای سایتتان یک نقشه خوب تهیه کنید و آن را در وبمسترتولز گوگل ثبت کنید. برای ایجاد یک نقشه خوب می‌توانید از پلاگین‌هایی مثل WordPress SEO، XML sitemaps و سایت‌های مثل xml-sitemaps.com استفاده کنید.

    • استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری نوشته‌هایتان
    در این که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به افزایش سرعت ایندکس شدن سایت شما کمک کنند هیچ شکی نیست؛ پس بعد از این که صفحه جدیدی ایجاد کردید آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک و پلاس به مطالعه بیشتر بگذارید. حتی‌الامکان شبکه پلاس را فراموش نکنید! با توجه به این که صاحب این شبکه اجتماعی خود گوگل است، دسترسی آن به نوشته‌های جدید و .. بسیار ساده‌تر است و راحت‌تر نوشته‌ها و لینک‌های شما را ایندکس خواهد کرد. از طرفی سایت‌های اشتراک‌گذاری لینک مثل لینک‌پد هم می‌توانند بسیار مفید باشند.

    • افزایش تعداد لینک‌های خارجی سایت
    راستش همیشه گفتیم که لینک بیلدینگ و ایجاد لینک‌های طبیعی برای یک سایت چقدر می‌تواند مفید باشد و به رتبه آن در نتایج جست‌وجو کمک کند؛ این بار می‌خواهم بگویم که لینک‌هایی که از دیگر سایت‌ها می‌گیرید برروی زمان ایندکس شدن سایت شما تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند crawl شدن را افزایش دهد.

    • پینگ کردن سایت
    احتمالا با پینگ کردن آشنا هستید. اگر نگاهی به بخش نوشتن وردپرس بیاندازید می‌بینید که چنین باکسی توجه شما را به خودش جلب می‌کند:


    پینگ کردن به طور کلی باعث می‌شود که سرویس‌هایی که خوراک‌ها را می‌خوانند (به طور مثال) سایت شما را بررسی کنند و همین باعث افزایش سرعت ایندکس شدن صفحاتتان می‌شود. برخی حرف‌های ضد و نقیض در مورد استفاده از سرویس‌های پینگ وجود دارد، اما در صورتی که از آنها سوءاستفاده نکنید مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. می‌توانید این لیست را بگیرید و در سایت خود استفاده کنید.

    • استفاده از ابزار Fetch as Google
    آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده است که ابزار Fetch گوگل چه کاربردی دارد؟ در واقع گوگل این ابزار را برای این گذاشته است که شما بتوانید ببینید گوگل صفحات شما را چگونه به صورت کد و دیداری می‌بیند؛ اما پس از این که صفحه‌ای را Fetch می‌کنید، دکمه‌ای با مضمون “Submit to index” مشاهده می‌کنید.


    پس از کلیک برروی این دکمه، دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد:

    • Crawl only this URL – خزیدن و ایندکس تنها همین آدرس
    • Crawl this URL and its direct links – شروع خزش از این صفحه و ایندکس صفحات لینک شده
    اگر می‌خواهید صرفا یک آدرس را مجدد گوگل ایندکس کند، گزینه اول را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید که سایتتان را مجدد به طور کلی بخزد،‌ گزینه دوم را انتخاب کنید. البته حواستان باشد که بیشتر از ۵۰۰ آدرس در ماه برای هر اکانت وبمسترتولز و ۱۰ درخواست خزش کامل سایت امکان پذیر نیست. البته گوگل قطعا گارانتی نمی‌کند که پس از انجام این کار صفحه شما حتما ایندکس شود.

    در فرایند ایندکس شدن موارد خیلی فراوانی دخیل هستند مثل سرعت بروز شدن سایت شما، سرعت بارگذاری سایتتان و موارد دیگری که صرفا با گذشت زمان و کار صحیح بدست می‌آیند. اگر شما تجربه‌ای در افزایش سرعت ایندکس شدن سایتتان دارید، در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.
     
بارگذاری...