1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

رازهایی برای داشتن پوستی بی نظیر

شروع موضوع توسط انشرلی جون ‏10/3/15 در انجمن پوست

  1. انشرلی جون

    انشرلی جون کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏11/2/15
    ارسال ها:
    4,445
    تشکر شده:
    5,440
    امتیاز دستاورد:
    113
    محل سکونت:
    پشت میز
    [​IMG]


    1- قبل از اینکه به رختخواب بروید صورت خود را بشوئید. اگر شما صبر کرده اید تا کاملا به خواب بروید، شما آنقدر خسته خواهید شد که نتوانید صورت خود را بشوئید و تحقیقات نشان داده که پوست بهترین ترمیم خود را در اطراف ساعت 10 شب انجام می دهد. پس اجازه دهید پوست شما قبل از اینکه شروع به خمیازه کشیدن کنید، نفس بکشد.

    2- هر روز ضد آفتاب بزنید. از مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. اشعه فرا بنفش می تواند زمانی که در کلاس درس نشسته اید یا در حین رانندگی و یا در حال قدم زدن هستید، اثرات مضر خود را بر روی پوست بگذارد.

    3- با صورت خود مهربان باشید. کندن با انگشت، فشار دادن و چلاندن باکتری ها را به اعماق پوست می برد که منجر به زخم شدن و در نهایت مشکلات آتی می شود.

    4- فکر نکنید که وقتی پوست شما حالت سفت و خشک دارد یعنی اینکه تمیز است. پوست سفت، پوست تمس نیست بلکه پوست خشک است. اگر شما عجله دارید که از مرطوب کننده بعد از شستن پوستتان استفاده کنید، به جای آن دنبال تمیز کننده ای باشید که پوست شما را شاداب نگه می دارد به جای اینکه آن را خشک کند.
    پوست خشک و حساس دارید؟ دنبال پاک کننده های چرب باشید یا از ترکیبات فومی استفاده کنید. هرچه از صابون بیشتر استفاده کنید پوستتان خشک تر خواهد شد. هرچه از صابون کمتر استفاده کنید پوستتان کمتر خشک خواهد شد.

    5- از جراحت ها دوری کنید. اگر آکنه زیاد دارید از محلول های آکنه استفاده کنید. این محلول باعث می شود که نقاط تمیز و بدون جوش خشک شوند و سلول پوست های مرده در آنجا رشد کنند. آنها در زیر پوست چربی ایجاد می کنند و و باعث می شود تا تمامی محفظه های خالی با این چربی ها پر شود.

    6- سعی کنید که پوستتان همیشه برق بزند. حقیقت تلخ؟ شما نمی توانید سرعت تولید چربی را کند کنید. راه حل بی نظیر؟ تمیز کننده های کاغذی. انها به سرعت چربی ها را از روی پوست شما بر می دارند.

    7- بعد از اینکه موهایتان را کوتاه کردید یا از مواد شیمیایی برای پوستتان استفاده کردید. صورتتان را بشوئید. کلیه محلول ها، اسپری های مو و موس ها شامل ترکیباتی هستند که ایجاد جوش می کند بعد از اینکه از موادی برای موهایتان استفاده کردید صورتان را به دقت بشوئید.

    8- فرچه آرایشی خود را هفته ای یکبار بشوئید. باکتری ها و چربی ها می توانند در آن رشد کنند و منجر به تولید جوش ها شوند. از صابون های نرم ( دارای ترکیبات آلی) و اب سرد برای شستن فرچه هایتان استفاده کنید و انها را به دقت بشوئید. اسفنج های آرایش را بعد از چندین بار استفاده دور بریزید تا از پخش شدن باکتری ها جلوگیری کنید.

    9- روبالشی تان را اغلب عوض کنید. زمانی که شما می خوابید باکتری ها و چربی روی روبالشی تان جمع می شود و آنها دوباره در شب با پوستتان تماس پیدا می کنند. پس باید روبالشی تان ا عوض کنید و آن را با شوینده های مخصوص ملحفه مثل تاید بشوئید.

    10- خواب برای زیبایی لازم است. 8 ساعت خواب می تواند معجزه کند. بخوابید نه برای اینکه چرخه را تکمیل کنید بلکه برای اینکه در شب بدن می خواهد خود را از شر سموم راحت کند که این سموم کلیه نقاط بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. خواب استرس را کاهش می دهد و درد های شدید در شب کاهش می یابند.

    لیمو و آلوئه ورا حاوی اسید سیتریک هستند که ویتامین C موجود درآنها می تواند لکه ها و آکنه ها را برطرف کند وزخم های بارزعمیق را نیز بهبود بخشد.

    نتایج مطالعات نشان می دهد که سالمندان برای کاهش چین و چروک های خود می توانند با این ترکیب ها چین و چروک ها را پس از مدت زمانی کوتاه از بین ببرند.

