1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

توصيه‌هاي ضدِ سرطاني

شروع موضوع توسط e.portalsaz ‏16/10/16 در انجمن سلامت و بهداشت

  1. e.portalsaz

    e.portalsaz کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏24/9/16
    ارسال ها:
    16
    تشکر شده:
    13
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    توصيه‌هاي ضدِ سرطاني

    سيگار را ترك كنيد:كشيدن سيگار نه تنها مي‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ريه را افزايش دهد، بلكه سبب ابتلا به سرطان دهان، كليه و پانكراس (لوزالمعده) نيز مي‌شود. بنابر اين اگر آماده نيستيد كه سيگار را براي هميشه ترك كنيد، حداقل ميزان مصرف خود را كاهش دهيد تا خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها كاهش يابد.

    مصرف غلات را افزايش دهيد : مصرف 2 واحد يا بيشتر غلات غني و كامل در طول روز مي‌‌تواند تا 40 درصد احتمال ابتلا به سرطان پانكراس و 50درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را كاهش دهد. بررسي‌‌ها همچنين حاكي از اين موضوع است كه فيبر موجود در غلات مي‌‌تواند از شما دربرابر ابتلا به سرطان كولوركتال حفاظت كند.

    وزنتان را پايين بياوريد: ثابت شده كه بين اضافه وزن و ابتلا به 6 نوع سرطان متفاوت از جمله سرطان سينه و كولون (روده) رابطه نزديكي وجود دارد. در ضمن جالب است بدانيد افراد چاقي كه به سرطان مبتلا مي‌شوند، كمتر از سايرين به درمان‌ها جواب مي‌‌دهند. بعد از دیدن اولینخون در مدفوعبه پزشک مراجعه کنید.

    ورزش كنيد: ورزش كردن نه تنها به كنترل وزن، بلكه به پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان‌‌ها هم كمك مي‌كند، حتي تا حدي مي‌تواند براي افرادي كه نمي‌‌توانند سيگارشان را ترك كنند هم مفيد باشد.

    مصرف آنتي‌‌اكسيدان‌ها را افزايش دهيد: مصرف ميوه و سبزيجات نه تنها به كنترل وزن كمك مي‌كند، بلكه به دليل فيتوكميكال‌ها و آنتي‌اكسيدان‌هايي كه دارند مي‌‌توانند از ابتلاي فرد به سرطان هم پيشگيري كنند.

    سير بخوريد: اگرچه مصرف سير و پياز باعث ايجاد بوي بد دهان مي‌شود، اما تحقيقات نشان مي‌دهد سبزيجات اين خانواده مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مغز استخوان، تخمدان، كليه‌ و... را كاهش دهد.

    از پوست خود در برابر آفتاب محافظت كنيد: مواجهه طولاني ‌مدت با نور آفتاب مي‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزايش دهد. برخلاف تصورات عمومي، برنزه كردن چه به روش طبيعي و چه سولاريوم بي‌‌خطر نيست. سعي كنيد هر زمان از منزل خارج مي‌شويد، ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده كنيد و اگر براي طولاني مدت بيرون مي‌‌مانيد، عرق كرديد يا به شنا رفتيد، هر چند ساعت يكبار كرم خود را تجديد كنيد.

    تخم‌مرغ بخوريد: بررسي‌هاي اخير پژوهشگران نشان مي‌دهد مصرف تخم‌مرغ مي‌تواند از ابتلا به سرطان سينه پيشگيري كند. محققان مي‌‌گويند زناني كه در هفته 6 عدد تخم‌‌مرغ مصرف مي‌‌كنند، 44درصد در مقايسه با زناني كه 2 عدد يا مقدار كمتري در هفته تخم ‌مرغ مي‌‌خورند، كمتر به سرطان سينه مبتلا مي‌شوند. دليل اين موضوع نيز وجود ماده‌اي به نام كولين در زرده تخم ‌مرغ است.

    ويتامين D مصرف كنيد: درست است كه مصرف اين ويتامين نمي‌‌تواند از ابتلا به همه سرطان‌‌ها پيشگيري كند، اما طبق بررسي‌ها مي‌‌تواند احتمال ابتلا به سرطان سينه و كولون را كاهش دهد. ويتامين D در نور آفتاب و برخي ماهي‌هاي چرب وجود دارد.
     
    αηgєℓ18 از این پست تشکر کرده است.