1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

سیستم فنی درب های اتوماتیک

شروع موضوع توسط mohsen42 ‏28/3/16 در انجمن مطالب جالب و خواندنی

  1. mohsen42

    mohsen42 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏27/3/16
    ارسال ها:
    11
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    در بیشتر موارد از موتور تکفاز برای سیستم در باز کن استفاده خواهد شد . با توجه به چپ و راست رفتن مدام درب ها از دو سیم پیچ در موتور تکفاز استفاده می شود که با قرار دادن یک خازن به طور سری با هر یک از سیم پیچ ها جهت حرکت موتور را می توان تغییر داد . در اکثر مواقع از موتورها سیم خارج شده که دو تا از سیم ها به دو سر خازن و یکی به عنوان ارتا و دیگری به عنوان سیم مشترک قرارا خواهد گرفت که تمامی سیم ها به ترمینال های انتهای مدار وصل می شود . توان های 50 و 1000 وات با توجه به درهای مختلف از نظر وزن و اندازه مورد استفاده است.همچنین درهای دو لنگه از دو موتور و در بقیه موارد از تک موتور استفاده می شود.
    اما موردی که باید به آن توجه کرد اینکه کارکرد پشت سر هم و مداوم موتور باعث آسیب دیدن و داغ شدن موتور خواهد شد .پس از باز و بسته شدن مداوم بدون وقفه جلوگیری کنیم. در جاهایی که نیاز به نیروی بیشتری برای باز و بسته باشد از گیربکس یا همان جعبه دنده استفاده می شود که نحوه انتقال این نیرو برای درب های متفاوت دارای روش های گوناگون است از جمله در درب های ریلی یا همان کشویی از یک چرخ دنده که محور محرک مکانیکی که دارای دنده های شانه ای که زیر درب نصب شده برای انتقال نیرو از گیربکس استفاده می شود .
    در درب های سکشنال و تکه ای که به صورت عمودی باز و بسته می شود این نیرو از گیربکس توسط تسمه یا زنجیر منتقل می شود ، در بعضی مدل های دربهای دو یا تک لنگه ، سیستم گیربکس آن از یک مهره و پیچ حلزونی که به هم متصل شده اند با چرخش پیچ و حرکت مهره در باز و بسته می شود اما در مواردی که برق قطع می شود یا در هنگام تنظیم در موقع نصب ، برای آنکه بتوانیم در را به صورت دستی باز یا بسته کنیم محور گیربکس باید آزاد شود . پس در دربهای تک یا دو لنگه درب ها یا به وسیله بازوهایی که تعبیه شده باز و بسته می شود .
    آزاد کردن گیربکس توسط آچار آلن که روی موتور گیربکس تعبیه شده چرخانده می شود . اما در سیستم درب کرکره ای این کار توسط سیم بکسل و درب های یک یا چند تکه به وسیله ریسمان آویزان انجام می شود. اما برای سیستم درب کشویی در درب اتوماتیک این کار بوسیله باز کردن درب کوچک روی سیستم اصلی توسط یک سوئیچ انجام می شود.
    درب اتوماتیک
    درب اتوماتیک سیستمی است که به طور اتومات جهت رفاه عموم بدون برخورد فیزیکی دست با درب، باز و بسته میشود و نیز هدفهای امنیتی و حفاظتی در جاهای مختلف به صورت انواع گوناگون بر روی دربهایی مثل درب ورودی و درب گاراژ و حیاط و ورودیهای متفاوت ساختمانهای اداری و مسکونی نصب و استفاده میشود. درب اتومات نیز برای رفاه افراد معلول بیشتر کاربرد داشته و مورد استفاده است. حتی شما میتوانید پس از نصب این سیستم فقظ با فشردن یک دکمه که روی ریموت کنترل قرار دارد از فاصلهای مناسب درب را باز کنید و یا اینکه میتوان در رفت و آمدهای زیاد با نصب سنسور، درب به صورت اتومات باز و بسته شود، دربهایی که میتوان این سیستم را روی آن پیاده کرد عبارتند از:
    1. درب لولایی: این درب به صورت تک لنگه و دو لنگ میباشد که حرکت افقی آن حول محور یک لولاست.
    2. درب کرکرهای: این در مانند کرکرههای مغازه است که موارد استفاده آن هم بیشتر در مغازهها و پارکینگها میباشد. برای کارکرد این درب سیستمهایی با مکانیسمهای مختلفی تعبیه شده که بیشتر آنها الکترومکانیکی است. درب کرکرهای با چرخش حول یک محور است.
    3. درب کشویی (ریلی): دربی است که به سمت چپ و راست بر روی ریل پایین درب لغزیده و حرکت میکند.
    4. درب یک تک و چرخان: سیستم این نوع درب با حرکت عمودی به دور دو نقطه در طرفین چرخیده و به موازات سقف و به طور یکپارچه میباشد.
    5. درب چند تک: این درب هنگام در درب اتوماتیک باز و بسته شدنبه سمت بالا رفته و سپس نود درجه چرخیده و به صورت تکهای افقی موازات سقف قرار خواهند گرفت.
     
بارگذاری...