1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

پیشنهاد طب سنتی برای کاهش درد

شروع موضوع توسط بانوی انگلیسی ‏11/6/15 در انجمن سلامت و بهداشت

  1. بانوی انگلیسی

    بانوی انگلیسی کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15/4/15
    ارسال ها:
    4,313
    تشکر شده:
    7,258
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ݦځڝڸ(ݫݕاݩ ۋ اڎݕیاټ اݩڴڸیڛی)
    محل سکونت:
    ڎږ ږڣټ ۋ آݦڎ
    [​IMG]
    5 پیشنهاد طب سنتی برای کاهش درد

    اکثر افراد هنگامی که دچار دندان درد، کمردرد یا دردهای دیگری از این دست می‌شوند برای تسکین درد خود به مصرف داروهای شیمیایی روی می‌آورند؛ طبیبان سنتی پیشنهاد دیگری برای کاهش و تسکین درد دارند.

    کار‌شناسان سلامت معتقدند در برخی مواقع می‌توان از مسکن‌های طبیعی مختلف برای تسکین درد کمک گرفت و بسیاری از داروهای گیاهی در درمان التهاب و دیگر بیماری‌های مرتبط با آن موثرند. گزینه‌های درمانی گیاهی در گروه داروهای جایگزین و مکمل قرار می‌گیرند که برخی از انواع موثر آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

    پوست درخت بید

    برخی افراد اغلب از پوست درخت بید برای تسکین علائم التهاب که عامل اصلی بیشتر درد‌ها به حساب می‌آید، استفاده می‌کنند. ترکیب شیمیایی «سالیسین» که با عنصر اصلی موجود در آسپرین شباهت دارد در پوست درخت بید موجود است.

    از مدت‌ها قبل برخی از افراد پوست درخت بید را برای رهایی از درد و تب می‌جویدند. اکنون نیز این ماده به عنوان گیاهی خشک فروخته شده و شبیه به چای مصرف می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای درمان سردرد، کمردرد، التهاب مفاصل و چندین بیماری دیگر استفاده کرد. با این وجود زیاده‌روی در مصرف این گیاه موجب به هم خوردن معده، طولانی شدن زمان خونریزی و کاهش سرعت عملکرد کلیه‌ها می‌شود.

    زردچوبه

    این چاشنی که در غذاهای هندی استفاده فراوانی دارد حاوی ترکیب «کورکومین» است که به عنوان یک نوع آنتی اکسیدان، بدن را در برابر مولکول‌های رادیکال آزاد که به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب می‌رسانند، حفاظت می‌کند.

    زردچوبه برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله به هم خوردن معده، پسوریازیس، زخم‌ها، سوءهاضمه، رودل و حتی سرطان مورد استفاده دارد. همچنین برخی از مبتلایان به التهاب مفاصل به مصرف زردچوبه به عنوان یک مسکن طبیعی روی می‌آورند چراکه این ادویه به تسکین التهاب کمک می‌کند.
    میخک

    میخک نیز همچون دیگر مکمل‌های گیاهی برای درمان انواع مختلف بیماری‌ها کاربرد دارد. این گیاه دارویی می‌تواند در درمان سرماخوردگی و حالت تهوع موثر باشد. همچنین می‌توان از آن برای تسکین دردهای مرتبط با سردرد، التهاب مفاصل و دندان درد بهره برد.

    نتایج به دست آمده در یک بررسی حاکی از آن است که میخک در بهبود عفونت‌های قارچی تاثیرگذار است هرچند ضرورت دارد تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. با این حال کار‌شناسان به افراد مبتلا به اختلال‌های خونریزی یا مصرف‌کنندگان داروهای رقیق‌کننده خون در مورد مصرف میخک هشدار می‌دهند چراکه روغن این گیاه موجب افزایش خطر خونریزی‌های غیر معمولی می‌شود.
    طب سوزنی

    این شیوه درمانی سنتی در چین با متعادل ساختن مجراهای طبیعی انرژی در بدن به تسکین انواع درد کمک می‌کند.