     
    سپیده 2، emadigiti، بهار خانوم و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. manimata

    manimata کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏27/3/20
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    وب سایت:
    کلیتی از کاربردهای روغن های گیاهی:
    روغن‌های گیاهی به طور عمده برای مواد غذایی (عمدتاً به عنوان شورتنینگ، مارگارین و روغن‌های سالاد و پخت و پز)، در ساخت صابون و مواد شوینده، در رنگ‌ها و لاک‌ها و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    بخش های گیاهی حاوی روغن های گیاهی:
    روغن های گیاهی معمولاً با مقادیر زیاد در دانه‌های گیاهان و گاهی در قسمت گوشتی میوه مانند زیتون و روغن نخل یافت می‌شود. دانه‌ها ممكن است حاوی ۱ تا بیش از ۶۰ درصد روغن باشند.

    پس از استخراج روغن از دانه‌های روغنی، تفاله باقی‌مانده آنقدر اهمیت دارد که یک محصول جانبی است و اغلب ارزش محصول روغنی را تعیین می‌کند. معمولاً از این تفاله به عنوان کنسانتره پروتئینی برای تغذیه دام و طیور استفاده می‌شود. اگر سمی باشد، مانند دانه‌های کرچک و تانگ (چوب چینی)، از آن به عنوان کود استفاده می‌شود.

    بیشتر محصولات زراعی مهم شامل نخل روغنی، کرچک و نخل نارگیل در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به‌ویژه مناطق گرمسیری غربی و مرکزی آفریقا، اندونزی، فیلیپین و مالزی رشد می‌کنند. در مناطق سردسیر، محصولات زراعی روغنی شامل سویا، کتان، آفتابگردان و گیاهان خانواده خردل هستند.

    بیشتر گیاهان روغنی به استثنای گیاهانی مانند نعناع، به آسانی قابلیت کشت مکانیکی ندارند. نخل روغنی بیشترین روغن را در هر هکتار از محصول تولید می‌کند.

    چندین روغن مانند روغن پنبه دانه و روغن ذرت فرآورده‌های جانبی صنایع دیگر هستند. حتی بذرهای علف‌های هرز که از دانه غلات تفکیک می‌شوند، ممکن است به منظور روغن‌گیری به خصوص تربچه وحشی و خردل وحشی فرآوری شوند.

    کاربردهای ابتدایی روغن های گیاهی:
    روغن از ابتدای تاریخ برای سوخت روغنی چراغ‌ها و پخت و پز از گیاهان به دست می‌آمده است. روغن کرچک قبل از دوران کشف نفت به عنوان روان‌کننده چرخ‌های گاری و واگن‌ها استفاده می‌شده است.

    در قرن نوزدهم، مارگارین در فرانسه به عنوان جایگزین کره تولید شد. در طول قرن بیستم، تولید روغن‌های گیاهی سالانه به بیش از ۱۰۰ میلیارد پوند افزایش یافته است.

    روغن های گیاهی خوراکی دارای اسیدهای چرب اشباع‌نشده مانند اسید لینولئیک از دهه ۱۹۵۰ به ویژه در ایالات متحده محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و این امر علاقه به روغن‌های آفتابگردان، گلرنگ و ذرت را افزایش داده است.

    [​IMG]

    روغن کرچک:
    روغن کرچک که روغن ریسینوس (Ricinus Oil) نیز نامیده می‌شود، روغن غیر فراری است که از دانه‌های کرچک، Ricinus communis، از خانواده فرفیونیان (Euphorbiaceae) حاصل می‌شود. این ماده در تولید رزین‌های مصنوعی، پلاستیک، الیاف، رنگ‌ها، لاک‌ها و مواد شیمیایی مختلفی از جمله روغن‌های خشک‌کننده و پلاستی سایزرها استفاده می‌شود. روغن کرچک چسبناک است، ظاهری شفاف و بی‌رنگ تا کهربایی یا مایل به سبز دارد، رنگ و بوی ضعیف و شیرین و طعم زننده‌ای دارد.

    روغن کرچک از طریق فشار دادن لوبیای کرچک یا از طریق استخراج توسط حلال به‌دست می‌آید. هر گیاه کرچک و هم روغن آن به طور عمده توسط هند و برزیل تولید می‌شوند و در درجه اول در ایالات متحده، عمدتاً در صنعت مصرف می‌شوند.

    علاوه بر مصارف مذکور، روغن کرچک و مشتقات آن در ترکیبات آرایشی، روغن‌های مو، ترکیبات قارچ‌کش (مهار کننده رشد)، جوهرهای چاپ، صابون، روان‌کننده‌ها، گریس‌ها و مایعات هیدرولیک و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    روغن قرمز ترک، که مدت‌هاست به عنوان یک ماده رنگ‌رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از واکنش روغن کرچک با اسید سولفوریک تولید می‌شود.

    روغن کرچک تقریباً به طور کامل از تری گلیسیرید اسید ریسینولئیک تشکیل شده است.

