1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

تور استانبول و فرصت هایی که نباید به سادگی از دست داد (قسمت اول)

شروع موضوع توسط NextHoliday ‏10/2/18 در انجمن قاره اسیا

  1. NextHoliday

    NextHoliday کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/18
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    شغل:
    مارکتینگ
    وب سایت:
    وقتی صحبت از چکیده‌ای فرهنگ و تمدن قاره سبز و قاره کهن شود، بی‌درنگ خاطر آدمی استانبول را به یاد می‌آورد، آوردگاه شرق و غرب و آمیخته‌ای از روان مدرینته و روح شرقی. شهری با بیشمار جاذبه و امکان دیدنی. هرچقدر تور ترکیه پرمقصد و پرجاذبه باشد و هر چه تور استانبول از میان آنها دست بالای رنگ رنگ دیدنی‌های گوناگون را از خود داشته باشد، کارهایی هست که به هیچ روی نباید استانبول را بدون انجام دادنشان ترک گفت. با آنچه نباید در تور استانبول از دست داد نکست هالیدی تا پایان همراه باشید.

    بازید از مسجد ایاصوفیه

    [​IMG]

    آنچه امروز به ایاصوفیه‌اش می‌شناسیم، در آغاز کاخی سلطنتی بوده و که بعدها به مسجد بدل شده و امروز موزه‌ای تمام عیار است. این بنای تاریخی در سده ششم میلادی ساخته شده و هر چه به درستی بگویند تمام بناهای تاریخی استانبول اهمیت خاص خودشان را دارند، ایاصوفیه همیشه یکی از مهم‌ترین آثار باستانی استانبول به شمار خواهد رفت. فضای داخلی مسجد پر از کاشی‌هایی است که توجه هر گردشگری را خیره به خود می‌کند. سرای اصلی مسجد، که به پاس گنبد عظیم و کاشی‌های طلاییش شهره جهانیان شده، به قدری جذاب است که کمتر گردشگری از مسافران تور استانبول به راحتی خود را به ترک آن راضی می‌کند. از زمانی که ایاصوفیه به موزه بدل شده، طبقات فرازین آن پر از نگارخانه‌هایی است که می‌توان ساعت‌ها و روزها را در آن ها وقت گذارند و دانستنی‌هایی جالب توجه‌ایی از تاریخ و تمدن استانبول را به دیده فهمید.

    [​IMG]


    [​IMG]

    جایی میانه گرند بازار، خود را گم کنید

    [​IMG]

    گرند بازار یا بازار بزرگ شهر حواس پنج‌گانه و حس ششمی اگر داشته باشیم را محسور خود خواهد کرد. پای به این مدینه فاضله خرید و قبله‌گاه تلاقی فرهنگ‌ها که بگذارید، آنقدر رنگ و عطر و حال و هوای دیگرگون و فریبا می‌بینید و تجربه می‌کند، که روانتان از قالب خاک به پرواز در می‌آید. جایی که خاطرتان را تمام آنچه به دنیا و متعلقاتش می‌شناختید به همین حال و هوا و فضای بازار بزرگ خواهد کشاند. گرند بازار به قدری دیدنی و جاذبه دارد که هفته‌ها بتوان بی‌حواس در فضای پر هیاهو و پرجنب و جوشش گام برداشت. قلب تاریخی شهر، که دورنمایی هراس‌آور از جمعیت زیاد و هرج و مرج دارد، اما حال و هوایش شما را جزئی از نظم و هارمونی ناخودآگاه خود خواهد کرد. در کوچه پس کوچه‌های نافه کهن قسطنطنیه گام بردارید، و صعنتگران بومی ترک را در حال خلق آثار پر ارزش و صنایع‌دستی محبوب ترکیه تماشا کنید. از پس هر کوچه‌ایی ممکن است به زیبایی‌ای دیگر و رازی نهان از شهر دامن گسترده تاریخ راه بیابید. قسمت‌هایی از بازار که معمولا مملو از مسافران تور استانبول است، بخش‌های مشهور گردشگری گرند بازار هستند، اما اگر کمی از این نواحی قدم فراتر بگذارید، بی‌نصیب نخواهید بود، لمس سبک زندگی محلی‌ها کمی دورتر از این نواحی پرگردشگر و مشهور انتظارتان را می‌کشد. بازدید از گرند بازار، توصیه‌ای است که از زبان هر گردشگر مسافر تور ترکیه و تور استانبول خواهید شنید.

    [​IMG]


    [​IMG]

    قسمت دوم این مطلب را از دست ندهید.
     
بارگذاری...