1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بررسی تخصصی +Samsung Galaxy S6 Edge

شروع موضوع توسط amir hossein ‏22/9/15 در انجمن سامسونگ / Samsung

  1. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    S6 edge plus.png

    بالاخره سامسونگ به فرمول استفاده از فلز در گوشی‌های خود ایمان آورد و با معرفی S6 به طرفداران خود ثابت کرد که می‌تواند، علاوه بر ساختن گوشی‌هایی با امکانات بالا، گوشی‌هایی با جنس بدنه مقاوم و البته طراحی زیبا نیز تولید کند. استفاده از جنس پلاستیک رنگ‌شده و پلاستیک طرح چرم به خاطره تبدیل شد و جای خود را به فلز مقاوم و گوریلاگلس 4 داد. ایده استفاده از صفحه نمایش خمیده از دو طرف هم، که اولین بار در S6 Edge استفاده شد، به‌دلیل زیبایی خاصی که به گوشی می‌دهد مورد توجه طرفداران این برند قرار گرفت. پس حالا وقت مانور دادن و تکمیل این ایده‌هاست. شاید هدف سامسونگ از تولید S6 Edge+ آن دسته از طرفداران گوشی‌های بزرگ باشد که در اروپا زندگی می‌کنند و فعلا دستشان به نوت 5 نمی‌رسد.

    طراحی

    S6 edge plus 1.jpg

    طراحی S6 Edge+ کاملا شبیه نسخه کوچک‌تر خود یعنی S6 Edge است. شاسی گوشی از آلیاژ محکم آلومینیوم ساخته شده و پوشش محافظ گوریلاگلس 4 صفحه نمایش و پشت گوشی را فراگرفته است. پوشش شیشه‌ای، پشت گوشی را بسیار زیباتر کرده و تنها ایرادی که می‌توان به قاب پشتی گرفت نمایان شدن اثر انگشت و لکه روی آن است. این مشکل در گوشی‌های S6 و S6 Edge نیز وجود دارد. این لکه‌ها در رنگ تیره (Sapphire Black) این گوشی بیشتر نمایان می‌شود و اگر وسواس زیادی دارید، بهتر است رنگ نقره‌ای را انتخاب کنید.

    در سمت راست گوشی کلید پاور قرار دارد.

    S6 edge plus 2.jpg

    و در کناره سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا دیده می‌شوند.

    S6 edge plus 3.jpg

    برخلاف ،S6 Edge در کناره بالایی تنها شاهد درگاه سیم‌کارت و میکروفون هستیم و دیگر از اینفرارد خبری نیست.

    S6 edge plus 4.jpg

    میکروفون دوم، پورت Micro USB و جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم در کناره پایینی قرار دارند.

    S6 edge plus 5.jpg

    بالای صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب، سنسور تنظیم نور و دوربین 5 مگاپیکسلی مشاهده می‌شود و پایین آن کلید Home و کلیدهای مولتی تسکینگ وBack قرار دارند. حسگر اثر انگشت، مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ، زیر کلید Home است.

    S6 edge plus 6.jpg

    صفحه نمایش

    S6 edge plus 7.jpg

    گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همیشه با بهترین صفحه نمایش‌ها عرضه شده‌اند. S6 Edge+ نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ مانند نوت 5 حالا Galaxy S6 Edge+ نیز به صفحه نمایش 5.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن QHD و پیکسل 1440×2560 و تراکم پیکسلی 518 پیکسل در اینچ مجهز است. نسبت بهS6 Edge، حدود 25 درصد فضای بیشتری برای کار با صفحه نمایش در اختیار دارید.

    همه‌چیز در این صفحه نمایش عالی به نظر می‌رسد، از کنتراست تصویر گرفته تا اشباع رنگ‌ها و زاویه دید. این مزایا در صفحه نمایش باعث می‌شود تماشای فیلم روی این گوشی بسیار لذت‌بخش‌تر از دیگر گوشی‌ها باشد. تنها مورد آزاردهنده انعکاس نور در قسمت انحنادار صفحه نمایش است که البته بیشتر در بالا و پایین آن دیده می‌شود.

    در تنظیمات صفحه نمایش 4 حالت مختلف Adaptive Displayو AMOLED Photo ،AMOLED Cinema ،Basic وجود دارد و می‌توانید میزان اشباع رنگ، گرمای رنگ‌ها و کنتراست را به‌دلخواه تنظیم کنید. از نظر ما حالت Basic رنگ‌ها را واقعی‌تر نمایش می‌دهد. مانند S6 Edge می‌توانید با کشیدن دستتان روی لبه کناری، ساعت، تقویم و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید، ضمن اینکه فیدهای خبری را نیز می‌توانید اضافه کنید تا در صورت اتصال گوشی به اینترنت مهم‌ترین اخبار را در لبه کناری صفحه نمایش ببینید. امکاناتی که می‌توانید برای لبه خمیده صفحه نمایش تعریف کنید در منوی تنظیمات قسمت Edge Screen وجود دارد.

