1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

ثبت شرکت ولی چطوری؟؟

شروع موضوع توسط hamgardi ‏21/4/17 در انجمن مطالب جالب و خواندنی

  1. hamgardi

    hamgardi کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏12/11/16
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    هنگامی که دو یا چند فرد برای انجام کار یا گسترش حرفه مورد نظر خود قصد تشکیل شرکت را داشته باشند بایستی قبل از هر
    کاری اقدام به ثبت شرکت کنند.بر طبق قانون و سیاست های کشور فعالیت های اقتصادی به سوی خصوصی سازی پیش می رود و این مهم باعث می شود که شرکت های خصوصی بسیاری تشکیل شوند. تمامی این شرکت ها در حوزه های مختلف قصد خدمت رسانی دارند اما شرکتی ازنظر قانونی معتبر و اجازه ی کار دارد, که به طور قانونی ثبت شده باشد, به عبارت دیگر افرادی که قصد تشکیل شرکت دارند ,برای رسیدگی و پیگیری مراحل قانونی ثبت کردن شرکت خود باید به شرکت های معتبری که این کار را انجام می دهند رجوع کنند. موسسه همای راستین میهن یک موسسه معتبر و متخصص در امور ثبت شرکت ها می باشد که می تواند تمامی امور مربوط به ثبت شرکت را به نحو احسن انجام دهد.

    تقسیم بندی شرکت های ثبتی
    شرکت هایی که برای ثبت شرکت اقدام می کنند,برحسب نوع فعالیت و قانون تجارت و نوع تعامل بین شرکا و سهامداران خود, طبقه بندی می شوند اما به طور کلی می توان گفت,شرکت ها به چند طبقه اصلی تقسیم بندی شده اند,که در زیر بیان می شود:
    1- شرکت سهامی خاص
    2- شرکت سهامی عام
    3- شرکت با مسئولیت محدود
    4- شرکت تعاونی
    5- شرکت تضامنی
    6-شرکت مختلط سهامی
    7-شرکت مختلط غیرسهامی
    در تمامی شرکت هایی که در طبقه بندی بالا قرار گیرند مراحل ثبت شرکت یکسان می باشد و فقط در برخی موارد با یکدیگر تفاوت دارند. به طور مثال در مراحل ثبت این شرکت ها انتخاب نام مناسب بر طبق موازین اسلامی یکسان می باشد و مهمترین مرحله در ثبت یک شرکت انتخاب نامی مناسب می باشد.موسسه همای راستین میهن یک موسسه متخصص و معتبر در این زمینه می باشد و برای ثبت شرکت و کارهای قانونی پیرامون ثبت شرکت می تواند به شما یاری رساند و تمامی مشکلات در ثبت شرکت شما را رفع کند.
    به طور کلی فرایند ثبت شرکت فرایندی پیچیده می باشد که باید بر طبق قوانین اداره ثبت شرکتها انجام شود و در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی بخواهند فعالیت تجاری انجام دهند برای این کار نیاز به تاسیس شرکت دارند,از همین رو قبل از تاسیس شرکت باید به صورت قانونی شرکت را به ثبت برسانند و شماره ثبتی دریافت کنند.ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها انجام می شود به طور مثال شهروندان کرجی باید به اداره ثبت شرکتهای کرج مراجعه نمایند و در آن اداره اقدام به ثبت شرکت نمایند.
    انواع شرکت
    در حال حاضر براساس قانون تجارت شرکتهای قابل ثبت طبقه بندی شده اند,به طور کلی برخی از شرکتها در نحوه ثبت با سایر شرکتها متفاوت می باشند,در این متن درباره ثبت شرکت توضیحات مختصری داده شده است در ادامه درباره انواع شرکت و چگونگی ثبت آنها توضیح داده می شود,انواع شرکتها به صورت زیر می باشد:
    سهامی عام‌، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی،تعاونی
    شرکت سهامی عام
    شرکت سهامی عام نوعی شرکت بازرگانی می باشد که قسمتی از سهام شرکت به صورت فروش سهام به مردم تامین می شود,به طور کلی شرکت سهامی عام بر خلاف شرکت سهامی خاص می باشد,برای ثبت شرکت سهامی عام تعداد سهامداران بایستی حداقل سه نفر باشد در ثبت شرکت سهامی عام بایستی نام شرکت با سایر شرکتها متفاوت باشد و عبارت سهامی عام در ابتدای نام شرکت قید شود.
    شرکت سهامی خاص
    شرکت سهامی خاص نیز همانند شرکت سهامی عام نوعی شرکت بازرگانی می باشد اما بر خلاف شرکت سهامی عام ,سرمایه یا همان سهام این شرکت توسط موسسین شرکت تامین می شود ودر این شرکت نیز بایستی تعداد سهام داران حداقل 3 نفر باشد و در ابتدای نام شرکت عبارت سهامی خاص قرار بگیرد.
    شرکت با مسئولیت محدود
    شرکت با مسئولیت محدود شرکتی تجاری می باشد که دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری اقدام به ثبت این نوع شرکت می کنند در این شرکت همانطور که از نامش نیز مشخص است مسئولیت شرکا محدود به میزان سرمای شرکت می باشد و هر یک از شرکا براساس سرمایه ای که در شرکت دارد مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد.
    شرکت تضامنی
    یکی دیگر از شرکتهایی که برای انجام فعالیت های تجاری توسط دو یا چند نفر تاسیس می شود شرکت تضامنی می باشد,در این نوع شرکت هر یک از شرکاء مسئول تمامی قروض و تعهدات شرکت می باشد.در نام شرکت تضامنی بایستی عبارت تضامنی قید شود.
    شرکت مختلط غیرسهامی
    این نوع شرکت نیز برای انجام امور تجاری بین یک یا چند نفر با مسئولیت محدود تاسیس می شود به عبارتی دیگر شرکت مختلط غیر سهامی بین یک یا چند نفر با مسئولیت محدود یا یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود,شریکی که ضامن می باشد مسئول کلیه قروض شرکت می باشد اما شریک با مسئولیت محدود مسئول به میزان سرمایه ای می باشد که در شرکت گذاشته است .در اسم شرکت باید عبارت شرکت مختلط و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن، قید شود.
    شرکت مختلط سهامی
    شرکت مختلط سهامی نیز شرکتی می باشد که بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می‌شود, شرکای سهامی کسانی می باشند که سرمایه‌ی آنها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی می باشد و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه‌ای می باشد که در شرکت دارند.در نام شرکت باید عبارت «شرکت مختلط»‌ ‌و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.
    شرکت تعاونی
    بر طبق قوانین تجارت در این نوع شرکتها حداقل 51 درصد سرمایه شرکت به وسیله اعضاء در اختیار شرکت تعاونی قرارمی گیرد و وزارتخانه ها و شرکتهای دولتی و وابسته به دولت و غیره بر طبق قوانین از طریقوام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، ‌مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، فروش اقساطی و صلح، اقدام به تأمین یا افزایش سرمایه‌ی شرکت‌های تعاونی نمایند؛ بدون آن که عضو باشند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏21/4/17
بارگذاری...