1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طبقه بندی علایم صنعتی و تجارتی برای ثبت

شروع موضوع توسط kiam ‏22/9/16 در انجمن گفته گوی ازاد

  1. kiam

    kiam کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏16/8/16
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    یکی از شرایط ثبت علامت این است که طبقه ی نوع کالا با طبقات مربوط تطبیق نماید.اینک درباره ی طبقه بندی علایم تجارتی توضیحات لازم داده می شود تا معلوم گردد که منظور از طبقه ی نوع کالا چیست؟
    برای روشن شدن مطلب باید گفت که اجناس و اشیاء و کالاهای متعدد و متنوعی که مورد استفاده ی عموم مردم و یا گروه های خاص می باشد و در امر تجارت مورد مبادله قرار می گیرد منحصر و محدود به موارد مشخصی نیست و شمارش همه ی آن ها به سادگی میسر و ممکن نمی باشد.به این جهت برای سهولت امر،کالاها را با توجه به نوع جنس،و خواص،مشابهت،کیفیات،ترکیبات،کاربرد،نحوه ی مصرف،و اینکه از مواد شیمیایی است،یا معدنی و لوازم و وسایل مهندسی و یا طبی و جراحی و یا وسایل و اشیاء و فلزات گرانبها و یا لوازم و اشیاء پلاستیکی،کائوچو،چسب،چرم،کاغذ و لوازم نقاشی و هنری و وسایل ساختمانی،سنگ طبیعی،مصنوعی،آهک،گچ،لوله های سفالی،آینه،قاب،صدف،مرجان،کهربا،مصنوعات نساجی مانند پارچه،پتو،کیسه،گونی،طناب،کفش،مواد غذایی مانند گوشت،کنسرو محصولات لبنی،عسل و شیرینی جات و قهوه،قند و شکر،کاکائو،چای ادویه جات و غیره با در نظر گرفتن جمیع جهات و اوصاف و خصوصیات و وجوه مشترکی که بین آن ها وجود دارد و می توان آن ها را در یک گروه جای دارد به انواع و طبقاتی تقسیم نموده اند که به طور کلی در هفت فصل قرار گرفته و به 36 طبقه تقسیم گردیده است که عبارتند از:


