1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه بریانی

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏6/3/19 در انجمن اشپزی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    طرز تهیه بریانی
    [​IMG]
    دستور پخت بریونی با گوشت گوسفند و جگر سفید مرحله به مرحله
    بریانی از غذاهای خوشمزه و معروف شهر اصفهان می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که به اصفهان برود و این غذای خوشمزه و لذیذ را امتحان نکند. در واقع بریانی غذایی پرچرب و سنگینی است که از گوشت گوسفند و جگر سفید تهیه می شود و بریانی اصل را با نان سنگگ سرو می کنند.

    جالب است بدانید در اصل نام اصلی این غذا بریان است و محلی که بریان را در آن می پزند و می فروشند بریانی یا بریونی گفته می شود. با این وجود امروزه مردم این غذای خوشمزه و سنتی اصفهان را با بریانی می شناسند. البته امروزه این غذا هم مانند خیلی از غذاها، دچار دستخوش تغییراتی شده است و برخی از افراد آن را در منزل با گوشت مرغ هم تهیه می کنند.

    به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن بریانیاصل اصفهان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم بریانی را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید بریانی خوشمزه و اصل درست کنید. در ادامه با دستور آشپزی بریانی با بارونک همراه باشید.

    مواد لازم بریانی - 4 نفر
    گوشت سردست و دنده گوسفند نیم کیلو
    جگر سفید 100 گرم
    پیاز درشت 2 عدد
    زردچوبه یک دوم قاشق مرباخوری
    دارچین یک قاشق مرباخوری
    زعفران به میزان لازم
    نعناع خشک به میزان لازم
    نمک به میزان لازم
    فلفل به میزان لازم
    مراحل تهیه بریانی
    1. ابتدا گوشت گوسفند را در یک قابلمه به همراه دنبه، 1 عدد پیاز و 4 لیوان آب روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بپزد و نرم شود. توجه کنید آب به اندازه ای بریزید که در انتهای پخت، مقدرای آب گوشت داخل قابلمه باقی بماند.

    2. جگر سفید را پس از شستن، خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه 2 لیوان آب، 1 عدد پیاز و مقداری روغن، نمک و فلفل روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بپزد. بعد از اینکه جگر پخت، در یک تابه کمی آن را تفت می دهیم و بعدش چرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

    3. بعد از اینکه مخلوط گوشت گوسفند و دنبه پخت، آن را هم چرخ می کنیم. سپس گوشت را با زعفران دم کرده، مقداری نعنا خشک، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم و بعدش دوباره چرخ می کنیم.

    4. در این مرحله قالب مخصوص بریانی یا تابه معمولی را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری از روغن آب گوشت که به هنگام پخت باقی مانده است را روی کف قالب می ریزیم و بعدش مقداری دارچین، زعفران و فلفل می پاشیم و در نهایت مقداری از گوشت برمی داریم و آن را به شکل همبرگر درست می کنیم و داخل قالب قرار می دهیم و با دست یا پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم.

    5. سپس قالب را به مدت چند دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا بریانی سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف بریانی سرخ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر بریانی هم سرخ شود. سپس بریانی را روی نان سنگگ برمی گردانیم و روی آن را با خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.

    6. همچنین جگر سفید تفت داده شده را در کنار بریانی روی نان قرار می دهیم و بعدش آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بریانی اصفهانی خوشمزه لذت ببرید.

    نکات پخت بریانی
    نوع گوشت
    برای بریانی اصل در اصفهان از گوشت سردست و دنده گوسفند به همره جگر سفید استفاده می کنند. اما در صورتی که به این نوع گوشت دسترسی نداشتید می توایند از گوشت معمولی گوسفند و یا گوساله و یا حتی از گوشت مرع هم استفاده کنید.
     
  2. آهو

    آهو کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/20
    ارسال ها:
    747
    تشکر شده:
    436
    امتیاز دستاورد:
    63
    جنسیت:
    زن
    ممنون
     
  3. shadimaleki

    shadimaleki کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏2/3/23
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    بریونی خیلی خوشمزه ست ولی فک نکنم خونگیش خوب بشه ! بیرونیا خیلی خوشمزه ست بخصوص آبش خیلی خوش طعمه . ولی در کل خیلی سنگینه !
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,556
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,677
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,141
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    951
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    576