1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

رتتویی به سبک موش سر اشپز

شروع موضوع توسط سایه. ‏20/4/15 در انجمن اشپزی

  1. سایه.

    سایه. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏5/4/15
    ارسال ها:
    9,924
    تشکر شده:
    9,937
    امتیاز دستاورد:
    113

    : اگر کارتون زیبا و دوست داشتنی رتتویی ، موش سرآشپز را دیده باشید مطمئنا دل تان خواسته که کاش دستور پخت این خوراک لذیذ را داشته باشید. این خوراک که مواد تشکیل دهنده اش سبزیجات هستند، یکی از خوراک های محبوب کشور فرانسه است. همچنین این خوراک می تواند مورد توجه گیاه خواران هم باشد که در رژیم خوراک شان گوشت وجود ندارد. این خوراک بعنوان همراه خوراک اصلی و گاهی بعنوان خوراک اصلی سرو می شود.

    [​IMG]

    رتتویی, خوراک محبوب فرانسوی خوراک فرانسوی,رتتویی,خوراک فرانسوی,خوراک مرغ فرانسوی,خوراک های فرانسوی,خوراک زبان فرانسوی,انواع خوراک فرانسوی,طرز تهیه خوراک فرانسوی,خوراک گوشت فرانسوی,غذاهای اروپایی


    موش سرآشپز
    مواد لازم

    • نصف پیاز ریز خرد شده
    • دو حبه سیر ریز شده
    • گوجه ی رنده شده یک پیمانه
    • روغن زیتون دو قاشق خوراک خوری
    • بادمجان یک عدد ورقه شده
    • کدوی سبز یک عدد ورقه شده
    • کدوی زرد یک عدد ورقه شده
    • فلفل ایتالیایی قرمز یک عدد
    • چند برگ آویشن تازه
    • نمک و فلفل
    دستور پخت رتتوئی

    ابتدا دمای فر را تا ۱۹۰ درجه ی سانتی گراد بالا ببرید و بگذارید گرم شود. گوجه فرنگی رنده شده را کمی داخل تابه حرارت دهید تا آبش کشیده شود. سپس سیر و پیاز رنده شده را به این سس اضافه کنید. آن را با یک قاشق از روغن زیتون بهم بزنید و با فلفل و نمک کافی سس را آماده کنید. سر و ته کدوها و بادمجان را ببرید و نازک ورقه کنید. سر فلفل را هم جدا کنید و داخلش را خالی کنید و آن را هم ورقه کنید. برای ورقه کردن تمام مواد رتتویی می توانید از رنده ی ورقه ای استفاده کنید که البته باید بسیار تیز باشد تا همه را با یک ضخامت ورقه کند.

    [​IMG]

    رتتوئی، خوراک فرانسوی
    [​IMG]

    فوت آشپزی، گذاشتن کاغذ روغنی روی سبیجات رتتوئی
    [​IMG]

    رتتوئی پخته شده و آماده
    سس آماده شده را کف ظرف نسوز بریزید طوری که کف ظرف را بپوشاند. حالا به ترتیب سبزیجات ورقه شده را مانند تصویر به نوبت و از لبه ی ظرف به سمت داخل ظرف به صورت مورب و تا حدی روی هم بچینید تا ظرف پر شود. روغن زیتون باقی را روی سبزیجات بریزید و نمک و فلفل بپاشید. ساقه های آویشن را جدا کنید و ریز خورد کنید و روی خوراک بپاشید. روی خوراک را با یک ورق کاغذ روغنی بپوشانید. (این یک فوت آشپزی است)

    حدود ۴۵ تا ۵۵ دقیقه زمان بدهید تا خوراک خوب بپزد و سبزیجات آب شان را پس بدهند و خوب پخته شوند. اما نه به اندازه ای که له شوند. نباید بگذارید خوراک لبه ی ظرف قهوه ای رنگ شود (یعنی بسوزد) باید ببینید که سس گوجه فرنگی دارد قُل می زند.

    [​IMG]

    سرو کردن رتتوئی با بلغور
    حالا دیگر خوراک رتتویی شما آماده است. آن را در بشقاب تخت سرو کنید، می توانید در کنار آن کمی پلوی دم شده یا بلغور پخته شده نیز سرو کنید. نوش جان!
     
    ѕωαℓℓσω از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...