1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏17/11/18 در انجمن اشپزی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    طرز تهیه شیرینی نارگیلی
    [​IMG]
    دستور پخت شیرینی نارگیلی پفکی و بازاری
    شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی ها خوشمزه و سنتی می باشد و جزو اون دسته از شیرینی هایی است که بوی عید می دهد. مواد اصلی شیرینی نارگیلی یا همون نان نارگیلی ، تخم مرغ ، پودر نارگیل و شکر می باشد.

    خیلی از بانوان ایرانی فکر می کنند درست کردن شیرینی نارگیلی کار بسیار سختی می باشد و باید حتما آن را از بیرون بگیرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده خودتان دست به کار شوید و این شیرینی نارگیلی را درست کنید.

    مطمئن باشد بعد از اولین تجربه پخت و خوردن شیرینی نارگیلی خونگی دیگر هیچ وقت آن را از بیرون سفارش نخواهید داد و همیشه ترجیح خواهید داد شیرینی نارگیلی را خودتان به صورت خونگی درست کنید. در این پست شیرینی پزی بارونک ، ما کامل ترین و خوشمزه ترین دستور پخت تهیه شیرینی نارگیلی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

    مواد لازم شیرینی نارگیلی
    پودر نارگیل تازه 150 گرم
    سفیده تخم مرغ 5 عدد
    شکر 300 گرم
    روغن مایع 90 گرم
    وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
    آبلیمو یک و نیم قاشق چایخوری
    مراحل تهیه شیرینی نارگیلی
    1. ابتدا در یک ظرف مناسب مقدار شکر گفته شده را با پودر نارگیلی و دو سوم روغن و دو سوم سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم و هم می زنیم. سپس مواد مخلوط شده را از چرخ گوشت رد می کنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط و یکدست شوند.

    اگر چرخ گوشت در دسترس ندارید می توانید اول شکر و پودر نارگیل را توی غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا ریزتر شوند و بعد روغن و سفیده تخم مرغ را اضافه و دوباره پالس بزنید تا همه مواد یکدست شوند. در صورت نبود چرخ گوشت و غذاساز می توانید نارگیل را به مدت چند ثایه داخل آسیاب برقی بریزید تا کمی ریز شود و سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

    2. پس از اینکه تمامی مواد به صورت یکدست ترکیب شدند ظرف حاوی مواد را به روش بن ماری گرم می کنیم. یعنی ظرف حاوی مواد را روی بخار آب قرار می دهیم و به صورت مرتب از کف ظرف به صورت دورانی هم می زنیم تا کمی گرم شوند. وقتی مواد گرم شدند باقیمانده سفیده تخم مرغ ، روغن ، وانیل و آبلیمو را به ظرف اضافه می کنیم.

    3. بعد از اضافه کردن مواد گفته شده دوباره ظرف مواد را روی بخاطر آب قرار می دهیم و به صورت مرتب و دورانی هم می زنیم. مراقب باشد مواد داخل ظرف به هیچ وجه نباید بجوشد و قل بزند چون در این صورت شیرینی براق نمی شود.

    4. بعد از مدتی مواد شیرینی روی بخار آب کم کم لعاب می اندازد و به غلظت فرنی می رسد و همانند فرنی غلیظ و کشدار می شود و از قاشق به صورت پیوسته می ریزد و جمع می شود. وقتی که مواد شیرینی نارگیلی شما هم به این حالت رسید انگشت خود را داخل مواد بزنید باید شکر کاملا ذوبه شده باید و دانه های آن حس نشود.

    یادتون باشد دمای مواد شیرینی شما باید به حدی باشد که انگشت شما کاملا داغ شود ولی نسوزد. نمی شود تایم دقیقی برای این مرحله گفت چون همه چیز به میزان بخاری که به ظرف داده می شود بستگی دارد اما این مرحله معمولا 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.

    همچنین اگر در زمان داغ کردن مواد احساس کردید مواد شیرینی نارگیلی شما زیادی شل بود کمی پودر نارگیل اضافه کنید و اگر زیادی سف بود کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید. انجام دادن صحیح این مراحل نیاز به تجربه و مهارت دارد و اگر به درستی انجام بدهید رویه شیرینی نارگیلی شما ترک نمی خورد و زیبا و براق می شود.

    5. سپس مواد داغ شده را داخل یک کاسه می ریزیم و آن را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. به هیچ عنوان برای خنک کردن مواد نباید آن را داخل یخچال بگذارید. در این مدت زمان فر را روشن کنید و روی حرارت 200 درحه سانتی گراد بگذارید.

    6. حالا مواد شیرینی را داخل قیف می ریزیم و کف سینی کاغذ روغنی می اندازیم و کمی هم آن را چرب می کنیم و مواد را با فاصله و با سایز دلخواه روی سینی می ریزیم. برای صاف کردن قسمت رویه شیرینی ها که پس از ریختن مواد به صورت قله درآمده اند قسمت زیرین یک قاشق را چرب کنید و با قاشق رویه شیرینی ها را صاف کنید.

    7. سپس سینی حاوی شیرینی های نارگیلی را به مدت 10 دقیقه با حرارت 200 درجه سانتی گراد داخل فر می گذاریم تا بپزند سپس حرارت را روی 175 درجه می گذاریم و به مدت 15 دقیقه دیگر هم صبر می کنیم تا شیرینی ها به خوبی پف کنند و ترک بخورند. اگر با ف برقی شیرینی نارگیلی درست می کنید دماهای گفته شده را 20 درجه کمتر حساب کنید. امیدوارم از خوردن این شیرینی های نارگیلی خوشمزه لذت ببرید.
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,569
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,687
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    1,000
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,150
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    965