1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

هشت جاذبه گردشگری جهان که باید به دیدن آنها بروید

شروع موضوع توسط NextHoliday ‏18/11/18 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. NextHoliday

    NextHoliday کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/18
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    شغل:
    مارکتینگ
    وب سایت:
    بازدید از آثار شگفت‌انگیزی که در سراسر جهان وجود دارد موضوعی است که هر گردشگری دوست دارد آن را تجربه کند. شاید سفر به همه آنها ممکن نباشد، اما می‌توان از آنها شناخت کافی را پیدا کرد و تور مسافرتی آنها را در فهرست برنامه‌های آتی خود برای یکی از تعطیلات پیش رو قرار داد. برای آشنایی با این جاذبه های گردشگری با ما همراه شوید.


    بازدید از این جاذبه‌های گردشگری تنها به معنای دیدن یک اثر تاریخی قدیمی و شگفت‌انگیز نیست، بلکه این موضوع یعنی گشت و گذار در یک نقطه جغرافیایی جدید و آشنایی با یک مردم و فرهنگ جدید که یک میراث غنی و تحسین بر انگیز را با خود حمل می‌کنند.


    1. کولوسئوم روم (Colosseum)


    [​IMG]


    کولوسئوم شهر رم بزرگترین آمفی‌تئاتری است که تا کنون به دست بشر ساخته شده است. تاریخ ساخت این بنای شگفت‌انگیز به بیش از 1900 سال قبل باز می‌گردد. با وجود گذشت نزدیک به 2 هزار سال از ساخت این اثر معماری شگفت‌انگیز و پشت سر گذشتن حوادث تاریخی متعدد، کولوسئوم رم هچنان سر پا ایستاده است تا روایتگر تاریخ قدرت، زندگی پادشاهان قدرتمند و خونریز، رخدادهای شگفت‌انگیز و همچنین نبردهای سنگین و مرگبار میان گلادیاتورها باشد. هر چند قرن‌ها از سقوط آخرین امپراتور روم می‌گذرد اما این بنای تاریخی برای نزدیک به 15 قرن پس از سقوط شهر رم پا بر جا مانده است و اکنون به یکی از شگفت‌انگیزترین آثار معماری به جا مانده از دوران باستان مبدل شده است و هر گردشگری آرزوی دیدن این جاذبه گردشگری را در سر می‌پروراند.


    2. شهر سرخ پترا (Petra)


    [​IMG]


    این شهر باستانی که اکنون در سرزمین‌های متعلق به کشور اردن قرار دارد در میان صخره‌های سرخ رنگ پترا حفاری شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. هر گردشگری که از این جاذبه گردشگری بازدید نماید با مشاهده آن احساس خواهد کرد که این شهر راه خود را از میان دیواره‌های عظیم کوه به بیرون باز کرده است. منظره این جاذبه گردشگری تحسین برانگیز بیش از هر زمان دیگری در هنگام غروب آفتاب دیدنی می‌شود، در زمانی که به سبب بازتاب نور خورشید رنگ آن به سرخی می‌گراید. در این شهر چند معبد تاریخی بزرگ، خانه‌های باستانی و یک آمفی‌تئاتر زیبا قرار دارد که همگی آنها تقریبا به خوبی حفظ شده‌اند. در دورانی که این شهر در اوج شکوه خود بوده است یک شهر میان راهی بسیار مهم در میان مسیر دریای مدیترانه و خاورمیانه بوده است. به باور بسیاری از باستان‌شناسان شهر تاریخی پترا یکی از منحصربه‌فردترین آثار معماری به جا مانده از دوره باستان است.


    3. تاج محل (Taj Mahal)


    [​IMG]


    این بنای یادبود فوق‌العاده به صورت کامل از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. تاج محل به دستور امپراتور شاه جهان و به افتخار همسر او ممتاز محل که در هنگام زایمان جان باخت ساخته شده است. ساخت این بنای بسیار زیبا در سال 1631 میلادی آغاز شد و بیش از 20 هزار نفر برای تکمیل بنای آن به کار گرفته شدند. در نهایت ساخت آن بعد از گذشت نزدیک به 22 سال در سال 1653 میلادی پایان یافت. امروزه تاج محل نگین گردشگری هند و یک شاهکار معماری جهانی به شمار می‌رود اگر با تور هند سفر می‌کنید حتما به این جاذبه گردشگری سر بزنید.


    4. دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)


    [​IMG]


    هر چند در مورد قابل رویت بودن دیوار بزرگ چین از جو زمین اختلاف زیادی وجود دارد، اما نمی‌توان در مورد طول 20 هزار کیلومتری و قدمت 2300 ساله آن شک کرد. دیوار بزرگ چین به حقیقت یک بنای شگفت‌انگیز است که حتی در هنگام بالا رفتن از پله‌های متعدد آن نفس شما در سینه حبس خواهد شد. پس از پشت سر گذاشتن پله‌های بزرگ این بنای تاریخی شما فرصت تماشای منظره زیبای اطراف این دیوار را خواهید داشت. پیش از ساخت دیوار بزرگ چین، این کشور به صورت مکرر از سوی اقوام بیابانگردی که در شمال این دیوار قرار داشتند مورد حمله قرار می‌گرفت. در نهایت امپراتوران چین برای مقابله با حملات گاه و بی‌گاه این اقوام شروع به ساخت این دیوار بزرگ کردند و در نهایت پس از صرف هزینه و نیروی کار بسیار و بعد از گذشت نزدیک به هزار سال توانستند آن را کامل کنند، نگینی که حتما باید در تور چین ببینید.


