1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

موقعیت جغرافیایی کربلا

شروع موضوع توسط zahra.s ‏18/6/16 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. zahra.s

    zahra.s کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏18/6/16
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:

    کربلا
    شهري در هشتاد کيلومتري نجف و صد کيلومتري بغداد است. موقعيت جغرافيايي آن ۴۳ درجه و۵۰ دقيقه و ۳۹ ثانيه طول‌شرقي و ۳۲درجه و ۴۰دقيقه و ۵۲ ثانيه عرض شمالي است و در ارتفاع ۳۵متري از سطح دريا قراردارد و مرکز استان کربلاست. این استان از شمال به استان الانبار، از جنوب به استان نجف، از شرق به استان بابل و از غرب به بادیه شام و عربستان سعودی محدود می‌شود. شهر کربلا بر کنارۀ صحرا، در جنوب غربی رود خانه فرات و در میان منطقهای آبرفتی، که به «سواد» مشهوراست، قرار دارد.کربلا از ثروتمندترین شهرهای عراق است و منابع اصلی درآمد آن از زائرین اماکن مذهبی و کشاورزی و بویژه محصول خرما است. این شهر از دو بخش قدیم یا بخش مذهبی و کربلای جدید تشکیل شده‌است. مدارس اسلامی و ساختمان‌های دولتی زیادی نیز در کربلا متمرکز شده‌اند.

    [​IMG]
    موقعیت جغرافیایی شهر کربلا

    کربلا در امتداد فرات بوده و هست و در ۳۵ كیلومتری شمال شرقی شهر كربلا شهر مسیب قرار دارد كه رودخانه فرات از آن رد می‌شود .اين سرزمين نام‌هاي مختلفي در طول تاريخ داشته‌ است که همه فراموش شده و جاي خود را به کربلا داده‌اند. در وجه تسميه کربلا بعضي از آن را از«کربل» به معناي نوعي گياه و يا «کربله» به معناي نرمي خاک زير‌پا و يا از «کرب‌بلا» که باء اول آن حذف شده‌باشد. به معني غم و اندوه و موارد بسيار ديگر گفته‌اند و به دلیل وجود حرم حسین در شهر کربلا، ۱۰۰ مسجد و ۲۳ مدرسه دینی در این شهر ساخته شده‌است که با تور کربلا هوایی می توانید از این اماکن دیدن کنید.

    [​IMG]
    موقعیت شهر کربلا

    کربلا از سرزمین‌های مقدس و پر اهمیت نزد شیعیان است. اهمیت این شهر بیش از هر چیز به سبب وقوع شهادت امام حسین(ع) و یارانش در واقعۀ عاشورا و نیز وجود حرم امام حسین و حضرت عباس(ع) در آن است. شیعیان از سرتاسر جهان برای زیارت در مناسبت‌های گوناگون به این شهر می‌آیند. اوج این حضور در ایام عزاداری محرم و صفر و بویژه در مراسم اربعین است که گروه‌های مختلف با پای پیاده به تور کربلا می‌آیند. علاوه بر این در نیمه شعبان هم شیعیان زیادی با پای پیاده خود را به کربلا می‌رسانند. کربلا دارای یک حوزه علمیه است که از دیرباز محل تحصیل و تدریس عالمان زیادی بوده است. کربلا به دلیل همین اهمیتش مورد توجه دوستان و دشمنان بوده است. این شهر در طول قرن‌های گذشته هم به خود آبادانی دیده است و هم مورد هجوم و غارت قرار گرفته است.

    [​IMG]
    نقشه شهر کربلا

    جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت تور کربلا و قیمت تور کربلا هوایی با کارشناسان ما در تماس باشید.
     
    _.thebello._، Ali Akbar، _.Fateme._ و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. farnaz80

    farnaz80 کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/16
    ارسال ها:
    1,411
    تشکر شده:
    1,442
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    دراینده ای نه چندان دور دانشجوی پزشکی
    محل سکونت:
    نمیگم
    متشکرم..دستتون مرسی
     
    _.thebello._، Ali Akbar و sh-90 از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. Ho3ein.R

    Ho3ein.R کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏18/3/16
    ارسال ها:
    1,969
    تشکر شده:
    4,849
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    هووووووووففففففف.:(
    کی این مردم میخوان عاقل بشن؟؟؟؟؟:(
    خداااااااااااااااااااااااااااا:cry:
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. ip3iran
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    582
  2. پسر آبی
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    493