1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه شربت زعفران

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏28/2/19 در انجمن اشپزی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    طرز تهیه شربت زعفران
    [​IMG]
    دستور تهیه شربت زعفرانی برای مجالس خاص و نذری
    شربت زعفران از نوشیدنی های خوشمزه و خوشرنگ می باشد و نوشیدن آن مخصوصاً در فصول گرم سال، علاوه بر رفع عطش، خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. شربت زعفران از نوشیدنی های پرطرفدار در فصول گرم سال می باشد. علاوه بر این در برخی از مراسمات مذهبی این شربت را به عنوان نذری پخش می کنند.

    در ترکیت اصلی این شربت از زعفران و گلاب استفاده می شود. با این حال برخی از افراد مواد دیگری همچون هل، آبلیمو ترش و بیدمشک به این شربت اضافه می کنند.

    به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شربت زعفران آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شربت زعفران را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید شربت زعفران خوشمزه و مجلسی درست کنید.

    توجه : در صورتی که برای 4 نفر یا 6 نفر می خواهید شربت زعفرانی درست کنید از دو برابر و یا سه برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

    مواد لازم شربت زعفرانی 2 نفر
    زعفران حل شده در آب به میزان لازم
    گلاب نصف لیوان
    آب 2 لیوان
    شکر 5 قاشق غذاخوری
    مراحل تهیه شربت زعفران
    1. برای تهیه این شربت خوشمزه، ابتدا باید زعفران را آب کنیم. برای این کار زعفران را خوب می کوبیم و به صورت پودر درمی آوریم و در یک ظرف شیشه ای می ریزیم. سپس چند تکه یخ کوچک اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا یخ در دمای محیط ذوب شود. این کار موجب رنگ دهی بهتر و کامل زعفران می شود. این روش خیلی بهتر از روش آب کردن زعفران با استفاده از آب جوش است.

    2. در این مرحله باید شهد درست کنیم. برای این کار مقداری آب را در یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. سپس حرارت را کم می کنیم و شکر را اضافه می کنیم و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر می کنیم تا شربت با حرارت ملایم بجوشد و غلیظ تر شود و به به قوام مطلوب برسد. بعد از اینکه به قوام رسید، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و صبر می کنید تا شربت کمی خنک شود.

    3. بعد از اینکه شربت کمی خنک شد، گلاب و زعفران آب شده را به قابلمه شربت اضافه می کنیم. همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید 3 تا 4 قطره اسانس هل به این شربت اضافه کنید. توجه داشته باشید اسانس هل بسیار تلخ است و اگر زیادی بریزید، طعم شربت شما تلخ خواهد شد. سپس صبر می کنیم تا شربت به طور کامل خنک شود.

    4. پس از اینکه شربت به طور کامل خنک شد، به هنگام سرو آن را با آب و یخ به اندازه کافی رقیق می کنیم و بعدش سرو می کنیم. همچنین می توانید این شربت را در بطری های شیشه ای بریزید و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این شربت زعفرانی خوشمزه لذت ببرید.

    نکات مهم در تهیه شربت زعفرانی
    علت کپک زدن و یا ترش شدن شربت
    اگر شربت شما به حد اندازه به قوام نرسیده باشد، ممکن است شربت شما ترش شود و یا حتی کپک بزند. به هر حال اگر در روزهای اول متوجه رقیق شدن شربت خود شدید، آن را دوباره بجوشانید تا به قوام مطلوب برسید.

    علت شکر زدن شربت

    اگر بعد از اضافه کردن شکر حرارت را کم نکنید و شربت شما با حرارت زیاد به قوام رسیده باشد و آب آن سریع تبخیر شده باشد، در این حالت شربت شما شکر خواهد زد. برای جلوگیری از این کار می توانید مقداری آب جوش به شربت اضافه کنید و دوباره آن را بجوشانید و وقتی به جوش آمد، حرارت را کم کنید تا به حرارت ملایم به قوام برسد.
     
  2. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
    ممنون عالی
     
  3. آهو

    آهو کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    747
    تشکر شده:
    436
    امتیاز دستاورد:
    63
    جنسیت:
    زن
    ممنون عاليه
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,556
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,677
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    994
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,141
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    576