1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

شروع موضوع توسط banooyekhasteh ‏7/1/16 در انجمن ادبیات

  1. banooyekhasteh

    banooyekhasteh کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏4/1/16
    ارسال ها:
    246
    تشکر شده:
    338
    امتیاز دستاورد:
    63
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    Iran
    برترین ها - ایمان عبدلی:

    اکران:

    [​IMG]
    سربازی که به تازگی به زندان گوانتانامو منتقل شده است با یک زندانی که به مدت 8 سال در آنجا حبس بوده آشنا می شود،(کمپ ایکس ری) فیلمی هالیوودی که در آن پیمان معادی ایفای نقش می کند در کنار کریستین استوارت، معادی در فیلم ایفاگر نقش علی فردی مسلمان است که دوستی اش با ایمی باعث می شود، نور امیدی در دل نگهبان ارتشی باز شود؛ ایمی که از آزار جنسی به تنگ آمده به علی اعتماد می کند و خاطرات بدی که از مسلمانان داشته را رفته رفته فراموش می کند، فیلم در دو بعد پر رنگ تر است؛ یکی پرداخت به شرایط زندان گوانتانامو و دیگری مساله شک و تردید در دین که در کاراکتر علی تبلور یافته است. اکران با دوبله فیلم به تازگی در سینماهای تهران آغاز شده که مطمئنا دیدنش تجربه بدی نمی تواند باشد.


    کیوسک:

    مهرنامه ی جدید با طرح جلدی از داریوش شایگان منتشر شده است و اتفاقا از خواندنی ترین بخش های این شماره همین گفت و گوی شایگان است او در مورد مفاهیمی چون غرب زدگی و حتی عرفان زدگی و انفعال حرف های جالبی زده است، گریز به شریعتی و آل احمد و واکنش روشنفکران به حکومت در دوره پهلوی از خواندنی ترین بخش های گفت و گویی است که مهدی یزدانی خرم و سرگه بارسقیان ترتیب داده اند.بررسی محافظه کاری نو حول شخصیت علی لاریجانی و پرونده ای در مورد همین موضوع. بررسی اندیشه سیاسی آیت الله منتظری با آثار و گفتاری از عماد باقی و عبدالله نوری و..و همچنین داعش و مهاجران سوری و حکومت روسیه از دیگر سوژه های قابل اعتنای این شماره هستند.


    نمایش خانگی:

    [​IMG]
    فیلم «ایران برگر» ساخته جعفری جوزانی به شبکه نمایش خانگی آمده است، کمدی مفرحی که با استفاده از طنازان محبوب تلویزیونی نظیر: محسن تنابنده، احمد مهرانفر، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی و...در کنار بزرگانی چون علی نصیریان و چهرهای سینمایی چون: نیوشا ضیغمی و حمید گوردرزی در یک روستایی در نا کجا آباد می گذرد که فضای انتخابات را شبیه سازی کرده است، فیلم کلی شوخی های اسلپ استیکی دارد با تاسی از سینمای صمد و فیلمفارسی های قبل از انقلاب به هر حال برای خندیدن و داشتن دو ساعت خوش پیشنهاد بدی نیست وگرنه که روایت و فرم ایرادات غیر قابل چشم پوشی دارد.


    کنسرت:
    [​IMG]
    گروه «سون» هفدهم و هجدهم در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به اجرای برنامه می پردازند، کنسرت سونی ها معمولا پر شور و حال است، گرچه که سلطه ی موسیقی استانبولی بر کارهای آنان کمی کلاس کاری این گروه را پایین آورده است، بیستم دی ماه در سالن میلاد می توانید «امید جهان» را ملاقات کنید، علاقه مندان موسیقی بندری خواننده ی خود را می توانند مجاز دیدار کنند، البته رحیم شهریاری هم آذری ها را در بیست و سوم دی ماه میزبانی می کند. دی ماه ماه کنسرت هایی برای سلایق گوناگون است.


    آلبوم:

    [​IMG]
    آلبوم «اطاق ساکت» از مجتبی کبیری، صدایی که به علت شباهت بی حد و حصر به صدای سیاوش قمیشی در ابتدا خیلی جلب توجه کرد و البته بعدتر با ورود وسیع زیر زمینی ها محو شد و قیافه ی نه چندان فتوژنیک او صدایش را هم در سایه برد، او حالا دوباره برگشته، آهنگسازی آلبوم را خود کبیری در کنار افرادی چون: همون آزما وعمران طاهری انجام داده است. تقدیر وارونه، اطاق ساکت، سکانس آخر و عاشق بهونه هاتم و...از جمله هشت تراکی است که در این آلبوم ارائه شده است، باید دید مجتبی کبیری می تواند با این البوم عاشقانه دوباره برگردد.


    تماشاخانه:

    [​IMG]
    «اندر حکایت بلدیه اصفهان» نمایشی که در دوره قاجار می گذرد و تقریبا نیمه موزیکال است، دو تم در نمایش پر رنگ یکی شادی و دیگری زنان، نمایش به دوره ای می چردازد که مردان اصفهانی برای سرنگونی محمد علی شاه به تهران می آیند و شهر اصفهان در قرق زنان می شود و اولین جنبش زنانه شکل می گیرد. از بازیگران نمایش می توان به آتش تقی پور و گیتی قاسمی و ژاکلین آواره اشاره داشت، نمایش در تالار سنگلج اجرا می شود و قیمت بلیط آن 10هزار تومان است، نمایشی که پنج سال پشت خط بوده است.


    کتاب:

    [​IMG]
    اسب ها در خواب شاعران را سواری می دهند، عنوان جدیدترین اثر شاعر ارمنی واهه آرمن است، شعرهایی که از زبان سربازی خسته از جنگ روایت می شود و دائما در نکوهش جنگ است، شعرها ادبیاتی روان و دلنشین دارند و در عین حال از مفاهیمی غنی روایت می کنند، کتاب شامل صد شعر است که شاعر مابین سال های 1390 تا 1393 سروده است و در نشر چشمه و در 120 صفحه به بازار عرضه شده است.

    غم انگیز است/ مرگ/ مثل بیداری/ پس از دیدن رویایی شیرین/ در خوابی کوتاه
     
    M.... از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...