    متخصصانِ طب سوزنی در این روش درمانی، سوزن‌های بسیار ظریف و ریزی را داخل پوست وارد می‌کنند. همچنین محل قرار دادن این سوزن‌ها به منبع و علت درد بستگی دارد. در این روش شدت درد بیمار به دلیل ترشح ماده شیمیایی سروتونین که تسکین دهنده درد است کاهش می‌یابد.
    گرما و سرما

    در میان شایع‌ترین روش‌های خانگی درمان درد می‌توان به قرار دادن مستقیم یخ یا حرارت دادن محل درد اشاره کرد. در حالی که این دو روش به نظر مسکن‌های شگفت‌انگیزی نیستند اما اغلب مردم به طور دقیق آگاه نیستند که از هر کدام از این دو روش در چه مواقعی استفاده کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

    در موارد کشیدگی ماهیچه‌ای و تاندون‌ها می‌توان با قرار دادن یخ از میزان التهاب و ورم بلافاصله پس از آسیب‌دیدگی کاست. همچنین پس از رفع التهاب، گرما در کاهش میزان سفتی ناشی از کشیدگی ماهیچه‌ای موثر است. قرار دادن کیسه یخ روی سر در تسکین سردرد نیز مفید است. علاوه بر این باید دقت داشت در صورتی که علت درد از آرتروز ناشی شود حرارت دادن بیش از استفاده از کیسه یخ تاثیرگذار خواهد بود.

    به گزارش هلث لاین، این مسکن‌های طبیعی تنها برای درمان برخی از انواع درد‌ها موثرند و ممکن است این مواد خوراکی برای تمام انواع دردهای مفید نباشند.
     
  2. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
    عالییییییی
     
  3. sareh94

    sareh94 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏29/6/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    برنامه نویس
    محل سکونت:
    تهران
    وب سایت:
    ابا مورادی هست که طب سنتی برای ام اس جواب داده باشه
     
  4. sareh94

    sareh94 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏29/6/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    برنامه نویس
    محل سکونت:
    تهران
    وب سایت:
    درمان MS معمولا علائم بیماری را هدف قرار می دهد، زیرا علت آن شناخته شده نیست و علائم ام اس ناشی از فروپاشی ارتباط بین مغز و اعصاب است برای همین درمان کامل این بیماری فعلا غیرممکن است و تنها تحقیقات و مطالعات انجام شده توانسته راههای برای کنترل و درمان علائم بیماری ام اس نتیجه بخش باشد پس با این اوصاف نسخه های پیشنهادی این بخش از سلامت سبز روش ها و گیاهانی را معرفی می کند که برای درمان و کنترل علائم بیماری ام اس مفید خواهد بود.

    اگرچه هیچ دارو یا مکملی نمیتواند ام اس را درمان کند، برخی از درمانها ممکن است کمک کند تا پیشرفت بیماری را تسکین دهند. درمان های دیگر می‌تواند به طور قابل توجهی کاهش علائم و یا دوره های طولانی مدت بهبودی را سبب شوند، از این رو استفاده از طب مکمل و جایگزین در میان افراد مبتلا به ام اس در سراسر جهان رایج است.
    در تشریح این بیماری در طب سنتی گفته می‌شود که: “ام اس سردی بروز کرده در مغز و اعصاب است و باید با گرمی آن را درمان کرد”، البته این تعریف ساده به معنی این نیست که طول درمان ام اس مثل یک سرما خوردگی است ولی در طول ۴ تا ۶ ماه درمان با این روش های ساده پیشرفت های چشمگیری در کاهش علائم بیماری مشاهده می شود:

    ساده ترین روش های درمان ام اس، مصرف گرمی ها و رعایت موارد زیر است:
    ۱- انجیر؛ شبی هفت عدد انجیر خیس خورده دریک لیوان آب که آب انجیر هم خورده شود.

    ۲- زیتون؛ هفت عدد زیتون صبح ناشتا و هفت عدد زیتون شب دو ساعت بعد از شام (زیتون شور غیر کارخانه ای)

    ۳- چرب کردن مواضعی که دچار ضعف حسی و حرکتی شده اند با روغن زیتون بودار

    ۴- پرهیز از بوهای سرد و بوهای صنعتی به همراه داشتن عطر گل محمدی و استشمام مداوم آن بسیار سودمند است.

    ۵- استفاده از ملین ها و هضم کننده ها برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش

    ۶- پژوهش های انجام شده در امریکا نشان میدهد که هفته ای یک قاشق مربا خوری زعفران می تواند به درمان ام اس کمک زیادی کند این، دانشمندان موفق به کشف ماده‌ای در زعفران شده‌اند که در درمان بیماریها، بویژه درمان ام اس و تصلب شرایین موثر است. ماده درمانگر زعفران که کروسین نام دارد در حفاظت از سلولهای مغزی نقش دارد و مانع آسیب به سلولهای مغزی می‌شود که چربی تولید می کنند.
    چربی تولیدی در سلولهای مغز، همانند عایق و روکش در اطراف اعصاب مغز عمل می کند. در بیماری ام اس، به دلیل تورم سلولهای مغزی این عایق محافظتی از بین می رود. بر‌ اساس یافته‌های محققان، مصرف زعفران که حاوی کروسین است، می‌تواند تورم و فشار سلولی را که منجر به از بین رفتن عایق و تصلب شرائین در مغز می‌شود را تا حد زیادی در بیماران مبتلا به ام اس را کاهش دهد. نتایج این پژوهش در نشریه ایمونولوژی امریکا به چاپ رسید، که امیدهای تازه ای را در جهت تولید داروهای جدید برای درمان بیماری ام اس به همراه داشته است.

