1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بهترین نقاط برای کمپینگ در گرجستان

شروع موضوع توسط NextHoliday ‏16/7/18 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. NextHoliday

    NextHoliday کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/18
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    شغل:
    مارکتینگ
    وب سایت:
    گرجستان با شگفتی‌های طبیعی نفسگیر، بهشت عاشقان کمپینگ است. در تور گرجستان می‌توانید هر کجا که خواستید، در ارتفاعات، زیر یک پل، در ساحل یا در کنار یک دریاچه زیبا، چادرتان را برپا کنید. تقریبا در تمام نقاط گرجستان می‌توان کمپ زد اما اگر به دنبال محوطه‌هایی با چشم‌اندازهای زیبا می‌گردید، ادامه این مطلب از نکست هالیدی را بخوانید.


    [​IMG]


    کمپ زِتا


    کمپ زِتا، واقع در روستای یوتا در منطقه شهری کازبِگی، 2300 متر بالاتر از سطح دریا و در 200 کیلومتری پایتخت گرجستان قرار دارد. زِتا یکی از معدود محوطه‌های کمپینگ است که امکانات رفاهی کامل دارد. یک کابین کوچ با برق، آب گرم، نهار و محوطه‌ای برای چادر زدن. همچنین در این کمپ می‌توانید صبحانه، نهار یا شام با مواد طبیعی و ارگانیک صرف کنید. برای رسیدن به اینجا ابتدا باید با مینی‌بوس به یوتا بیایید و پس از حدود 900 متر پیاده روی به کمپ خواهید رسید.


    نشانی: یوتا، جاده کوه چائوخِبی، یوتا


    [​IMG]


    استپانتزمیندا


    استپانتزمیندا محوطه کمپینگ فوق‌العاده دیگری در حوزه شهری کازبِگی است. این شهرک با کوه‌های سر به فلک کشیده احاطه شده است. مرتفع‌ترین کوه در این منطقه، کوه کازبگی، در غرب شهر واقع است. دومین قله بلند شانی است که 4451 متر بالاتر از سطح دریا ارتفاع دارد. جاذبه گردشگری اصلی این منطقه کلیسای تثلیث مقدس نزدیک به روستای گرگِتی است. این روستا با ارتفاع 2170 متر از سطح دریا در کوهپایه کازبِگی واقع شده است.


    نشانی: منطقه شهری کازبِگی، استپانتزمیندا


    [​IMG]


    دریاچه پاراوانی


    یکی از بزرگترین دریاچه‌های آتشفشانی گرجستان است که در ارتفاع 2.73 متری از سطح دریا قرار دارد. در طول ماه‌های زمستان دریاچه یخ می‌بندد و جذابیت آن نسبت به تابستان دو چندان می‌شود. حتما در سفر خود با تور تفلیس از این دریاچه زیبا بازدید نمایید.


    نشانی: گرجستان، Samtske-Javakheti ، دریاچه پاراوانی


    [​IMG]


    دریاچه‌های توباوارچخیلی


    این دریاچه‌ها که به زبان محلی «تودا» خوانده می‌شوند در منطقه سمِرگِرلی قرار دارند. به آنها «دریاچه‌های نقره‌ای» نیز گفته ‌می‌شود. صعود به ارتفاعاتی که دریاچه‌ها در آن قرار دارند بسیار سخت و خطرناک است و پیمودن بخش‌هایی از مسیر بدون راهنما ممکن نیست. برای رسیدن به این دریاچه‌ها حداقل سه روز کوهنوردی در پیش رو دارید.


    نشانی: گرجستان، Samegrelo-Zemo Svaneti,، دریاچه های Tobavarchkhili


    [​IMG]


    Datvisjvari در خِوسورتی


    گذرگاهی در حاشیه حوزه آبریز اصلی کوه‌های قفقاز که در منطقه دوشِتی با 2676 متر ارتفاع از سطح دریا قرار دارد. این منطقه پر از سفالینه‌های پیش از تاریخ است و با دشت‌های آلپاینی احاطه شده است.


    نشانی: ژینولي- بريساخو- شاتيلی، گذرگاه Datvisjvari


    [​IMG]


    کوه‌ گومیس


    یک اقامتگاه تابستانی در منطقه اوزورگِتی در غرب گرجستان است. این منطقه با ارتفاع بین 2100 تا 2755 متر از سطح دریا در حاشیه دامنه شمالی مِشختی قرار گرفته است. ارتفاعات گومیس تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی سرد همراه با بارش سنگین برف دارد. متوسط دما در ماه آگوست بین 18 – 15 درجه سانتیگراد است. این محوطه با جنگل‌های درختی احاطه شده که در ترکیب با مه صبحگاهی مناظر بدیعی را خلق می‌کنند.


    نشانی: منطقه اوزورگِتی، کوه گومیس


    [​IMG]


    سِوانتی


    یک منطقه کاملاً روستایی و تاریخی در دامنه‌های جنوبی کوه‌های قفقاز است. سِوانتی در میان ارتفاعات 3000 تا 5000 متری، مرتفع‌ترین نقطه مسکون در رشته کوه قفقاز محسوب می‌شود. چهارقله از 10 قله مرتفع قفقاز از اینجا سر به آسمان کشیده‌اند.


    [​IMG]


    اوشگولی


    اوشگولی، یکی از نقاط ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و مجموعه چهار روستا در نزدیکی کوه شِخارا است. این منطقه از نقاط محبوب کمپینگ کوله‌گردها محسوب می‌شود. اگر قصد مسافرت با تور گرجستان و بازدید از این منطقه را دارید باید تابستان بیایید زیرا در پائیز و زمستان بارش سنگین برف راه‌ها را می‌بندد. حتی در ماه‌های تابستان هم کوه‌ها هنوز از بارش سنگین برف زمستانی سپیدپوش هستند، پس در اینجا می‌توانید از مناظر تابستانی و زمستانی در یک زمان لذت ببرید.


    [​IMG]


    دریاچه باتِتی


    منطقه کارِلی میزبان یکی از زیباترین دریاچه‌های گرجستان به نام باتِتی است. این دریاچه کوچک در میان جنگل‌های انبوه محلی عالی برای کمپینگ است. منطقه با خودرو قابل دسترسی است و به اندازه 3 ساعت رانندگی از تفلیس فاصله دارد. بهترین زمان برای کمپینگ در اینجا فصل پائیز و زمانی است که رنگ برگ درختان پائیزی می‌شود.


    [​IMG]


    مناطق دیگر


    یکی از بهترین نقاط برای کمپینگ در روستای مازِری، در ارتفاع 1660 متری از سطح دریا و در دامنه کوه اوشبا قرار دارد و سومین قله بلند منطقه است. منطقه مِستیا – زهابِشی با 1680 متر ارتفاع از سطح دریا یکی دیگر از نقاط مطلوب برای کمپینگ است. از اینجا ‌می‌توانید دو قله سر به فلک کشیده سِوانتی، شخارا و تِنتولدی، را تماشا کنید.


    [​IMG]
     
بارگذاری...