1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه آش شله قلمکار

شروع موضوع توسط abootalebkheshmati ‏22/5/18 در انجمن اشپزی

  1. abootalebkheshmati

    abootalebkheshmati کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/18
    ارسال ها:
    66
    تشکر شده:
    25
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]



    مواد لازم آش شله قلمکار

    گوشت بدون استخوان ۲۵۰ گرم

    عدس ۱ لیوان

    نخود ½ لیوان

    لوبیا چیتی ½ لیوان

    گندم ½ لیوان

    برنج ½ لیوان

    پیاز ۴ عدد

    سیر ۲ حبه

    سبزی آش ۵۰۰ گرم

    کشک به اندازه کافی

    زردچوبه به اندازه کافی

    فلفل سیاه به اندازه کافی

    نمک به اندازه کافی



    طرز تهیه آش شله قلمکار

    برای از بین رفتن نفخ حبوبات بهتر است آنها را از شب قبل در آب بخیسانیم. برای این منظور نخود ، لوبیا چیتی ، گندم و عدس را از شب قبل در مقداری آب می خیسانیم. در صورت امکان چندین مرحله آب حبوبات را عوض می کنیم تا نفخ شان کاملا برطرف شود.

    برای شروع کار ابتدا ۳ عدد از پیاز ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا طلایی شوند. پس از آماده شدن پیاز داغ ، آنرا کنار می گذاریم. در مرحله بعد گندم را با چند لیوان آب در یک قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم روی حرارت ملایم بپزد و کاملا نرم شود.

    در ادامه نخود و لوبیا چیتی را به همراه مقداری آب در قابلمه ای دیگر قرار می دهیم تا به خوبی بپزند و نرم شوند. در همین حین گوشت را پس از شستشو ، خرد می کنیم و به همراه چند لیوان آب ، ۱ عدد پیاز و ۲ حبه سیر داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد.

    پس از اینکه گوشت پخت آنرا به صورت ریش ریش ( مانند گوشت حلیم گندم ) خرد می کنیم. آب گوشت را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه عدس و برنج را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ و جادار می گذاریم و روی حرارت قرار می دهیم.

    پس از اینکه عدس و برنج نرم شدند ، سبزی آشی را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. حدودا ۲۰ دقیقه صبر می کنیم تا سبزی کاملا نرم شود ، سپس نخود ، لوبیا چیتی و گندم پخته شده را به قابلمه برنج و عدس اضافه می کنیم.

    در ادامه گوشت ریش ریش شده را به همراه آب گوشت صاف شده ، نیمی از پیاز داغ ، نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه آش اضافه می کنیم. مقداری آب جوش به قابلمه آش اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم ، درب قابلمه را می گذاریم تا آش لعاب بیندازد.

    توجه داشته باشید که حداقل ۲ ساعت زمان می برد که آش جا بیفتد. پس از اینکه آش جا افتاد آنرا در ظرف دلخواه می کشیم و با پیاز داغ و کشک تزیینش می کنیم. برای خوشمزه تر شدن آش می توانیم مقداری سیر و نعناع داغ هم برای تزیین آش درست کنیم.
     
    nargessamiri از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,556
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,677
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    994
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,141
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    951