1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بهینه سازی و سئو جوملا

شروع موضوع توسط mobinhost ‏13/9/16 در انجمن معرفی و دانلود نرم افزار

  1. mobinhost

    mobinhost کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/16
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:
    سئو جوملا
    سئو جوملا با تنظیمات پیش فرض به هیچ وجه با سئو وردپرس قابل مقایسه نیست . به همین دلیل برای بهبود وضعیت سئو جوملا باید موارد بسیار زیادی را در نظر گرفته و با دقت پیاده سازی کنید . سئو جوملا تا پیش از نسخه های ۱٫۶ به حدی بی کیفیت و نا امید کننده بود که عده بسیار زیادی به دلیل ضعف در بهینه سازی آن را رها کرده و به وردپرس روی آوردند . با گذشت زمان و با تولید نسخه های جدید تر جوملا وضعیت سئو جوملا تا حدود زیادی بهینه تر و قدرتمند تر شد . برای بهبود سئو جوملا باید شناخت عمیق تری نسبت به مفاهیم سئو در مقایسه با یک وبمستر وردپرسی داشته باشید .


    [​IMG]



    اگر قصد شروع کار با سیستم مدیریت محتوای قدرتمند جوملا را دارید ، به شما نسخه های ۲٫۵ به بالا و مخصوصا نسخه پایدار ۲٫۵ جملا را توصیه میکنیم . سئو جوملا در نسخه ۲٫۵ به شکل قابل ملاحظه ای پیشرفت داشته است . نسخه ۳ جوملا نیز در حال پیشرفت و کامل شدن است و پیشرفت های بسیاری از نظر سئو داشته است .

    فارسی کردن لینک ها در جوملا
    یکی از بزرگ ترین ایرادات سئو جوملا در فرمت و نحوه لینک دهی و پیوند یکتا آن است . در مفهوم کلی سئو ، لینک ها باید کوتاه و زیبا باشند . لینک ها باید از یک فرمت منطقی مشخص پیروی کنند تا گوگل به مرور زمان نحوه آدرس دهی لینک های وب سایت شما را بشناسد . این دقیقا بر عکس آن چیزی است که جوملا در نحوه آدرس دهی لینک ها از آن استفاده میکند . یکی از دلایل ضعیف بودن سئو جوملا دقیقا همین موضوع است . برای حل این مشکل باید امکان بازنویسی url ها را فعال کنیم . بنا بر این قسمت Use URL rewriting را در قسمت تنظیمات سئو جوملا فعال کرده و سپس فایل htaccess.txt را به .htaccess تغییر نام دهید . حالا میتوانید فرمت دلخواه لینک های وب سایت خود را مشخص کنید که توصیه ما به شما لینک های فارسی است (مانند همین وب سایت) . آدرس فارسی لینک ها و تکررا کلمات کلیدی هر پست در آن وضعیت سئو جوملا شما را افزایش خواهد داد .



    قالب سریع و استاندارد و تاثیر آن بر سو جوملا


    با استفاده از یک قالب ساده و سریع مطابق با استاندارد های W3 سرعت بارگذاری و لود شدن سایت خود را بالا برده و یک قدم مثبت در بهبود سئو جوملا بردارید . استفاده زیاد از جاوا و حتی فلش در سایت و قالب ، سبب افت سئو جوملا و در نتیجه افت در پیج رنک گوگل و کاهش بازدید سایت خواهد شد . قالب جوملا باید کم حجم باشد . بنا بر این از استفاده از عکس های پر حجم در قالب جوملا خود پرهیز کنید و تا حد امکان قالب را بر پایه HTM طراحی کنید .

    بهینه سازی در تصاویر و عکس ها
    عکس های استفاده شده در سایت مبتنی بر جوملای شما باید کم حجم باشند تا سرعت لود سایت را کند نکنند . استفاده از متن جایگزین و توضیحات در عکس ها ضرور است . با رعایت کردن این موضوع و بهینه سازی تصاویر در وب سایت متبنی بر جوملا یک قدم دیگر در بهبود سئو جوملا بر خواهید داشت .
     
    N@M از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...