    S6 edge plus 8.jpg
    S6 edge plus 9.jpg
    [​IMG]
    [​IMG]

    به نظر می‌رسد لبه‌های منحنی صفحه نمایش بسیار آسیب‌پذیرتر از صفحه نمایش گوشی‌های دیگر باشد، اما در تست‌های سقوط که کاربران انجام داده‌اند این نظریه رد شده است. با وجود این، به‌دلیل اینکه گوشی بزرگ است و احتمال سر خوردن آن زیاد است، بهتر است هنگام استفاده از آن بیشتر مراقب باشید.

    سخت افزار

    [​IMG]

    سامسونگ برای S6 Edge+ نیز از پردازنده 64 بیتی دست‌ساز خود یعنی اگزینوس استفاده کرده است، برخلاف برخی رقبا که از پردازنده‌های کوالکام برای پرچم‌دارانشان استفاده می‌کنند. شاید گرم شدن پردازنده کواکام باعث شده سامسونگ تصمیم بگیرد از پردازنده اگزینوس در گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده کند. پردازنده Exynos 7420 دارای 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی است. 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی انرژی کمتری استفاده می‌کنند و کارهای سبک مانند وب‌گردی و پخش موزیک و نظیر اینها را انجام می‌دهند و 4 هسته قدرتمندتر هنگام اجرای بازی‌های سه‌بعدی و انجام دادن کارهای سنگین وارد عمل می‌شوند. نتیجه این است که گرمای دستگاه همیشه پایین است. این پردازنده مانند پردازنده استفاده‌شده در گوشی‌های S6 و S6 Edge است و تنها تفاوت آن با این دو گوشی میزان حافظه RAM است. 4 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 برای S6 Edge+ در نظر گرفته شده است و این میزان RAM برای یک گوشی بسیار عالی است. از 4 گیگابایت حافظه RAM حدود 1.8 گیگابایت خالی است و این به‌دلیل رابط کاربری سامسونگ است.

    اگر اهل بازی کردن روی گوشی هستید، S6 Edge+ می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. عملکرد دستگاه در انجام بازی‌های سنگین بسیار رضایت‌بخش است و کاری نیست که S6 Edge+ از عهده‌اش برنیاید. این گوشی در تمام تست‌های انجام‌شده روی دستگاه نیز امتیاز بالایی کسب کرد.

    نرم افزار و رابط کاربری

    [​IMG]

    رابط کاربری معروف سامسونگ (TouchWiz) این بار روی اندروید 5.1.1 قرار گرفته است. از نظر ما رابط کاربری سامسونگ حافظه RAM را کمی زیاد اشغال می‌کند و بهتر است سامسونگ این رابط کاربری را سبک‌تر کند. با این حال نسبت به رابط کاربری استفاده‌شده در S6 Edge این رابط دچار تغییرات اندکی شده است. نرم‌افزارهای پیش‌فرض سامسونگ نظیر S Health ،Smart Manager ،Microsoft apps ،SideSync 4 نیز روی گوشی نصب شده‌اند.

    دوربین

    [​IMG]

    سنسور دوربین استفاده‌شده در S6 Edge+ مشابه همانی است که در S6 ،S6 Edge و Note 5 قرار دارد: یک سنسور 16 مگاپیکسلی از سونی با دیافراگم1.9 . این دوربین بهترین دوربینی است که در اسمارت‌فون‌های امروزی موجود است و فقط دوربین LG G4 می‌تواند شانه‌به‌شانه با این دوربین رقابت کند.

    سرعت آماده به کار این دوربین بسیار بالاست و می‌توانید بدون کمترین اتلاف وقت عکاسی را شروع کنید: با سه بار فشردن کلید Home منوی دوربین برایتان باز می‌شود. سرعت فوکوس روی سوژه نیز حتی در حالت HDR سرعت خوبی دارد. اگر می‌خواهید گزینه‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید حالت Pro را انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید فوکوس روی سوژه را به‌صورت دستی انجام دهید، تنظیمات ایزو و سفیدی نور را دست‌کاری کنید و تون‌های رنگی را انتخاب کنید.

