1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بیوگرافی جیمی هندریکس

شروع موضوع توسط xsamanx ‏27/5/17 در انجمن بیوگرافی خوانندگان

  1. xsamanx

    xsamanx کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏27/5/17
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    جیمی هندریکس سوپراستار راک که در انگلستان به اوج می رسد
    در پاییز و زمستان سال های 1966-1967 جیمی هندریکس به ستاره افسانه ای راک اند تبدیل شد و یک شبه در لندن شهرت پیدا کرد. او ظاهرا در انگلستان به محبوبیت رسیده و در سال 1967 پس از بازگشت به ایالات متحده در کارهای موزیکال شرکت نموده است. مهمترین موزیکال هندریکس” ‘مدار چیتلین” است که او در آن در کنار نوازندگان آر اند بی هم چون ویلسون پیکت، سولومون برک، جکی ویلسون، برادران آیزلی و لیتل ریچارد می درخشد.

    نمایشنامه نویس جرج برنارد شاو می گوید:” من خودجوش ترین سخنران جهان هستم؛ چرا که هرگونه کلمه، حرکت و تلافی در کلام را به دقت تمرین کرده ام”. هندریکس بداهه نوازی های زیادی داشت و با بررسی شجاعانه دنیاهای جدید موسیقی که هیچ کس قبلا قدم در آنجا نگذاشته بود توانست به یک ستاره واقعی تبدیل شود.
    هندریکس توسط چز چندلر(نوازنده بیس گروه بریتانیاییِ انیمالز) در باشگاهی در شهر نیویورک و سپس در یک تور در ایالات متحده “کشف” شد.

    چندلر برای هندریکس یک بلیط هواپیمایی خرید و در او سپتامبر 1966 با بیش از یک دست لباس و گیتار فندر استراتوکسترش به انگلستان رفت.

    اگر چه بریتانیا به تازگی سختی های جنگ جهانی دوم را پشت سر می گذاشت، لندنی که در آن زمان هندریکس وارد آن شد پر جنب و جوش و مرکز رنگارنگ فرهنگ های عامه بود. مرکز طراحی مدرن و مد جوانان، بوتیک های خیابان کارنابی بودند(از یکی از آنها هندریکس یک ژاکت نظامی با امضا خود خرید).

    راک اند رول و بلوز بریتانیا در لندن بیش از هر موسیقی دیگری طرفدار پیدا کرد.

    لندن خانه رولینگ استونز، د کینکس، د هو و کریم (اریک کلاپتون، قهرمان گیتار، عضو آن بوده) است. چند هفته پس از ورودش با چندلر، هندریکس به ساخت صحنه و شرکت در گروه های موسیقی محلی پرداخت.

    یک اکتبر، در یک مهمانی در مرکز پلی تکنیک لندن ، هندریکس روی صحنه به گروه کریم پیوست و مثل یک ژیمناست با گیتار خود بازی می کرد وآن را در حالی که روی زمین دراز کشیده بود با دندان های خود می نواخت.

    دارندگان حق امتیاز موسیقی راک لندن (د استونز، پل مک کارتنی، پیت تاونزند و همکاران او) برای دیدن اجرای هندریکس هجوم آوردند. پس از این که هندریکس در افتتاحیه یک سریال فرانسوی برای جانی هالی دی (“الویس پریسلی فرانسوی “) اجرا کرد، چندلر به او کمک کرد یک گروه موسیقی راه بیاندازند. نام گروه تجربه جیمی هندریکس بود. در این گروه میچ میچل نوازنده طبل و نوئل ردینگ نوازنده باس بودند.

    هنگام بازگشت به لندن، جیمی هندریکس و گروهش “هی جو” را در استودیو ضبط کردند و در ساخت سری هایی مشارکت کردند که مورد توجه انجمن متخصصان هنری موسیقی راک لندن قرار گرفتند.
    او برای انتشار “هی جو” به دنبال یک لیبل بود به و کارهایی که پرداخت ثابت داشتند سخت تر پیدا می شدند. اما در نهایت پالیدور رکوردز آن را به عنوان تک آهنگ بیرون داد. در فوریه 1967 “هی جو” جزو پنج آهنگ برتر بریتانیا بود. در ماه مه شاهکار روانگردانِ آن ها به نام “مه بنفش” (نوشته شده توسط هندریکس) جزو آهنگ های برتر بود.

    در همین حال، او و عشق جدید بریتانیایی اش، کتی اچینگهام، با چندلر و دوست دخترش در34 میدان مونتاگ در خانه شهری مجللی که رینگو استار( از اعضای بیتلز)آن را اجاره کرده بود ساکن شدند. هندریکس یک لندنی شد (او و اچینگهام بعدها به آپارتمانی در 23 خیابان بروک نقل مکان کردند.

    در ماه ژوئن سال 1967 شهرت او در بریتانیا موجب شد هندریکس در جشنواره پاپ مونتری در ایالات متحده شرکت کند. هندریکس در آن جا از درسهایی که در بریتانیا آموخته بود استفاده کرد و در اجرایی استثنایی با مایع فندک گیتار خود را آتش زد. پیشگام آتش زدن گیتار که تاونزند نیز انجام داده است معلم کالج هنر ایلینگ، گوستاو متزگر است
     
  2. xsamanx

    xsamanx کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏27/5/17
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    ادامه مطلب را بخوانید....
     
  3. ッ

    مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت برنده مسابقات پاپ موزیکی

    تاریخ عضویت:
    ‏12/3/15
    ارسال ها:
    23,928
    تشکر شده:
    65,422
    امتیاز دستاورد:
    113
    تبلیغ ممنوعه..
    درصورت تکرار،اخراج میکنم..
     
بارگذاری...