1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

درختی که 1075 سال قبل را دیده است!/کشف پیرترین درخت اروپا

شروع موضوع توسط آوینا ‏2/9/16 در انجمن مطالب جالب و خواندنی

  1. آوینا

    آوینا کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/16
    ارسال ها:
    716
    تشکر شده:
    1,598
    امتیاز دستاورد:
    93
    جنسیت:
    زن
    درختی که 1075 سال قبل را دیده است!/کشف پیرترین درخت اروپا
    [​IMG]
    دانش > طبیعت - ایسنا نوشت: یک درخت کاج بوسنی با 1075 سال سن، عنوان پیرترین درخت اروپا را به خود اختصاص داد.


    تیمی از دانشمندان دانشگاه استکهلم در سوئد، دانشگاه ماینتس آلمان و دانشگاه آریزونا در آمریکا دریافته‌اند که درخت کاج بوسنی با نام علمی Pinus heldreichii و ملقب به «آدونیس» از زمان وایکینگ‌ها در کوهستان پیندوس در شمال یونان زندگی می‌کرده است.
    این تحقیقات با بررسی حلقه‌های درخت انجام شده است که علم گاه‌شماری درخت نام دارد و نشان می‌دهد که آدونیس، پیرترین درخت زنده اروپاست.

    [​IMG]
    دانشمندان امیدوارند که تغییرات سالیانه حلقه‌های درختانی مانند این کاج و درختانی که در قرن‌های پیشین روی زمین افتاده‌اند اما همچنان روی زمین حفظ شده‌اند، بتواند تاریخ آموزنده‌ای از وضع آب‌وهوایی و زیست محیطی مرتبط با چند هزار سال قبل را ارائه کند.
    این درختان هزار ساله طی تحقیقات اکتشافی توسط رصدخانه محیط زیست ماوارینو کشف شدند. این رصدخانه به بررسی تغییرات آب‌وهوایی و تاثیرات آن بر محیط زیست و ساکنان اطراف دریای مدیترانه می‌پردازد.
    آدونیس در دوران زندگی خود، امپراتوری بیزانس و حمله وایکینگ‌ها در سال 941 پس از میلاد و غلبه عثمانیان بر یونان را در سال 1441 میلادی تجربه کرده است. همچنین این درخت جنگ جهانی دوم را نیز که در آن یونان توسط نازی‌های آلمان اشغال شده بود، به چشم دیده است.
     
    Sig و N@M از این پست تشکر کرده اند.
بارگذاری...