1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

رستوران‌های حیرت‌انگیز دنیا! +عکس

شروع موضوع توسط THOTH ‏30/7/15 در انجمن اشپزی

  1. THOTH

    THOTH کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏19/6/15
    ارسال ها:
    648
    تشکر شده:
    1,215
    امتیاز دستاورد:
    93
    جنسیت:
    مرد

    رستوران عالی صرف‌نظر از کیفیت مواد غذایی و خدمات، به لطف برخورداری از محیطی شاد، سرزنده و البته چشم‌اندازی متفاوت، توجه بیشتری به خود جلب می‌کند.

    [​IMG]

    در گوشه و کنار جهان هتل، اقامتگاه و رستوران‌های لوکس، چند ستاره و معروف فراوانی را می‌توان یافت که آوازه شهرت‌شان بارها به گوش رسیده است. مکان‌هایی که خدمات و امکانات جالب توجه و گران‌قیمت آنها، به این سادگی‌ها از ذهن پاک نمی‌شود. اما چشم‌انداز و حال و هوای حاکم بر آنها چطور؟ آیا این گزینه‌ها نیز برای مشتریان جالب توجه بوده است؟
    به نوشته زومیت، شاید در وهله اول و بیش از هر چیز، طعم غذا در انتخاب رستوران مورد علاقه‌تان ایفای نقش کند، گام بعدی سرویس‌دهی و خدمات ارائه شده از سوی کارکنان است. اما چشم‌انداز و محیط رستوران در کجای علایق شما جای می‌گیرد؟ آیا تاکنون به این مسئله توجه داشته‌اید؟ و اگر پاسخ‌تان مثبت است، چه طرح و ایدهای بیش از هر چیز توجه‎تان را به خود جلب کرده است؟
    پیش از آنکه به پاسخ فکر کنید، همراه ما باشید تا سری به فهرستی از خوش منظره‌ترین رستوران‌های جهان بزنیم. جایی که منظره، گاه حتی از طعم غذا نیز پیشی می‌گیرد.

    رستوران ویلدمن (Wildman)، قلمروی شمالی، استرالیا
    [​IMG]

    در میان سرزمین‌های وحشی و رام نشده قلمرو شمالی استرالیا و در قلب مناظر زیبا و نفسگیر این خطه، رستوران ویلدمن اقامتی متفاوت، به یادماندنی و خاص را به مسافران و میهمانان خود نوید می‌دهد. این رستوران در حوالی رودخانه مری (Mary River) واقع شده و بین داروین (Darwin) و پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park) قرار گرفته است.

    [​IMG]
    رستوران دیلرگِرَف (Delaire Graff)، استلنبوش(Stellenbosch)، آفریقای جنوبی
    [​IMG]

    این اقامتگاه جواهری است که در قلب آفریقای جنوبی و با شکوه هر چه تمام می‌درخشد. اما همه چیز برای این رستوران از زمانی شروع به تغییر، دگرگونی و نو شدن کرد که جواهر ساز و جواهر فروش معروف بریتانیایی لارنس گرف اوبه (Laurence Graff OBE)، مالک آن شد. لارنس که خود مدیر و بنیانگذار شرکت بین المللی الماس گرف (Graff Diamond International) است، از زمانی که در سال 2003 تملک این ملک وسیع، حاصلخیز و خوش منظره را به دست آورد، در فکر تحول و بازسازی گسترده آن بود.

    او در نظر داشت این ملک را به مرکزی هنری، اقامتگاهی آرامش‌بخش و البته مقصد گردشگری پربازدید آفریقای جنوبی تبدیل کند؛ جایی که بازدیدکنندگان شاهد تقابل معماری مستعمراتی هلندی با مظاهر معماری آفریقایی و دستاوردهای هنری و تاریخی بومیان و ساکنان اصلی این کشور باشند. به همین منظور او تعدادی از گنجینه‌های هنری و ارزشمند مجموعه خود را نیز به اینجا آورده و در کنار آن از آثار هنری و چشمگیر هنرمندان عصر معاصر آفریقای جنوبی نیز بهره برد.

