1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه خامه فرم گرفته

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏9/11/18 در انجمن اشپزی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    طرز تهیه خامه فرم گرفته
    [​IMG]
    دستور پخت خامه قنادی با خامه صبحانه
    خیلی از خانم های ایرانی برای صبحانه یا عصرانه های خود کیک های اسفنجی خوشمزه و ساده درست می کنند اما برای تولد یا سایر مراسم ها ترجیح می دهند این کیک را از بیرون سفارش دهند و یکی از دلایل مهم آن ها برای این کار ، این است که آن ها طرز تهیه خامه قنادی یا همون خامه فرم گرفته را نمی دانند و فکر می کنند تهیه خامه فرم گرفته کار بسیار پر دردسر و سختی می باشد.

    اما این طور نیست شما می توانید خامه فرم گرفته یا همون خامه قنادی را از قنادی ها یا لوازم قنادی فروش ها به صورت کیلویی تهیه کنید و اگر به هر دلیلی به این نوع خامه ها دسترسی ندارید می توانید به آسانی آن را با خامه صبحانه و با هر اسانس و هر رنگی که دوست دارید تهیه کنید. در ادامه این پست آموزش شیرینی پزی بارونک طرز تهیه خامه فرم گرفته را آماده کردیم که شما به راحتی می توانید با این آموزش به تنهایی خامه فرم گرفته مرغوب درست کنید.

    مواد لازم خامه فرم گرفته
    خامه صبحانه 4 لیوان
    شکر 1 لیوان
    مراحل تهیه خامه فرم گرفته
    همان طور که می دانید در خامه های پاستوریزه مقداری آب اضافه وجود دارد و باید آب آن را کاملا جدا کنید پس از جدا کردن آب خامه در یک ظرف فلزی بزرگ خامه را به همراه نصف شکر می ریزیم و با قاشق به آرامی هم می زنیم تا شکر و خامه باهم مخلوط شوند. در این مرحله نیازی به استفاده از همزن نیست و دلیل اینکه از ظرف فلزی بزرگ استفاده می کنیم این است که خامه در مرحله آخر پس از هم زدن حجمش چند برابر خواهد شد.

    پس از اینکه مخلوط خامه و شکر را هم زدید کاسه فلزی را داخل فریز می گذاریم و صبر می کنیم تا کمی خامه یخ بزند. مدت زمانی تقریبی برای یخ زدن نسبی خامه با توجه به دمای فریزر حدود 30 تا 45 دقیقه می باشد.

    وقتی که متوجه رگه های یخ داخل خامه شدیم ظرف خامه را از فریزر بیرون می آوریم و با همزن برقی خامه یخ زده را به مدت 5 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا خامه کاملا یکدست و شل شود. سپس باقی مانده شکر را به ظرف خامه اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم.

    توجه کنید هم زدن خامه را تا زمانی که خامه کاملا سفت شود ادامه می دهیم سفتی خامه باید در حدی باشد که وقتی ظرف خامه را پشت و رو می کنیم از ظرف سرازیر نشود در این صورت خامه فرم گرفته شما آماده استفاده است.

    شما می توانید برای خامه فرم گرفته خود از اسانس های مختلف مانند وانیل یا حتی از انواع رنگ های خوراکی استفاده کنید و خامه خود را به هر رنگی که دوست دارید دربیاورید. این خامه قابلیت نگهداری در فریزر را دارد و شما تا مدت ها می توانید آن را در فریزر نگهداری کنید. البته باید از ظرف کاملا دربسته برای این کار استفاده کنید چون خامه بوی سایر مواد را خیلی زود جذب می کند.

    نکات پخت خامه فرم گرفته
    نسبت مواد

    توجه کنید برای تهیه خامه فرم گرفته باید به ازای هر لیوان شکر 4 برابر خامه استفاده کنید و این نسبت را حتما باید رعایت کنید. در صورتی که خامه بیشتر یا کمتری مورد نیازتان است می توانید با یک ضرب و تقسیم ساده مقداری موادی که باید استفاده کنید بدست آورید.
     
    samanamanati از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,569
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,687
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    1,000
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,150
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    966