1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بیوگرافی شهاب تیام ...

شروع موضوع توسط M T G ‏16/7/14 در انجمن بیوگرافی خوانندگان

  1. M T G

    M T G کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏15/7/14
    ارسال ها:
    104
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    0
    محل سکونت:
    شازند
    شــهــاب تـیــام از دردســـرای ویـدوی "دخـتـر کابـلـی" و زیـر و خـم های آلـبـومـش " یک (One) " میگه، و می خنده! شهاب جان خوبی؟

    قربان شما.

    اسم آلبومت "یک" هستش، چرا این اسم رو انتخاب کردی؟

    روی این آلبوم به خاطر اینکه شماره یک بشه، خیلی کار شده. تک تک آهنگ ها رو چند دفعه با شهیاد عزیز مرور و تنظیمات اونها رو عوض کردیم. همچنین به خاطر اینکه این آلبوم اولین تجربه من بود این اسم رو انتخاب کردم.

    درباره آهنگ "دختر کابلی" برامون بگو. آیا اصل این آهنگ افغانیه؟

    نه، این آهنگ افغانی نیست. این آهنگ از زبون یک ایرانی برای یک دختر افغانی خونده شده و تنها ریتم افغانی داره.

    ولی خودت نوشته بودی "برداشت شده از آهنگ افغانی" ...

    درسته، به خاطر اینکه مدل و ریتم آهنگ افغانیه. این آهنگ در اصل یک آهنگ خیلی قدیمیه ایرانیه. من خیلی دنبال خواننده اصلی اون گشتم ولی نتونستم پیداش کنم که بتونم اسمی ازش توی آلبومم ببرم. این آهنگ، آهنگی بود که پسر خاله خودم همیشه توی مهمونی ها میخوند و همه لذت می بردند. روی حساب خاطره ای که من از این آهنگ داشتم، تصمیم گرفتم که اون رو یک مقدار تغییر بدم و توی آلبومم بخونم. خدا رو شکر خیلی مورد توجه هموطنان عزیزم و همزبانان افغانی قرار گرفته.

    مثل اینکه این آهنگ برات مشکل هم ایجاد کرده، درسته؟

    بله. من چند تا ایمیل از کشورهای اروپایی مثل هلند و سوئد دریافت کردم و عزیزان افغانی یک مقداری کم لطفی کردن و به خاطر یک سری کوتاهی که شده، ایمیل های تهدید آمیزی برای من فرستادن!

    در چه چیزی کوتاهی شده؟

    اگر ویدئو این آهنگ رو دیده باشین، می بینین که دختری با لباس هندی توی اون میرقصه. من کلی به خاطر این قضیه واکنش دریافت کردم. انتخاب لباس خواست من نبود، انتخاب همون دختر افغانی بوده که توی ویدئو میرقصه. من حقیقتش هیچ آشنایی با لباس های سنتی افغانی نداشتم و در اصل انتخاب این لباس این مشکل رو به وجود آورده بود. به خاطر همین من اینجا، به تمام همزبان های افغانی میگم که همشون رو دوست دارم و به امید خدا از این به بعد مشکل دیگه ای پیش نمیاد.

    درباره ساخت آهنگ ها و شعرهای آلبومت بیشتر براموت توضیح بده.

    شعر بیشتر آهنگ ها نوشته خودمه، آهنگ ها رو هم خودم، حتی در زمانی که فکر خوانندگی نبودم ساختم. وقتی به آمریکا اومدم و با شهیاد عزیز آشنا شدم، تصمیم گرفتم این کارها رو به صورت حرفه ای دنبال کنم. دو تا از آهنگ های آلبومم هم شهیاد درست کرده، آهنگ "صد دفعه گفتم" و "رنگ عشق".

    مثل اینکه این روزها ویدئو ساختن برای آهنگ خیلی اساسی شده، یعنی اینکه باید برای آهنگ ها ویدئو بسازی وگرنه آلبوم بدون اونها فایده ای نداره!؟

    درسته. این روزها هنرمندها تلاش می کنن ویدئوهای بهتری درست کنن و خدا رو شکر که این کار یک مقداری بهتر شده. همین رقابت سالم باعث میشه موزیک ها و ویدئوها بهتر بشن.