    ۷-بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشمندان و متخصصان طب سنتی سلامتی بیماران مبتلا به “ام اس” با گیاه جینسینگ قابل کاهش و درمان است.

    ترکیبات شیمیایی جینسینگ: این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است. که این گیاه در درمان و کاهش بیماری ام اس کمک شایانی میکند.

    ۸-روزی یک مشت گیاه خرفه برای درمان ام اس: یکی دیگر از این درمان ها “گیاه خرفه” است. این گیاه به دلیل داشتن منیزیم به تنهایی بیماری MS را درمان می کند. چون مقدار منیزیم آن بسیار بالا است که ۳۷۵ میلی گرم منیزیم دارد، این کمپلکس های ایمنی دستگاه ایمنی بدن را تحریک کرده تا به بدن حمله کند که منجر به آسیب رساندن به بافت ها می شود.

    ۹-یکی از گیاهان برای درمان “ام اس” که تا ۹۰ درصد بهبودی را ایجاد کرده است، یک مشت در روز گیاه گزنه می باشد. خوردن گیاه خشک گزنه میتواند در درمان ام اس بسیار موثر باشد و هروز یک قاشق چایخوری در اب میوه بریزید و میل کنید.

    ۱۰-بیماری ام اس با کندر قابل درمان است، براساس آخرین تحقیقات انجام شده برروی گیاه کندر مشخص شد که روزی ۵ عدد از این گیاه قابلیت درمان بیماری ناعلاج ام اس را دارد. هم اکنون در آلمان از این دارو برای درمان بیماری ام اس و همچنین درمان سرطان مغز و جلوگیری از خونریزی روده استفاده می کنند، با توجه به اینکه عوارض التهابی در سلول های مغز علت اصلی بیماری ام اس شناخته شد به گونه ای که باعث خونریزی و التهاب در مغز بیماران میشود، به همین دلیل از گیاه کندر برای مهار پروستو گرانیت ها لونکوترین التهابات مغز استفاده شود که به درمان بیماری ام اس کمک زیادی میکند، همانطور که میدانیم هم اکنون بیماران ام اس با داروهای اینترفرون درمان می شوند که به خاطر هزینه های سنگین آن با مشکلاتی مواجه شده اند. بنابراین میتوانیم از گیاه کندر در قالب کپسول برای این بیماران استفاده کنیم.

    ۱۱-یکی از میوه های موثر که در این زمینه توانسته درمان کننده خوبی باشد آناناس است. این میوه به خاطر داشتن آنزیم های پانکرناتین ملامین، مولکول های پروتئین را شکسته و علاوه برخاصیت ضدالتهابی، به کاهش میزان کمپلکس های ایمنی در گردش خون کمک می کند. بالا بودن میزان کمپلکس ها در گردش خون در بیماریهای خودایمنی چون MS دیده میشود. آنزیم های موجود در آناناس مانع حملات ناشی از بالا بودن کمپلکس ها می شود.

    ۱۲- استفاده روزانه مبتلایان به ام اس از گیاه شاهدانه موجب کاهش لرزش های ناشی از این بیماری می شود و اثرات درمانی نسبتا مفیدی دارد به بیماران توصیه میکنم ؛یک قاشق چایخوری از این گیاه را بو نداده با آب مخلوط کرده و مصرف کنند شاهدانه میتواند در کاهش لرزش های ناشی از این بیماری بسیار موثر باشد .

    ۱۳- زهرزنبور عسل برای درمان ام اس: زهر زنبور عسل یک مایع روشن است ، بر خلاف بسیاری از گیاهان و مکمل های دیگر که برای درمان MS و علائم آن استفاده می شود، زهر زنبور عسل به طور خاص برای اثرات آن بر MS در چندین آزمایش بالینی مورد مطالعه قرار گرفته است.
     
  5. tehrantattoo

    tehrantattoo کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20/12/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    تهران
    وب سایت:
    با تشکر از پست خوبتان
     
  6. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    عیلی مفید بود
     
بارگذاری...