1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بیوگرافی پروانه معصومی بازیگر ایرانی پیشکسوت

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏20/12/18 در انجمن بیوگرافی بازیگران ایرانی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    عکس پروانه معصومی
    پروانه معصومی با نام قبلی سکینه کبودرآهنگی در سال 1323 در یک خانواده مذهبی در شهر تهران متولد شد. او پس از گرفتن دیپلم خود ، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته زبان های خارجی در دانشگاه ملی ایران که همان دانشگاه شهید بهشتی فعلی است ادامه داد.

    و پس از فارغ التحصیل شدن در این رشته در سن 22 سالگی برای ادامه تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی ، آلمانی و فراسنه به آلمان رفت.

    ماجرای آشنایی و ازدواج با مسعود معصومی
    پروانه معصومی در دوران دانشجویی خود در آلمان با عکاس سرشناس و معروف ایرانی بنام مسعود معصومی آشنا می شود و این آشنایی منجر به ازدواج می شود. او پس از ازدواج با مسعود معصومی نام خود را از سکینه کبودرآهنگی به پروانه معصومی تغییر می دهد.

    و بعدش آن ها صاحب فرزندی بنام نیما می شوند که فارغ التحصیل رشته معماری است و در همین رشته در شمال ایران مشغول به کار است.

    [​IMG]

    پروانه معصومی و همسر مرحومه اش مسعود معصومی
    بیوگرافی مسعود معصومی و علت فوت
    مسعود معصومی متولد 1316 می باشد و 50 سال قبل برای تحصیل در رشته عکاسی به آلمان می رود و پس از فارغ التحصیل شدن در این رشته به همراه پروانه معصومی به ایران باز می گردد و در حرفه عکاسی در ایران مشغول به کار می شود. او همچنین سال های زیادی از عمر خود را صرف تدریس عکاسی در دانشکده های ایران گذرانده است.

    مسعود معصومی به دلیل بیماری نارسایی قبلی ، دیابت و کلیه در 12 اسفند 95 در ساعت ده و نیم شب در بیمارستان گلسار شهر رشت از دنیا رفت و در 14 اسفند در آرامگاه خانوادگی شان به خاک سپرده شد.

    [​IMG]

    تصاویر پروانه معصومی
    شروع فعالیت های بازیگری قبل و بعد از انقلاب
    پروانه معصومی پس از فارغ التحصیل شدن در رشته مترجمی به ایران بازمی گردد و در یک شرکت تجاری در زمینه مدیریت و مترجمی مشغول به کار می شود. ولی به علت افکار مردم در آن زمان که می گفتند زن نباید بیرون از خانه کار کند و در ادارات جایی برای خانم ها وجود نداشت تصمیم می گیرد دیگر کار نکند و خانه نشین شود.

    در آن زمان یادمه پیش از اینکه من نگران این وضعیت خودم باشم همسرم نگرانم بود که مبادا من به این خاطر افسردگی بگیرم. تا اینکه یک روز که من مغشولم کارای خونه بودم همسرم با من تماس گرفت و از من خواست به دفترش که نزدیک خونه مون بود بروم و من وقتی رفتم دیدم آقای احمدرضا احمدی و بهرام بیضایی در دفتر کار همسرم حضور دارند.

    و همان روز آقای احمدی پیشنهاد بازی در فیلم رگبار را به من دادند. البته من قبلا در فیلم بی تا در یک نقش خیلی کوتاه بازی کرده بودم ولی چون نقشم خیلی کوتاه بود نمی شد جزو کارهایم حساب کنم. در آن زمان من علاقه ای به بازیگری نداشتم و دوست هم نداشتم بازی کنم اما بخاطر همسرم که خیلی نگرانم بود بازی در این فیلم را قبول کردم.
     
بارگذاری...