    توی ویدئوهات بیشتر دیدم که رنگ مشکی میپوشی، پس مشکی رنگ عشقه؟

    من خودم شخصاً رنگ مشکی رو خیلی دوست دارم، همین طور رنگ آبی.

    شهاب، رنگ عشق توی زندگی تو چطوریه؟ سیاه و خاکستریه یا رنگ و وارنگه!

    رنگ و وارنگه! البته در مورد عشق و عاشقی نمیخوام زیاد توضیح بدم!

    باشه، پس از خودت بیشتر برامون بگو ...

    من تقریباً ۸ ساله از ایران خارج شدم. به مدت یک سال و نیم در ترکیه بودم و از اونجا به آمریکا اومدم. الان سه ساله که کار حرفه ای موسیقی رو شروع کردم.

    از نظر کار رو تحصیلی چی؟

    من مهندسی کامپیوتر خوندم و الان چهار سالی هست که مشغول کار هستم.

    متولد کجایی؟

    متولد تهران، شهرک ژاندارمری. تقریباً ۱۶ سال اونجا زندگی کردم.

    چند سالته؟

    من متولد ۱۴ بهمن هستم و الان ۲۵ سالمه.

    شهاب، از عشق و عاشقی ازت سوال کردم، تو گفتی نپرس و غیرتی شدی! بنابراین میخوام موزیگری بکنم و از آهنگ "نیلوفر" ازت سوال کنم!

    "نیلوفر" فقط یک اسمه و هیچ وقت وجود نداشته و فقط به عنوان یک قافیه در آهنگ خونده شده!

    ای بابا! پس تیر ما به هدف نخورد! ... مثل اینکه به زودی داری یک ویدئو از آهنگ "داری از چشام میفتی" میدی بیرون که کار خودته، درسته؟

    بله. کار این ویدئو تموم شده و فقط آخرین ویرایش های اون مونده و فکر کنم تا یکی دو هفته دیگه بیرون بیاد.

    کجا فیلم برداری می کنین؟

    بیشتر توی کالیفرنیا.

    موضوع ویدئوی "داری از چشام میفتی" چیه؟

    این ویدئو کاری هست از دنیل، کارگردان ایرانی که در بازار خارجی مشغول به کاره و یک سالی میشه که با هنرمندان ایرانی کار می کنه. موضوع اینه که من با یک دختر خانمی آشنا بودم و به خاطر یک سری مشکلات دعوامون میشه. بعد خاطرات قدیم ما نشون داده میشه و آخر سر هم دختر چمدونشو جمع میکنه و از خونه میزنه بیرون!

    خودت چه سبک موسیقی رو دوست داری؟

    شاید باورتون نشه ولی من در دوران نوجوانی که ۱۶ سالم بود به موسیقی هارد راک، متال، گیتار برقی و درامز خیلی علاقه داشتم. حتی دنبالش رفتم و شروع کردم به یاد گرفتن درامز و یک سری سازهای ضربی.

    چه خواننده هایی رو دوست داشتی؟

    Metallica، Sepultura، Iron Maiden و گروه هایی که به این سبک گرایش داشتن.

    چی شد که سبک مورد علاقت عوض شد؟

    وقتی سنم بیشتر شد، علاقم به موسیقی تکنو و رگه بیشتر شد. الان سبک ها عوض شده و موسیقی هارد راک و متال مثل قدیم طرفدار نداره، البته من خودم هنوز طرفدارش هستم! این روزها حتی سبک موسیقی های ایرانی هم داره یک مقداری تغییر می کنه. به خاطر همین تصمیم گرفتم از این سبک های جدید در آلبومم استفاده بکنم. البته سبک آلبوم بعدی من به کلی عوض میشه.

    چه سبکی میشه؟

    مخلوطی از سبک الکترونیک و گیتار
     
بارگذاری...