    [​IMG]

    [​IMG]

    منزلگاه گرونگورو ِکرِیِتر لاج(Ngorongoro Crater Lodge)، منطقه حفاظت شده گرونگورو، تانزانیا
    [​IMG]

    مهمانان این بهشت کوچک می‌توانند به سادگی و با اغماض فراوان مشکلات رفت و آمد و وضعیت اقلیمی این منطقه را فراموش کنند، آن هم فقط و فقط به دلیل مناظر و چشم‌اندازهای تماشایی این اقامتگاه که به عنوان یکی از لوکس‌ترین و تجملاتی‌ترین اقامتگاه‌های جهان شناخته می‌شود. این جا جایی است که شما در میان تجملات یک قصر باشکوه عصر باروک از خواب برمی‌خیزید، روی مبلمان زربفت و پر نقش و نگار لم داده و تصویر خود را در آیینه‌های زراندود و مطلا تماشا می‌کنید. به علاوه خوراک خود را زیر لوسترهای ساخته از مهره‌های درخشان و در میان دیوارهای پوشیده شده با آثار هنری ارزشمند صرف می‌کنید. در نهایت هم تنها کافی است از پنجره به بیرون نگاه کرده و یکی از زیباترین و مسحورکننده‌ترین چشم‌اندازهای این سرزمین را نظاره کنید.

    ویلا و اِسپاهای درختی کوپو کوپو بارونگ (Kupu kupu Barong)، بالی، اندونزی
    [​IMG]

    رستوران لَ ویو (La View restaurant)، که در این مجموعه واقع شده، رستورانی است دو طبقه با تراس‌های متعدد رو به مناظر شگفت‌انگیز و سرسبز که در همراهی با خوراک‌های لذیذ، متنوع و خوش طعم جنوب شرقی آسیا که با الهام از طعم‌های شگفت‌انگیز فرانسوی طبخ و آماده می‌شوند، لحظاتی خاطره انگیز رقم می‌زند.

    [​IMG]

    تراس‌های آیونگ (Ayung)، سایان (Sayan)، اندونزی
    [​IMG]

    باز هم طبیعت سرسبز و حاصلخیز جنوب شرقی آسیا و باز هم اقامتی شاد و رویایی...رستوران فوق که ناهارخوری «Rijstafell» نام دارد، میهمانان خود را به سفری خاطره‌انگیز در تاریخ پربار و رنگارنگ خوراک‌های لذیذ و متنوع اندونزی دعوت می‌کند. نام این رستوران در زبان هلندی به معنی «بشقاب برنج» است و از این رو مدیران آن تصمیم گرفتند گریزی داشته باشند به خوراک‌های مرسوم در کلونی‌های هلندی‌نشین این کشور که قریب به350 سال قدمت دارند. مناظر زیبا و خوراک‌های خوش طعم ارمغان این رستوران جنگلی برای میهمانان است.

    [​IMG]

    [​IMG]

    تاپاسِیک (Tapasake)، جزایر مرجانی شمالی، مالدیو
    [​IMG]

    در میان جادوی مناطق گرمسیری و اقامتگاه‌های مجلل و رویایی مالدیو، هتلی درجه یک احداث شده است. اینجا جایی است که خط آبی اقیانوس در میان منظره‌ای درخشان و فراموش‌نشدنی خودنمایی می‌کند. گستره وسیعی از فضاهای تفریحی خارجی به اضافه ایوان‌های ساحلی، استخرهای خصوصی و سکوهای متعدد رو به آب، از جمله مزایای اقامت در این منطقه هستند. ویلاهای این ناحیه نیز با سقف‌های بلند و فرم دیدنی خود، تعادلی قابل قبول بین اندازه و امکانات خود برقرار کرده‌اند. دستگاه‌های DVD Player با بهترین امکانات و سیستم‌های صوتی و تصویری، تلویزیون‌های صفحه پهن LCD، داک‌های آی پد و البته شبکه اینترنتی گسترده، ارتباط میهمانان با دنیای فناوری و دیجیتال را به بهترین شکل ممکن تداوم می‌بخشد. به علاوه یک سرویس اختصاصی از نگهبانان و پیشخدمت‌های سخت کوش و همیشه در دسترس، اقامتی امن و راحت را برای مشتریان تدارک می‌بینند.