    فصل اول-صنایع و محصولات شیمیایی
    1-محصولات شیمیایی که در صنایع و علوم و عکاسی(فتوگرافی)کشاورزی و پرورش نباتات و جنگلبانی استعمال می شود .کود (طبیعی و مصنوعی) ترکیبات آتش نشانی-مواد آب دادن فلزات ترکیبات شیمیایی جهت جوشکاری-محصولات شیمیایی جهت حفظ مواد غذایی-مواد دباغی و مواد چسب دار برای صنایع.
    2-رنگ-روغن جلا-لاک-مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری از فاسد شدن چوب،موادرنگی-مواد اکاله-صمغ-فلزات به شکل ورق و گرد جهت نقاشی و آرایش و تزیین.
    3-ترکیبات جهت سفید کردن و سایر مواردی که برای شستشو بکار می رود.ترکیباتی که جهت پاک و تمیز و براق کردن و لکه گیری و گرفتن چربی و سائیدن و صیقل دادن استتعمال می شود.صابون،عطریات،روغن اسانس،مواد آرایشی،محلول های موی سر،گرد و خمیر دندان.
    4-انواع روغن و چربی های صنعتی(به استثنای روغن ها و چربی های خوراکی و روغن های اسانس)روغن ماشین،ترکیبات گردگیر و جاذب،انواع سوخت(از جمله بنزین)و مواد روشنایی،شمع،شمع مومی و گچی،شمع کوچک(شب سوز)فتیله.
    5-مواد دارویی و بیطاری و بهداشتی،مواد خوراکی و آشامیدنی مخصوص بیماران و کودکان،مشمع و لوازم جراحت بندی،لوازم پر کردن دندان،موم دندانسازی،مواد ضد عفونی کردن ترکیبات جهت دفع نباتات هرزه و حشرات و حیوانات موذی.
    فصل دوم- فلزات معدنی و مصنوعات فلزی
    6-فلزات عادی اعم از تهیه نشده و نیمه تهیه شده و ترکیبات آن،لنگر،سندان،زنگ و ناقوس،لوازم ساختمانی به شکل ورقه و ریخته شده،ریل و سایر لوازم فلزی جهت راه آهن،زنجیر(به استثنای زنجیرهای وسایل نقلیه)کابل و سیم و مفتول(غیر برقی)قفل و بست و بند،لوله های فلزی،صندوق و صندوقچه ی آهنی،گلوله ی فولادی،نعل اسب،میخ و پیچ،سایر مصنوعاتی که از فلزات گرانبها ساخته نشده و در هیچ طبقه ی دیگری ذکر نگردیده است،مواد معدنی.
    7.انواع ماشین و ماشین های افراز،موتورها(به استثنای موتورهای مخصوص وسایل نقلیه)قفل های اتصال و تسمه ی انتقال قوه(به استثنای قفل و تسمه های قفل و تسمه های مخصوص وسایل نقلیه)دستگاه های بزرگ کشاورزی،ماشین جوجه کشی
    8.آلات و افزارهای یدی،آلات برنده،و چنگال و قاشق،اسلحه ی سرد
    فصل سوم-دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی
    9-دستگاه و آلات علمی و دریانوردی و مهندسی و برقی(از جمله بی سیم)و عکاسی و سینما توگراف و آلات بصری و اوزان و مقیاس ها و اسباب علامت دادن و کنترل (نظارت)دستگاه و لوازم نجات و آموزش،دستگاه خودکار و باژتون یا پول فلزی ،ماشین های گویا،صندوق ثبات خودکار جهت پول،ماشین های حساب،ماشین های آتش خاموش کن.
    10-آلات و ادوارت جراحی و طبی و دندان سازی و بیطاری.(از جمله پا و دست و چشم و دندان های مصنوعی)
    11-تاسیسات و لوازم روشنایی و گرم کردن و مولد بخار و طبخ و تبرید و خشک کردن و تهویه و لوله کشی آب و بهداشتی.
    12-وسایل نقلیه،دستگاه های حمل و نقل زمینی،دریایی و هوایی.
    13-اسلحه ی گرم،مهمات و خمپاره،مواد قابل احتراق،لوازم آتشبازی.
    14-فلزات گرانبها و ترکیبات آن ها و مصنوعات ساخته شده از فلزات گرانبها و یا روکش شده با آن(به استثنای آلات برنده و چنگال و قاشق)جواهرات و سنگ بهای گرانبها،ساعت و آلات کرونومتر
    15-آلات موسیقی(به استثنای ماشین های ناطق و دستگاه های بی سیم)
    فصل چهارم-مصنوعات و اشیای ساخته شده از مواد مختلف
