1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بهینه سازی URL برای سئو وب سایت

شروع موضوع توسط tehran-design ‏21/1/17 در انجمن ترفند اینترنت

  1. tehran-design

    tehran-design کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏21/1/17
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:
    یکی از مهم ترین فاکتور ها برای سئو ، مبحث بهینه سازی URL برای سئو وب سایت و موتور های جستجو و کابران می باشد. بهینه سازی URL برای سئو وب سایت در طراحی وب سایت بسیار حائز اهمیت است. شاید برایتان پیش آمده باشد که به عل زیاد بودن و نامفهوم بودن URL سایتی آن را ترک کرده باشید. در این مقاله قصد داریم نکاتی در رابطه با بهینه سازی URL برای سئو وب سایت هم برای خزنده های موتور های جستجو و هم برای کاربران مطرح کنیم.
    با ما همراه باشید.[​IMG]
    این نکات شامل موارد زیر هستند. در زیر در مورد هر کدام یک توضیح مختصر ارائه کرده ایم.
    ساده نوشتن URL جهت بهینه سازی URL برای سئو وب سایت

    ساختار URL وب سایت شما باید به گونه ای باشد که برای کاربران ساده و روان باشد و این قابلیت را داشته باشد که محتوا ی صفحه شما را در یک کلمه توصیف کند. اگر این نکته را در ساختار URL وب سایت خود رعایت کنید هم خزنده های موتور های جستجو و هم کاربران برداشت یکسانی از وب سایت شما خواهند داشت. در ساختار URL سعی کنید از نام برندتان و یا نام محصولاتتان استفاده کنید تا برای کاربرانتان خوشایند تر باشد. به یاد داشته باشی استفاده از اعداد و سایر علامت ها به جای حروف برای سئو وب سایتتان مضر است.
    کوتاه بودن URL جهت بهینه سازی URL برای سئو وب سایت

    با توجه به قوانین گوگل در رابطه با بهینه سازی URL برای سئو وب سایت بهتر است از کلمات و عبارات کوتاه استفاده کنید زیرا کلمات یا عبارت طولانی و بلند یا URL های پیچیده برای ربات ها مشکل زا خواهند بود. اگر URL وب سایت شما بلند باشد ممکن است به سایر قسمت های مشابه وب سایت شما نیز اشاره کند یعنی غیر ضروری بنظر برسد. پس تا آن جایی که می توانید URL وب سایتتان را کوتاه کنید تا موجب بهبود سئو سایت شوید و رتبه ی خود را بهتر کنید.

    استاتیک بودن URL جهت بهینه سازی URL برای سئو وب سایت

    اصولا URL هایی را داینامیک می گوییم که به وسیله ی سیستم های مدیریت محتوا و یا سرور وب سایت به وجود می آیند. این URL بسیار طولانی هستند و معمولا در آن ها از نماد هایی همچون “؟” ، “+” ، “%” ، “=” و… استفاده شده است. همان طور که در قبل توضیح دادیم استفاده از نماد ها در ساختار URL و طولانی بودن آن هر دو برای سئو سایت مضر می باشند. همچنین ضرر دیگری که می تواند برای وب سایتتان داشته باشد این است که به خاطر سپردن آن ها سخت و یا حتی غیر ممکن است. در نتیجه نرخ کلیلک سایتتان نیز ممکن است کاهش پیدا کند. پس همیشه تلاش کنید از URL های استاتیک استفاده کنید تا ساختار لینک هایتان نیز بهینه شود.
    استفاده از کلمه کلیدی در URL جهت بهینه سازی URL برای سئو وب سایت

    رپورتاژ آگهی
    اگر در حال بهینه سازی وب سایتتان با یک کلمه کلیدی هستید ، باید علاوه بر محتوا ی صفحه در URL تان نیز از آن کلمه کلیدی استفاده کنید. در مقالات قبلی اینتن در مورد روش صحیح انتخاب کلمه کلیدی توضیح داده ایم. اما در این قسمت جا دارد اشاره ی کوچکی به آن ها بکنیم. در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید که آن کلمه با فعالیت شما مرتبط باشد. استفاده از کلمات کلیدی گمراه کننده ترافیک سایت را کاهش می دهد.
    استفاده از حروف کوچک جهت بهینه سازی URL برای موتور های جستجو

    شما می توانید در ساختار URL وب سایتتان هم از حروف بزرگ استفاده کنید و هم از حروف کوچک زیرا URL ها به بزرگی و کوچکی حروف حساس هستند. استفاده از کلمات کوچک می تواند زحمات شما را به باد بدهد زیرا اکثرا کاربران در هنگام تایپ URL وب سایت مقصدشان از حروف کوچک استفاده می کنند. پس بهتر است URL وب سایت شما نیز با حروف کوچک ثبت شده باشد. ما به شما توصیه می کنیم از قانون ۳۰۱ استفاده کنید تا اگر کسی به طور اشتباه URL را با حروف بزرگ وارد کرد ، به طور خودکار اصلاح شود و به URL شما (یعنی حروف کوچک) هدایت شود.
    استفاده از خط فاصله جهت بهینه سازی URL برای سئو وب سایت

    طبق قوانین گوگل اگر URL وب سایتتان شامل دو یا چند کلمه ی کلیدی است ، بهتر است آن ها با “-” از یک دیگر جدا کنید. اگر چه نوشتن کلمات در ادامه ی یک دیگر مشکل خاصی ایجاد نمی کند اما به شما توصیه میکنیم به حرف گوگل گوش کنید تا هم موجب راحتی کاربرانتان شوید و هم پردازش URL را برای خزنده ها راحت تر کرده باشید.
    با رعایت نکاتی که در این مقاله مطرح شد می توانید بهینه سازی URL برای سئو وب سایت و صفحات وب سایتتان را به بهترین شکل بهینه سازی کنید و به بهبود سئو یتان نیز کمک بزرگی کرده باشید.
     
بارگذاری...