1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

علل شایع انجام جراحی بینی (رینوپلاستی)

شروع موضوع توسط soriss ‏3/9/16 در انجمن سلامت و بهداشت

  1. soriss

    soriss کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏3/9/16
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    مهمترین دلیل جراحی بینی بهتر شدن ظاهر بینی است به طور کلی در یک تقسیم بندی ساده شده جهت بیماران چهار دسته کلی بینی داریم که شایعترین موارد مراجعه جهت انجام عمل رینوپلاستی به شمار می روند:
    دسته اول بیماران با بینی استخوانی و قوز پشت بینی
    دسته دوم بیماران با پوست ضخیم و بینی دارای نوک برجسته و بزرگ که در اصطلاح بیماران بینی گوشتی نامیده می شوند
    دسته سوم بیماران دارای بینی کج
    و دسته آخر بیماران دارای بینی پیچ خورده هستند.
    [​IMG]
    بهترین نتیجه را بیماران دسته اول از جراح پلاستیک بینی که بینی استخوانی و مقداری قوز دارند می گیرند بیماران دارای بینی پیچ خورده بدترین نتیجه را بعد رینوپلاستی می گیرند به طوری که آنها را چالش جراحی زیبایی بینی می دانند.
    علت عمل بیماران دو دسته آخر معمولا درمانی است یعنی بیمار مشکل تنفسی نیز دارد دو دسته اول به علل زیبایی اقدام به جراح بینی می کنند بیماران با بینی گوشتی با پوست ضخیم بهتر است از اصرار بر برداشتن زیاد خودداری کنند زیرا منجر به اسکار و تنگی نفس و بد شکلی می شود در این بیماران تقویت بافت بهترین روش است در دو دسته آخر اصلاح تیغه وسط بسیار مهم است.
    در تمام بیماران توصیه می کنم برای عمل جراحی بینی حتما به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند زیرا جراحان گوش وحلق وبینی عمده وقت خود را صرف انجام جراحیهای بینی با دقت زیاد در حفظ عملکرد طبیعی بینی می کنند در نتیجه حاصل کار از لحاظ تنفس و زیبایی بهتر از سایر جراحان می باشد.شکستگیهای بینیشایعترین شکستگیهای بدن شکستگی بینی است. شکستگیهای بینی در مردان شایعتر از زنان است (به علت فعالیتهای ورزشی و تصادفات و فعالیتهای شغلی). بعد از شکستگی بینی ورم و التهاب بینی و صورت امری شایع می باشد. بهترین روش تشخیص شکستگیهای بینی و صورت بر خلاف تصور عموم مردم، معاینه می باشد نه رادیوگرافی بینی.

    از آنجا که بینی استخوان کوچکی دارد، رادیوگرافی کمک چندانی به تشخیص نمی کند. بعد از وقوع شکستگی جهت جا اندازی حدود 48 ساعت باید صبر کرد تا ورم و التهاب اولیه کم شود. در این مدت بهترین کار استفاده از کیسه یخ جهت کاهش تورم می باشد. شکستگی بینی در بالغین در روز هفتم تا دهم بعد از وقوع جوش می خورد و در کودکان در روز 5 تا 7 بعد از وقوع جوش می خورد. پس جا اندازی باید در این محدوده زمانی باشد، اگر بینی بعد از جا اندازی به فرم مطلوب درنیامد بایستی حدود 6 ماه بعد تحت جراحی زیبایی بینی قرار گیرد.

    یکی از مهمترین علل جراحی زیبایی بینی و صورت شکستگیهای بد درمان شده یا درمان نشده است. در افرادی که شکستگی بینی با انحراف تیغه وسط (سپتوم) همراه است بهتر است همزمان با جا اندازی عمل سپتوپلاستی نیز شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
     
    roghi01 از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...