    16-کاغذ و کالای ساخته شده از کاغذ،مقوا و کالاهای ساخته شده از مقوا،مطبوعات،روزنامه،مجلات،کتاب و لوازم صحافی،عکس،لوازم التحریر ،لوازم چسب دار(برای لوازم التحریر)لوازم هنری ،قلم موی نقاشی،ماشین تحریر و لوازم دفتر(به استثنای مبل) ،لوازم آموزش و ترتیب(به استثنای دستگاه های آموزشی)ورق بازی،حروف و کلیشه ی مطبعه.
    17-کائوچو کم لاستیک(بالاتا)و مواد مشابه آن،کالاهای ساخته شده از مواد مزبور که در سایر طبقات ذکر شده است.لوازم باربندی و انسداد و لوازم عایقکاری،پنبه نسوز،میکا،مجصولات ساخته شده از آن ها لوله ی قابل ارتجاع و غیر فلزی.
    18-چرم و چرم مصنوعی،لوازم ساخته شده از آن ها که در سایر طبقات ذکر نشده است.پوست،چمدان و کیف های دستی مسافرتی،چتر،عصا،شلاق و زین و برگ و اشیای سراجی.
    19-لوازم و مصالح ساختمانی،سنگ طبیعی و مصنوعی،سمنت،آهک،ملات،گچ،شن،لوله های سفالی یا سمنتی،مصالح راهسازی،آسفالت،قطران و غیره،ساختمان های متحرک،بناهای سنگی،سرلوله بخاری دیواری.
    20-مبل،آیینه،قاب و مصنوعاتی که در سایر طبقات ذکر نشده و از موارد زیر ساخته شده است:
    چوب،چوب پنبه،نی،حصیرو سبد و ترکه،شاخ،استخوان،عاج،صدف،مرجان،کهربا،فلس و دمارماهی،گوش ماهی کف دریا،سلولویید و محصولات مشابه کلیه مواد مزبور.
    21-لوازم و ظروف کوچک خانه داری(که از فلز قیمتی ساخته نشده و یا روکوش نشده است)شانه و ابر،ماهوت پاک کن(به استثنای قلم موی نقاشی)لوازم مخصوص تهیه قلم و ماهوت پاک کن،(به استثنای قلم موی نقاشی)لوازم مخصوص تهیه قلم و ماهوت پاک کن،آلات و لوازم جهت پاک و تمیز کردن،براده ی فولاد،شیشه آلات،اشیای ساخته شده از چینی و بدل چینی و سفال که در سایر طبقات ذکر نشده است.
    فصل پنجم-مصنوعات نساجی:
    22-طناب،ریسمان،تور،چادر،سایه افکن،کیسه و روپوش کالا،بادبان و شراع،کیسه و گونی،پوشال و لوازم پر کردن(مو،کاپوک،علف دریای و غیره)منسوجات تهیه شده از مواد الیافی خام.
    23-انواع نخ.
    24-انواع پارچه،رختخواب و سفره ی میز،اشیایی بافته شده که در سایر طبقات ذکر نشده است.
    25-ملبوس از جمله کفش و پوتین و کفش راحتی.
    26-توری و اشیای قلابدوزی،روبان و حاشیه و قیطان ،دکمه ،دکمه فشاری ،قزنقفلی ،سنجاق و سوزن ،گل های مصنوعی.
    27-قالی و قالیچه،حصیر و پادری و بوریا،فرش های مشمعی و سایر پوشش های کف اطاق،روپوش های غیر پارچه ای
    فصل ششم-اسباب بازی و لوازم ورزشی
    28-اسباب بازی و تفریح،لوازم ورزش و ژیمناستیک(به استثثنای ملبوس)تزیینات و لوازم آرایش،درخت نوئل.
    فصل هفتم-مواد غذایی و محصولات کشاورزی
    29-گوشت ماهی،طیور،شکار،عصاره های گوشت،سبزیجات و میوه جات و پخته شده و به صورت کنسرو،ژله و مربا،تخم مرغ،شیر و سایر محصولات لبنی،روغن و دنیات خوراکی،کنسرو ترشی.
    30-قهوه،چای،کاکائو،قندوشکر،برنج(تاپیوکا)،آردهندی(لاکو)،بدل،قهوه،آرد،ترکیبات تهیه شده از غلات،نان،بیسکوئیت،نان های شیرینی و شیرینی جات ،بستنی،عسل،شیره،ملاس و خمیرمایه گرد نانوایی،نمک،خردل،فلفل،سرکه،ادویه جات،یخ،چاشنی.
    31-محصولات کشاورزی و پرورش گیاه و جنگلبانی و دانه هایی که در سایر طبقات ذکرنشده است.
    32-آب های معدنی و گازدار و سایر نوشابه های غیرالکلی،شربت و سایر ترکیبات جهت تهیه ی نوشابه.
    33-علائم مخصوص خدمات
    34-توتون اعم از خام و تهیه شده.لوازم تدخین.کبریت.
    35-علامت مخصوص خدمات
    36-کالاهایی که در هیچ یک از طبقات یک الی 35 ذکر نشده است.

    کارا ثبت ارائه دهنده ی بهترین خدمات و مناسب ترین قیمت ها در امور ثبتی
    با کارا ثبت مشاور ثبتی خود باشید.
    لینک منبع:طبقه بندی علایم صنعتی و تجارتی برای ثبت شرکت کیاثبت
    http://kiasabt.com/
     
بارگذاری...