    5. شهر چیچن ایتزا (Chichen Itza)


    [​IMG]


    این شهر عظیم و زیبا یکی از منحصربه‌فردترین محوطه‌های تاریخی به جا مانده در کشور مکزیک است که منعکس‌کننده قدرت، هنر و همچنین دانش اقوام مایا است. شما با گشت و گذار در این محوطه تاریخی که بیش از 300 هکتار مساحت دارد می‌توانید از هرم پلکانی ال کاستیلو بازدید کنید، از خرابه‌های به جا مانده از قصر مایا دیدن کنید، معبد ببرها را از نزدیک ببینید و در میان خرابه‌های خیابان‌های شهر به گشت و گذار بپردازید. بر اساس کاوش‌های باستان شناسی که در این محل به عمل آمده است تخمین زده می‌شود که این شهر در سال 415 پیش از میلاد مسیح بنیاد نهاده شده باشد و در زمان اوج خود یک از ابر شهرهای جهان باستان بوده است.


    6. ماچو پیچو (Machu Picchu)


    [​IMG]


    این مقصد گردشگری و افسانه‌ای یکی از عجیب‌ترین و مسحورکننده‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که هر کسی در طول زندگی خود حداقل یک بار باید از آن دیدن کنید. این شهر عظیم و تاریخی در قرن شانزدهم میلادی و توسط امپراتوری اینکاها بر روی یکی از مرتفع‌ترین کوهستان‌های آمریکای لاتین ساخته شده است. ارتفاع این شهر تاریخی از سطح دریا بیش از 2430 متر است و به این ترتیب در فهرست یکی از مرتفع‌ترین شهرهای جهان قرار می‌گیرد. این شهر که به دستور پاچاکوتی امپراتور قدرتمند اینکا ساخته شده بود پس از مدتی به علت نامعلومی متروکه شد و از یادها رفت. تا اینکه در سال 1911 میلادی توسط مردی به نام هیرام بینگام کشف شد و توجه جهان را به سوی خود جلب کرد.


    7. مجسمه مسیح (Christ the Redeemer)


    [​IMG]


    هر چند این جاذبه گردشگری از نظر قدمت تاریخی به پای سایر اعضای این فهرست نمی‌رسد، اما زیبایی و عظمت آن به گونه‌ای است که باید آن را در فهرست عجایب جهان قرار داد. مجسمه مسیح در شهر ریو دو ژانیرو برزیل یک اثر آرت دکو است که 30 متر ارتفاع و 28 متر عرض دارد. این مجسمه زیبا بر فراز قله کورکوادو و در ارتفاع 700 متری از سطح دریا قرار دارد و روی آن به سمت شهر ریو می‌باشد. امروزه محل قرارگیری این مجسمه در قلب پارک ملی جنگل تیجوکا است. این بنای تاریخی با هزینه و پشتیبانی جمعیت کاتولیک‌های برزیل و به عنوان نمادی از گسترش مسیحیت در سراسر جهان ساخته شده است. امروزه مجسمه مسیح در شهر ریودو ژانیرو به نماد کشور برزیل مبدل شده است.


    و در نهایت نگاهی بیندازیم به نمادین‌ترین اثر تاریخی جهان


    8. هرم بزرگ جیزه (Great Pyramid of Giza)


    [​IMG]


    هرم بزرگ جیزا قدیمی‌ترین جاذبه گردشگری جهان و تنها عضو پا بر جا مانده از عجایب هفتگانه دوران باستان می‌باشد. درست است، فهرست ما به هشت رسیده است اما باید بگوییم که هیچ کس نمی‌تواند در برابر قرار دادن معبد جیزه در میان عجایب جهان مقاومت کند. به خصوص این که منظره این هرم به گونه‌ای است که در نوع خود به یکی از نمادین‌ترین آثار معماری جهان مبدل شده است. ساخت این معبد بیش از 20 سال به طول انجامیده است و برای بر پا نمودن این هرم افزون بر دو و نیم میلیون قطع بلوک عظیم سنگی استفاده شده است. قطعا سفر به مصر و تماشای منظره این جاذبه گردشگری یک تجربه منحصربه‌فرد برای هر گردشگری خواهد بود. این بنای تاریخی که قدمت آن به هزاره سوم پیش از میلاد باز می‌گردد تا زمان ساخت برج ایفل در پاریس در سال 1889 میلادی مرتفع‌ترین بنای ساخت دست بشر بوده است.
     
بارگذاری...