1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

ویندوزفون ۸.۱ رسما معرفی شد

شروع موضوع توسط amir hossein ‏3/4/14 در انجمن اخبار تکنولوژی و ای تی

  1. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    کمپانی مایکروسافت بطور رسمی سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱ را معرفی کرد. در این نسخه ویژگی های جدید بسیاری اضافه و بعضی بخش ها نیز با پیشرفت ها و تغییراتی همراه بوده است. البته با بیشتر آنها قبلا هم آشنا شده اینم چرا که اطلاعات مربوط به آنها قبل از معرفی فاش شده بود.

    Cortana – دستیار مجازی شخصی ویندوزفون

    در Windows Phone 8.1 شاهد حضور یک دستیار مجازی با نام کورتانا هستیم. این دستیار مشابه Google Now برروی اندروید و Siri برروی iOS است و قدرت خود را از Bing میگیرد. با استفاده از این دستیار صوتی می توان فرامینی چون تنظیم یادآوری ها، رویدادهای تقویم و تماس با دیگران را اجرا و اطلاعاتی در مورد مکان، اطلاعات مربوط به ورزش و آب و هوا و اطلاعاتی مشابه آن را بدست آورد. ویژگی های پیشرفته تشخیص صدا و جستجوی وب نیز از دیگر مشخصات آن می باشد.

    [​IMG]

    Cortana قادر است تا نوتیفیکیشن ها را براساس اطلاعات شخصی کاربر به وی نشان دهد. اطلاعات مورد نیاز Cortana را Bing و Foursquare در اختیارش قرار می دهند. این ویژگی ابتدا در ایالات متحده و سپس در بریتانیا و چین در اختیار علاقمندان است. کاربران سایر کشورها نیز به مرور این قابلیت را دریافت میکنند.

    Action Center

    در ویندوزفون ۸.۱ در نهایت شاهد یک نوتیفیکیشن سنتر اختصاصی با نام Action Center هستیم. در این بخش می توان به تنظیمات مختلف سریع از جمله میزان روشنایی، تنظیمات منطقه، قفل چرخش، روشن کردن وای فای و بلوتوث دسترسی داشت. همچنین در این بخش اطلاعاتی چون ایمیل ها و پیام های نشان داده می شود.

    [​IMG]

    لاک اسکرین آپدیت شده و تصویر پس زمینه سفارشی کاشی ها

    به لطف API باز جدید، ویندوزفون ۸.۱ به سایر اپلیکیشن ها اجازه می دهد تا کنترل لاک اسکرین را در دست بگیرد و بتوان تم ها و ویژگی های دیگر در این بخش را تغییر داد. در این بخش ها تغییرات بسیار خوبی اعمال شده که میتواند به زیباترشدن و شخصی شدن رابط کاربری کمک کند.

    [​IMG]

    Internet Explorer 11

    همراه با ویندوزفون ۸.۱، آخرین نسخه از مرورگر اینترنت اکسپلورر (۱۱) عرضه می شود که دارای حالت reading view است و اجازه خواندن محتوای راحتتر وبسایت ها را می دهد. همچنین می توان داده ها و رمزهای عبور را از طریق دستگاههای مختلف سینک کرد. یک سیستم مدیریت رمزعبور هم برروی این مرورگر وجود دارد. دیگر ویژگی آن InPrivate است که کاربر با استفاده از آن می تواند بصورت ناشناس به مرور وب بپردازد. همچنین می تواند فایل ها را از طریق اینترنت اکسپلورر ۱۱ آپلود نمود. قابلیت پشتیبانی از WebGL و ویدئوپلیر HTML5 یوتیوب نیز برروی آن وجود دارد.

    امنیت

    در جدیدترین نسخه ویندوزفون شاهد پشتیبانی از VPN هستیم. با استفاده از بخش VPN settings می توان تمامی تنظیمات در این بخش را انجام داد. ویندوزفون ۸.۱ همچنین از S/MIME پشتیبانی می کند که اجازه استفاده از ایمیل بصورت رمزگذاری شده را می دهد.

    Sense apps

    مایکروسافت اپلیکشن های Sense را فراموش نکرده و ویژگی های بسیار خوبی را به آنها اضافه کرده است. Battery Power Sense یک اپ آشناست که کار ردیابی نرم افزارهای مختلف و این موضوع که آنها از چه منابعی استفاده می کنند را انجام میدهد. در واقع می توان فهمید که چگونه باتری دستگاه توسط اپلیکشن ها تخلیه می شود.

    [​IMG]

    Data و Wi-Fi Sense اجازه کنترل بسیار بهتر در بخش شبکه را به کاربر می دهد. Wi-Fi Sense ویژگی بسیار خوبی است که اجازه به اشتراک گذاری کانکشن اینترنتی از طریق شبکه های امن وای فای با مخاطبین اسکایپ، فیسبوک و اوتلوک بدون داشتن پسورد را می دهد.

    ویژگی های دیگر

    On-screen keys

    Windows Phone 8.1 هم اکنون دارای کلیدهای نرم افزاری آن اسکرین Search, Start و Back است.

    Wordflow Keyboard

    [​IMG]

    هم اکنون در Windows Phone 8.1 شاهد یک کیبورد جدید با نام Wordflow هستیم که اجازه تایپ سریع کلمات را با کشیدن دست برروی آنها میدهد. البته ویژگی های جدید به همینجا ختم نمی شود و شاهد امکانات جدید و یا تغییر داده شده دیگری هم هستیم.

    سیستم عامل Windows Phone 8.1 مایکروسافت طی چند ماه آینده رسما عرضه می شود و در اواخر ما April یا اوایل May شاهد عرضه محصولاتی با این نسخه خواهیم بود.
     
بارگذاری...