1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

چاپ تراکت و بروشور

شروع موضوع توسط fafaferdos ‏7/7/18 در انجمن نوت بوک / لپ تاپ / تبلت

  1. fafaferdos

    fafaferdos کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏7/7/18
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    23
    امتیاز دستاورد:
    13
    جنسیت:
    زن

    معمولا تراکت ها به صورت تک برگی مورد استفاده قرار می گیرند که با توجه به این موضوع ممکن است تراکت مورد نظر به صورت یک رو یا دو رو چاپ شود. در چاپ بروشور نیزممکن است از یک یا چند لت استفاده شود که بسته به نوع هدف مجموعه یا نوع طراحی قابل تغییر است. بروشور نیز مانند تراکت ممکن است به صورت یک رو چاپ شود، اما در صورتی که تراکت به صورت چند لتی طراحی شود، قطعا به صورت دو رو چاپ خواهد شد. در بروشورهای چندلتی نوع صحافی به صورتی است که روی بروشور چند خط تا ایجاد می شود و بدین ترتیب صفحات بروشور به صورت آکاردئونی یا تو در تو قرار می گیرند.

    در چاپ تراکت به دلیل کوچک بودن سایز کاغذ چاپی، برخی از محصولات یا خدمات مهم و خاص جهت معرفی نوع فعالیت شرکت مورد استفاده قرار می گیرد، بدین ترتیب بهترین سایزهای کاغذ در تراکت، کاغذهای A3، A4، A5 و A6 می باشد. اما جهت چاپ بروشور با توجه به نوع فعالیت شرکت، از کوچکترین سایزهای کاغذ تا بزرگترین سایزها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به سایزهای کاغذ مورد استفاده جهت چاپ بروشور تعداد لت می تواند متفاوت باشد و بدیهی است که هرچه تعداد خدمات یا محصولات ما بیشتر باشد، سایز کاعذ مورد نیاز و تعداد لت بروشور نیز افزایش خواهد یافت. در صورتی که قصد طراحی یک بروشور را دارید و اطلاعاتی راجع به بهترین سایز طراحی و تعداد لت ندارید می توانید با واحد فروش چاپخانه نقش هنر تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره های رایگان ما استفاده نمایید.

    به دلیل استفاده از رنگ در بروشورها بهترین جنس کاغد جهت چاپ یک بروشور زیبا و با کیفیت، پیشنهاد می شود از کاغذ گلاسه با گرماژ دلخواه خود استفاده نمایید. کاغذ گلاسه در گرماژ 100، 135، 150، 200، 250 و 300 گرم دسته بندی و عرضه می شوند و بدیهی است هرچه گرماژ کاغذ بالاتر باشد هزینه و کیفیت بروشور درخواستی افزایش خواهد یافت. در چاپ تراکت نیز می توان از کاغذ گلاسه با گرماژ پایین استفاده نمود و یا برای کاهش هزینه از کاغذ تحریر با گراماژ 70 یا 80 گرم استفاده کرد.

    سایزهای استاندار کاغذ جهت طراحی و چاپ بروشور عبارتند از:

    سایز A3، A4 و A5 با یک یا دو خط تا.
    سایز 21x68 سانتی متر که می تواند دارای 3 خط تا باشد (به این نوع بروشور با این سایز اصطلاحا بروشور 3 لتی وزیری گفته می شود).
    سایز 29.7x63 سانتی متر همراه با دو خط تا (به این نوع بروشور اصطلاحا بروشور 3 لتی A4گفته می شود).
    جهت زیبایی هرچه بیشتر بروشور خود پیشنهاد می شود از کاغذهای گلاسه ضخیم استفاده نمایید. علاوه بر این می توان از روکش سلفون مات یا براق، یو وی و یو وی موضعی استفاده کرد. در صورتی که قصد استفاده از یو وی روی بروشور خود داشته باشید نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که، سلفون مورد نظر جهت روکش کردن بروشور حتما باید از نوع مات باشد. این موضوع باعث می شود قسمت هایی که یو وی روی آن خورده است به خوبی نمایش داده شوند. اما اگر قصد استفاده از یو وی روی بروشور خود دارید و کاغذ مورد نظر شما جهت چاپ بروشور از نوع گلاسه است، نیازی به روکش سلفون مات نیست چراکه یو وی موضعی روی کاغذ گلاسه به خوبی مشخص و نمایان می شود.