    [​IMG]

    پالازو آوینو(Palazo Avino)، ساحل آمالفی (Amalfi Coast)، ایتالیا
    [​IMG]

    پالازو آوینو، هتل دولوکس و پنج ستاره معروفی است که در سواحل آمالفی در کشور ایتالیا قرار گرفته است. گفته می‌شود این هتل در قرن دوازدهم و به عنوان ویلای اختصاص نجیب زادهای ایتالیایی و خانواده‌اش احداث شده و بعدها در سال 1997 به عنوان هتل بازگشایی شده است. هتلی که بیش از هر چیز بابت رستوران ستاره‌دار و معروف خود «Michelin» معروف و شناخته شده، هر چند خود هتل نیز در مقام یکی از بهترین هتل‌های جهان به شهرتی قابل توجه دست یافته است. پالازو آوینو در کنار دهکده قرون وسطایی و بر فراز تپه راولو (Ravello) و در ارتفاع 350 متری بر فراز دریای مدیترانه ساخته شده و از این رو، از یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای جهان بهره می‌برد.

    [​IMG]

    توره دِ آلتا مار(Torre de Alta mar)، بارسلونا، اسپانیا​

    این رستوران که در برج تله کابین قدیمی بندر این شهر قرار گرفته، در سال 1929 در جریان برگزاری نمایشگاه جهانی بارسلونا، توسط کارل بیگاز (Carles Buigas) طراحی و ساخته شده است.

    [​IMG]


    پیز گلوریا (Piz Gloria)، مورِن (Murren)، سوئیس
    [​IMG]

    بعد از یک صعود تماشایی از کوه به رستوان گردان گلوریا وارد می‌شوید، جایی که روز دلپذیر خود را با صبحانه‌ای شاهانه تکمیل خواهید کرد. منوی این رستوران بسیار گسترده بوده و از یک بشقاب اسنک ساده تا لذیذترین خوراک‌های محلی را شامل می‌شود. این رستوران هر 45 دقیقه یکبار به دور خود می‌چرخد.

    [​IMG]

    غروب مونالیزا، کابو سن لوکاس(Cabo San Lucas)، مکزیک
    [​IMG]

    اینجا تنها یک رستوران نیست، جایی است که می‌توان از فشار و استرس رها شده و کمی تمدد اعصاب کرد. مناظر نفس‌گیر، خوراک‌های لذیذ که با الهام از سبک آشپزی اروپایی طبخ و سرو می‌شوند و صد البته گوش سپردن به آوای روح‌بخش طبیعت، از جمله مزایای صرف خوراک در این رستوران است. پیشنهادی بسیار وسوسه‌انگیز که نمی‌توان به سادگی آن را رد کرد.​
     
    reza، soolmaz baluch، Mohammad76 و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. βℓµ€ ǥɨяℓ

    βℓµ€ ǥɨяℓ کاربر متخصص

    تاریخ عضویت:
    ‏27/4/15
    ارسال ها:
    19,691
    تشکر شده:
    30,185
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    المان یه رستوران هست... 5X برگر...
    همه غذا هاش اندازشون پنج برابره...
    خیییییییییلی توپه... مثلا لیوان کافه گلاست پنج برابره!!! خیلی خوبه
     
    Mohammad76 و ƤƛƬƦƠƝƠ از این پست تشکر کرده اند.
  3. ƤƛƬƦƠƝƠ

    ƤƛƬƦƠƝƠ مدیر بخش عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏21/6/15
    ارسال ها:
    11,163
    تشکر شده:
    19,160
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    محافظت کننده از اسکار D:
    محل سکونت:
    رشت
    کی میتونه بخوره اونارو؟
     
  4. βℓµ€ ǥɨяℓ

    βℓµ€ ǥɨяℓ کاربر متخصص

    تاریخ عضویت:
    ‏27/4/15
    ارسال ها:
    19,691
    تشکر شده:
    30,185
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    اتفاقا تو عکساش هر پنج نفر یکی گرفتن!!!!
     
    ƤƛƬƦƠƝƠ از این پست تشکر کرده است.
  5. Mohammad76

    Mohammad76 کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏2/7/15
    ارسال ها:
    11,729
    تشکر شده:
    14,953
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    Computer Hardware Engineer
    خخخخخخخ!!!!
    قیمتشم 5برابره!!!!:D:D
     
  6. negahemodern

    negahemodern کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏21/10/15
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    خیلی جالب لودن. کاش میشد یه بار امتحان کرد
     
  7. Queen

    Queen کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/9/15
    ارسال ها:
    2,141
    تشکر شده:
    2,543
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    شاعر و رمان نویس
    محل سکونت:
    مشهد
    [​IMG]
    این رستورانه؟؟o_Oo_Oo_Oo_O
     
    reza و zahra.del از این پست تشکر کرده اند.