1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

موزه یخی استانبول

شروع موضوع توسط نازنین زهرا91 ‏8/10/16 در انجمن قاره اروپا

  1. نازنین زهرا91

    نازنین زهرا91 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏31/5/16
    ارسال ها:
    49
    تشکر شده:
    37
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    موزه یخی استانبول


    اگر دوست دارید در سفر به استانبول یک تجربه متفاوت از دیدنی های این شهر داشته باشید موزه یخی استانبول یکی از گزینه های جذاب پیش روی شماست. این موزه که از جالب ترین و زیبا ترین دیدنی های ترکیه است در مرکز خرید فروم استانبول واقع شده و اولین موزه یخی اروپا و اولین موزه یخی دنیا در اقلیم معتدل و گرم در استانبول می باشد. این موزه که در ۳۶۵ روز سال باز است دارای دمای ۵ درجه زیر صفر می باشد در ۲۳ آوریل ۲۰۱۰ در بایرام پاشا استانبول به بهره برداری رسیده و ۷۰ تن از یخ های آن از رودخانه تورن سوئد خریداری شده و ۱۰۰ تن از مگاپول استانبول جمع آوری شده است. موزه یخی استانبول توسط شرکت نروژی Lofoten با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیون دلار ساخته شده و دارای ۳۴ هیکل جالب و کشتی های ویکینگ به طول ۷ متر و یک خانه ویکینگ می باشد تم این موزه هر ۶ ماه تغییر می کند این مکان با زیبایی های جذاب خود مورد استقبال بسیاری از مردم و گردشگران واقع شده و در بدو ورود آن ها لباس های اسکیمویی رایگان در اختیار شان قرار می گیرد.

    [​IMG]

    [​IMG]

    موزه یخی که از پر طرفدارترین دیدنی های استانبول می باشد مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰ متر مربع دارد در بخش اول آن ورود ویکینگ ها به استانبول در سال ۸۸۰ توضیح داده شده است و نقشه جالب آن ها و به خاطر زیبایی استانبول ویکینگ ها به آن اسم زیبای میکلاگارد یعنی سرزمین حفظ شده را داده اند حتی یک دست نوشته از یکی از ویکینگ ها به اسم هالودان به یک سرباز ویکینگی در ایاصوفیه یافت شده است و در بخش دیگر موزه اسکاندیناوی و قطب شمال برای شما تداعی می شود. در بخش سوم هنر یخی در روشنایی سحر انگیز همراه با نوشیدن آب میوه در لیوان های یخی در بوزبار (بار یخی) و به صورت رایگان را به شما امکان می دهد. این موزه به همراه مرکز خرید فروم و آکواریوم تورکواز که بزرگ ترین آکواریوم اروپا می باشد یکی از جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می آید. قابل ذکر است که موزه یخی استانبول را با نام سحر و جادو یخ نیز شناخته می شود.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    |Ryhwnh| و ندا4444 از این پست تشکر کرده اند.
  2. ندا4444

    ندا4444 مدیر بخش عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/16
    ارسال ها:
    5,477
    تشکر شده:
    24,767
    امتیاز دستاورد:
    113
    چه جالبه :woot::woot:
     
    |Ryhwnh| از این پست تشکر کرده است.
  3. |Ryhwnh|

    |Ryhwnh| کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏30/7/16
    ارسال ها:
    7,300
    تشکر شده:
    18,838
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    خیلی خوشگلهـ:inlove::woot:
     
    ندا4444 از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...