    [​IMG]
    [​IMG]

    منوی دوربین پر از امکانات جالب و خاص است که البته پیش از این در دوربین S6 و S6 Edge نیز وجود داشت؛ از فیلترهای متعدد گرفته تا Selective Focus وVirtual Shot. جزئیات در عکس‌ها به‌خوبی دیده می‌شود و تصاویر نویز کمی دارد.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Galaxy S6 Edge+ می‌تواند عکس‌های شما را با فرمت خام ذخیره کند و این گزینه برای عکاسان حرفه‌ای امکان خوبی است. Live Broadcast گزینه جالب دیگری است که در Note 5 و S6 Edge+ موجود است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید فیلم‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی را مستقیما در یوتیوب آپلود کنید. برای این کار تنها نیاز است اکانت گوگل داشته باشید. این دوربین به قابلیت فیلم‌برداری اولترا اچ‌دی هم مجهز است، اما محدودیت 5 دقیقه‌ای هنوز وجود دارد و بیشتر از 5 دقیقه نمی‌توانید با این کیفیت فیلم‌برداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید با کیفیت‌های 1080p در دو حالت 30 فریم و 60 فریم در ثانیه و 720p تا 120 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. حالت HDR برای فیلم‌برداری نیز موجود است، اما اگر رزولوشن فیلم‌برداری را UHD انتخاب کنید، به گزینه‌های HDR، افکت‌ها، لرزش‌گیر ویدئو، عکس گرفتن در حین فیلم‌برداری و فوکوس در حال حرکت دسترسی نخواهید داشت.

    [​IMG]
    [​IMG]

    دوربین دوم نیز 5 مگاپیکسلی است و مانند دوربین اصلی دیافراگم1.9 دارد. با نگهداشتن انگشت دستتان روی سنسور ضربان قلب می‌توانید سلفی بگیرد. گزینه Wide Selfie نیز موجود است و می‌توانید سلفی‌های 120 درجه‌ای بگیرید. درمجموع کیفیت تصاویر گرفته‌شده با دوربین این دستگاه هم در نور کم و هم در نور طبیعی رضایت‌بخش است.

    باتری

    [​IMG]

    دستگاه S6 Edge+، مانند Note 5، از باتری 3000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. درواقع باتری 2600 میلی‌آمپری برای صفحه نمایش QHD کم است و ارتقای ظرفیت باتری لازم به نظر می‌رسید. در پخش مداوم ویدئو در حالت Flight Mode حدود 13 ساعت گوشی روشن ماند. در استفاده روزمره از امکانات گوشی نظیر وب‌گردی، تماس، عکاسی و فیلم‌برداری کم حدود یک روز و نیم می‌توانید گوشی را روشن نگه دارید. اگر حالت Power Saver را انتخاب کنید، این مدت به دو روز نیز می‌رسد.

    قابلیت Fast Charging نیز برای S6 Edge+ در نظر گرفته شده است. با استفاده از این قابلیت شارژ کامل دستگاه حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. امکان شارژ بدون سیم هم بهینه‌سازی شده است و این گوشی جدید حدود 27 درصد سریع‌تر از S6 و S6 Edge شارژ می‌شود. با استفاده از شارژ بی‌سیم نیز شارژ دستگاه حدود 120 دقیقه طول می‌کشد.


    سخن آخر

    [​IMG]

    S6 Edge+ گوشی چشم‌نوازی است، صفحه نمایش بزرگ باکیفیت دارد و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌اش بالاست. همه این موارد کافی است تا S6 Edge+ را به لیست خرید گوشی بعدی‌تان اضافه کنید. تنها موردی که باقی می‌ماند قیمت آن است که کمی بالاست. این قیمت تقریبا از قیمت تمام اسمارت‌فون‌های موجود بازار بیشتر است. قیمت این گوشی در حال حاضر با قیمت نسخه 16 گیگابایتی آیفون 6 پلاس برابری می‌کند، البته شاید اگر کمی صبر کنید، قیمت پایین بیاید. نسخه دوسیم‌کارته این دستگاه نیز وارد بازار شده و اگر دوسیم‌کارته بودن برایتان مهم است، می‌توانید این نسخه را خریداری کنید. درمجموع باید گفت اگر از امکانات و ظاهر S6 Edge خوشتان می‌آید و فقط صفحه نمایش بزرگ‌تر و باتری بهتر می‌خواهید، S6 Edge+ بهترین گزینه برای شماست.


     
    paryyy، Zahra73، ๓r_งคēຊi و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,591
  2. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,472
  3. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,388
  4. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,587
  5. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    4,027