    نکته حایز اهمیت دیگری که در چاپ بروشور بهتر است به آن توجه داشته باشید، رعایت نکات طراحی است. در زمان طراحی بروشور خود برای اطمینان بیشتر در مورد قرار نگرفتن محتوا روی خط های تا پیشنهاد می شود حتما چیدمان محتوا به صورتی باشد که به اندازه ی 5 میلی متر تا یک سانتی متر از حاشیه های کاغذ و خط تا، فاصله وجود داشته باشد.

    تعداد تیراژ چاپ تراکت و بروشور به صورت افست حداقل 500 برگ می باشد و حداکثری برای آن وجود ندارد. در بروشورهایی که سایز کاغذ بزرگ است امکان چاپ به روش افست با تیراژ کمتر از 500 برگ نیز وجود دارد. نکته ی بعدی در مورد قیمت چاپ بروشور وجود دارد این است که هرچه تیراژ چاپ بروشور بالا تر باشد به همان میزان قیمت واحد چاپ هر بروشور به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد که این موضوع در وحله ی اول به نفع مشتری است.
     
    tinat، zahrabb و mismona از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. shaqayeq123

    shaqayeq123 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/1/19
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    گزینه های سفارشی چاپ تراکت :
    در محیط تجاری فوق العاده رقابتی امروزه، ابزارهای بازاریابی کاملا منحصر به فرد شما را قادر می سازند تا از رقبایتان متمایز گردیده و علایق مشتریان فعلی و بالقوه را به خوبی ترسیم کنید.
    مجتمع چاپ روتا پیشرو در سفارشات چاپ آنلاین برای ابزارهای بازاریابی امروزه می باشد. درحال حاضر بیش از نیمی از کارهای ما سفارشی و ویژه است.
    مشاوران خبره ی ما در زمینه ی چاپ با توجه به طیف وسیع محصولات و گزینه ها راه حل درستی برای پروژه ی چاپ سفارشی شما خواهند یافت تا به سفارش شما ظاهری ببخشند که به اندازه کارتان بی نظیر باشد.
    رنگهای پنتون، برش قالبی، پوشش سلفون مات و براق، پوشش UV براق و انواع تاخوردگی های سفارشی موجب می شود تا تراکت های شما برجسته و متمایز شوند. با چاپ تراکت های تبلیغاتی از مجتمع چاپ روتا، گزینه های پیش روی شما بی حد و مرز بوده و تنها براساس تخیل شما (و همچنین ما) محدود می شود.

    انتخاب نوع کاغذ:
    1. کاغذ گلاسه – پوششی است براق و صیقلی، که برای تصاویر و عکس ها گزینه ای عالی می باشد.
    2. کاغذ مات – پوششی است که درخشندگی کمتری دارد، ظاهر واضح تر و کنتراست بیشتر ایجاد می کند.
    3. کاغذ تحریر – بدون کوچکترین درخشندگی، برای ایجاد خوانایی گزینه ای عالی و نوشتن برروی آن آسان است.
    4. کاغذ کرافت ( بازیافتی – احساس طبیعی تری داشته و از مواد 100٪ بازیافت شده ساخته شده است.
    انتخاب وزن کاغذ:
    • مقرون به صرفه: کاغذ تحریر با گرماژ 70 و 80 گرم مشابه کاغذ مجلات
    • گلاسه: کاغذ گلاسه با گرماژ 135 گرم و 120 گرم استفاده از این نوع کاغذ در کتابهای هنری یا کتابهای مخصوص کودکان رایج است. البته کاغذ گلاسه دارای گرماژهای مختلف می باشد که نسبت به نوع گرماژ هزینه کار بالاتر می رود.
    • کاغذ کرافت: این نوع کاغذ، کاغذ بازیافتی بوده و بیشتر جهت تراکت های خاص مثل رستورانها و مراکز هنری مورد استفاده قرار می گیرد.
    خلق طرح های چشم نواز:
    1. همیشه متن یا عکس های جلب توجه کننده داشته باشید.
    2. برای کمک به دیده شدن بیشتر، سعی کنید از فونتهای مختلف استفاده نکنید.
    3. سعی کنید در طرح خود از کوپن یا برگه های تخفیف استفاده کنید.
    4. از قطع کوچک اسفاده کنید تا راحتتر در دست یا کیف جا شود.
    فراتر از طراحی و چاپ تراکت پیش بروید:
    • مخاطبان خود را شناخته و حتما فلایرهای خود را در رویدادها و موقعیتهای مناسب تقدیم کنید.
    • خوانندگان را با تیترها و عناوین به دام اندازید. شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توجه آنها را به متن جلب کنید.
    • یک راه واضح برای تماس پیش روی مشتریان بگذارید. و اطلاعات تماس و آدرس شبکه های اجتماعی خود را بزرگ و به صورت بولد بنویسید.
     
بارگذاری...