1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

چرا هنوز سیستم HACCPدر دنیا برای ایمنی موادغذایی توصیه می شود

شروع موضوع توسط novin20 ‏28/7/16 در انجمن مطالب جالب و خواندنی

  1. novin20

    novin20 Guest

    اگر به سوابق سیستم ایمنی مواد غذایی HACCP در دنیا نگاهی گذرا داشته باشیم ، بسیاری از مراجع بزرگ همانند CODEX سازمان ملل ، FDA امریکا ، اتحادیه اروپا EU هنوز بر استقرار بر سیستم آنالیز خطرات و نقاط کنترل بحرانی تاکید ویژه دارند.

    در طی سالیان متمادی بر پایه این سیستم تغییرات زیادی اعمال گردیده و بسیاری از کشورها با توسعه سیستم HACCP مدل های متفاوتی را اریه نموده اند.هدف اغلب کشورها در مرحله اول تاکید بر استقرار سیستم HACCPبوده و ثانیا برخی راهنمایی ها و برخی استاندارد های مورد نظر خود رابه این سیستم اضافه نموده اند.

    برای مثال در انگلستان استاندارد BRC و در اتحادیه اروپا استاندارد IFS ، در استاندارد های GAPکشاورزی ، در استاندارد GLOBAL GAPکشاورزی اروپا، در استاندارد ایزو 22000 ودر سایر استاندارد های بهداشتی و ایمنی مواد غذایی ، تماما مبانی سیستم HACCP به عنوان الزام حتمی مد نظر قرار گرفته است.

    هنوز الزام صادراتی به بسیاری از کشورها سیستم HACCPمی باشد و اینکه مدل های تعریف شده همگی بر مبنای سیستم HACCPقرار گرفته اند.

    به معنای دیگر کافی است سازمانها در سراسر دنیا اقدام به استقرار سیستم HACCPنمایند ودر صورت نیاز صادراتی به انگلستانBRC و به اتحادیه اروپا IFSرا با تدوین یک نظامنامه و برخی روش های اجرایی جزیی تبدیل به الزام صادراتی نمایند.

    لذا این مبنا در تمامی استاندارد های غذایی کشورها باعث شده که سیستم HACCPهنوز در دنیا توصیه می شود.
     
بارگذاری...