1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

دستور طرز تهیه سالاد میگو

شروع موضوع توسط abootalebkheshmati ‏21/5/18 در انجمن اشپزی

  1. abootalebkheshmati

    abootalebkheshmati کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/18
    ارسال ها:
    66
    تشکر شده:
    25
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]



    مواد لازم سس سالاد میگو

    سرکه سفید ½ پیمانه

    روغن زیتون بکر ½ پیمانه

    سس خردل ۱ قاشق مرباخوری

    فلفل سیاه به اندازه کافی

    نمک به اندازه کافی

    طرز تهیه سس سالاد میگو

    برای تهیه سس سالاد میگو ابتدا سرکه سفید را مخلوط کن یا میکسر می ریزیم ، سپس سس خردل را به سرکه سفید اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را با هم میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

    در پایان روغن زیتون را اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن روغن زیتون بکر میکس کردن مواد را تا جایی ادامه می دهیم تا سس سالاد کاملا یکدست شود. سس را پس از اینکه آماده شد در یخچال قرار می دهیم و به سراغ تهیه سالاد می رویم.

    مواد لازم سالاد میگو

    میگو ۸ عدد

    کاهو ۴ برگ

    گوجه گیلاسی ۸ عدد

    کنسرو ذرت ۲ قاشق غذاخوری

    پیاز ۱ عدد

    لیمو ترش ۱ عدد

    پیازچه ۲ عدد

    کلم قرمز ۲ برگ بزرگ

    فلفل سیاه به اندازه کافی

    نمک به اندازه کافی

    دستور طرز تهیه سالاد میگو

    ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و می شوییم. در مرحله بعد میگوها را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه می کنیم. آب لیمو ترش را می گیریم و به قابلمه اضافه می کنیم.

    حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید ، حدود ۵ دقیقه برای پختن میگوها کافی است. پس از گذشت ۵ دقیقه میگوها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شوند. یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم.

    کاهو و کلم قرمز را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. برای زیبایی بیشتر سالاد ، پیازچه را به صورت مورب برش می زنیم.

    در ادامه میگو ها را به همراه گوجه گیلاسی و ذرت به مواد دیگر سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله سس سالاد را اضافه می کنیم و سالاد را برای مدت حداقل ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی خنک شود ، سپس سرو می کنیم.
     
بارگذاری...