    روغن‌ها بخش قابل توجهی از تولید روغن خوراکی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

    روغن های گیاهی رایج:
    • روغن نارگیل، یک روغن پخت و پز است که دارای کاربردهای پزشکی و صنعتی نیز می‌باشد. عصاره از مغز یا گوشت میوه نارگیل استخراج می‌شود.
    • روغن ذرت، یکی از روغنهای اصلی است که برای سالاد و پخت و پز کاربرد دارد.
    • روغن کانولا، پر فروش ترین روغن پخت و پز در سراسر جهان، برای سالاد و پخت و پز هم به صورت خانگی و هم صنعتی استفاده می‌شود. همچنین در صنایع سوختی به عنوان سوخت زیستی استفاده می‌شود.
    • روغن پنبه، برای سالاد و پخت و پز، هم به صورت خانگی و هم صنعتی استفاده می‌شود.
    • روغن زیتون که در آشپزی، مواد آرایشی، صابون و به عنوان سوخت چراغ‌های روغنی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • روغن پالم، روغنی گرمسیری است که به طور گسترده تولید می‌شود. در آفریقای غربی و برزیل محبوب است. همچنین برای ساخت سوخت‌های زیستی استفاده می‌شود.
    • روغن بادام‌زمینی، یک روغن شفاف با برخی کاربردها مثلاً برای سس سالاد تولید می‌شود و به دلیل بالا بودن نقطه دود، مخصوصاً برای سرخ‌کردن استفاده می‌شود.
    • روغن کلزا، از جمله روغن کانولا، یکی از پرمصرف‌ترین روغن‌های پخت و پز است.
    • روغن گلرنگ، تا دهه ۱۹۶۰ در صنعت رنگ استفاده می‌شد، اکنون بیشتر به عنوان روغن پخت و پز است.
    • روغن سویا، به عنوان محصول جانبی فرآورده کنجاله سویا تولید می‌شود.
    • روغن آفتابگردان، روغن پخت و پز است و همچنین برای ساخت بیودیزل استفاده می‌شود.
    • روغن آرگان: آرایشی و…
    • روغن جوجوبا: آرایشی و…
    • روغن اسطوخدوس
    • روغن کنجد
    • روغن گل گاوزبان
    • روغن آلوئه‌ورا
    • روغن کرچک
    • روغن سویا
    • روغن آووکادو
    [​IMG]

    روغن های مغزهای آجیل:
    روغن های مرکبات:
    • روغن پرتقال: طعم‌دهنده، استفاده در رایحه‌درمانی
    • روغن لیمو: طعم‌دهنده، استفاده در رایحه‌درمانی
    • روغن پوست پرتقال
    • روغن بذر گریپ‌فروت: مناسب برای تهیه صابون
    کاربردها روغن های گیاهی دارویی:
    برخی از روغن‌ها مانند روغن سیاه دانه، روغن درخت چای، روغن هسته انار، روغن هسته انگور و… نیز اثرات دارویی دارند.
     
  3. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
    ممنون از اطلاع مهم شما
     
    emadigiti از این پست تشکر کرده است.
  4. hesamsin

    hesamsin کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏28/4/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    تهران
    میتونید از مزایای دستگاه کربوکسی تراپی آرنا گستر هم برای سلامت پوست استفاده کنید. که برای درمان پیری پوست، کاهش سلولیت با هر شدتی ،کاهش چین و چروک و پارگی پوست ( استرچ مارک ) مورد تایید FDA قرار گرفته است.
     
  5. سلامت وب

    سلامت وب کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏29/4/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    برای از بین بردن جای جوش پیشنهادم میکرونیدلینگ همراه با لیزر فرکشنال هست. دکتر گیتا مجیدزاده یکی از بهترین پزشکان پوست و زیبایی هست.
    https://drmajidzadeh.com/
     
  6. golzarhome

    golzarhome کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/5/20
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    1
    وب سایت:
    ممنونم
    مطلب خوبی بود :)
     
  7. jute-cosmetics

    jute-cosmetics کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی
    محل سکونت:
    تهران – خیابان ولیعصر – توانیر
    وب سایت:
  8. seoinsite

    seoinsite کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏7/10/20
    ارسال ها:
    65
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    8
    ممنون از مطلب مفیدتون
     
    emadigiti از این پست تشکر کرده است.
  9. nedasali

    nedasali کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏23/11/20
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    سلام ممنون کاش در مورد خواصشون کاملتر توضیح میدادید
     
    emadigiti از این پست تشکر کرده است.
  10. mehdi300022

    mehdi300022 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏27/11/20
    ارسال ها:
    66
    تشکر شده:
    18
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:
  11. binizibaei

    binizibaei کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏12/7/20
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    وب سایت:
    ویتامین سی، ارگان، کلاژن و ... خیلی خوبه
     
    emadigiti از این پست تشکر کرده است.
  12. emadigiti

    emadigiti کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏15/7/21
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    1
    موافقم ویتامین سی عالییییییه
    کلاژن که هیچی
     
بارگذاری...