1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بررسی تخصصی Samsung Galaxy S6: قسمت ششم(دوربین ، باتری ، سنسورها)

شروع موضوع توسط amir hossein ‏13/7/15 در انجمن سامسونگ / Samsung

  1. amir hossein

    amir hossein مدیر کل انجمن عضو کادر مدیریت

    تاریخ عضویت:
    ‏28/6/13
    ارسال ها:
    2,038
    تشکر شده:
    2,437
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    مهندس شیمی
    Camera S6.jpg

    برای دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس6 از حسگر 16 مگاپیکسلی IMX240 ساخت شرکت سونی استفاده شده است که پیش از این در گلکسی نوت 4 به کار برده شده بود. اما دهانه‌ی دیافراگم لنز دوربین اس6 ‌در مقایسه با نوت 4، عریض‌تر شده و به f/1.9 رسیده است. حداقل روی کاغذ، توانایی لنز دوربین اس6 در جذب نور بیش‌تر نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند عکس‌های روشن و با کیفیتی را در شرایط نوری ضعیف ثبت کنند. در زمان معرفی گلکسی اس6 نیز، سامسونگ مانور زیادی بر روی این ویژگی داده بود و گفته بود که گلکسی اس6 می‌تواند عکس‌های بی نظیری را در هر شرایط نوری‌ ثبت کند.وحالا به تصاویر گرفته شده نگاهی بیندازیم.

    Camera 2.jpg

    نمونه عکس شماره‌ی1: حالت HDR روشن است. (عکس فوق درهنگام غروب آفتاب گرفته شده است)

    Camera 3.jpg

    نمونه عکس شماره‌ی1: حالت HDR خاموش است. (عکس فوق درهنگام غروب آفتاب گرفته شده است)
    کیفیت دوربین پرچم‌داران در شرایط نوری مساعد، کم و بیش با هم برابر است و این جزئیات است که برتری یک دوربین را به نسبت به دیگری مشخص می‌کند. از این رو سامسونگ تصمیم گرفت تا تمرکز اصلی خود در دوربین گلکسی اس6 را بر روی عکاسی در شرایط نوری ضعیف معطوف کند. با گلکسی اس6 می‌توان‌ ‌موقع غروب آفتاب عکس‌های بی نظیری گرفت. هم‌چنین برای افزایش میزان روشنایی و جزییات عکس‌ها در این شرایط حالت HDR را فعال کرد.

    Camera 4.jpg

    نمونه عکس شماره‌ی2: عکس فوق در ابتدای تاریکی شب گرفته شده است.

    Camera 5.jpg

    نمونه عکس شماره‌ی 3

    Camera 6.jpg

    نمونه عکس شماره‌ی 4

    Camera 7.jpg

    نمونه عکس شماره‌ی 5

    Camera app.jpg

    سامسونگ در برنامه‌ی دوربین گلکسی اس6 در مقایسه با اس5، ساده سازی زیادی انجام داده است.
    یکی از کاربردی‌ترین میانبرها در گلکسی اس6، میانبر دوربین است. کاربران برای اجرای سریع برنامه‌ی دوربین این گوشی می‌توانند دو بار کلید «هوم» را فشار دهند. جالب است بدانید این میانبر در حالت قفل نمایشگر هم کار می‌کند. اگر هم این میانبر به نظرتان مفید نبود می‌توانید آن را از بخش تنظیمات دوربین غیرفعال کنید.
    در قسمت بالایی برنامه‌ی دوربین این گوشی، گزینه های تنظیمات، وضعیت فلاش دوربین، تایمر، وضعیت HDR و افکت دیده می‌شود. در گوشه‌ی سمت راست نیز علامت فلشی وجود دارد که وظیفه‌ی خلوت کردن فضای بالای برنامه‌ی دوربین را دارد. در طرف مقابل، گزینه های کلید شاتر دوربین، فیلم برداری، مد، تغییر وضعیت دوربین و گالری تصاویر به چشم می‌خورد. در منوی مد (Mode) این برنامه، گزینه‌هایی چون Auto (خودکار)، Pro (تنظیمات دستی)، Selective focous (فوکوس روی سوژه‌ی مورد نظر)، Panorama، Slow motion، Fast motion، Virtual shot (عکاسی به صورت 360 درجه) وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند حالت‌های بیشتری را از برنامه‌ی Galaxy Apps دانلود نمایند. دوربین گلکسی اس6 قادر است با حداکثر کیفیت2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین این دوربین می‌تواند با کیفیت‌ 1080 پیکسل و با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. قابلیت صحنه آهسته (Slow motion) موجود در این گوشی می‌تواند فیلم‌هایی با کیفیت HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه را ثبت کند.

    Battery.jpg

    یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران در مورد گلکسی اس6 به باتری آن مربوط می‌شود. این گوشی به یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2550 میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده که توسط کاربران قابل تعویض نیست. رزولوشن نمایش‌گر گلکسی اس6 در مقایسه با گلکسی اس5 دو برابر شده؛ در مقابل ظرفیت باتری اس6 ‌در مقایسه با اس5، 250 میلی‌آمپر‌ساعت ‌کم‌تر شده است. از این رو می‌توان این حق را به کاربران داد تا کمی در خصوص شارژدهی ‌اس6 نگران باشند. گلکسی اس6 توانست با شارژ کامل و استفاده‌ی نیمه سنگین (شامل وب‌گردی، انجام بازی‌های گوناگون، تماشای ویدیو و...) تا بیش از یک روز دوام بیاورد که این موضوع می‌تواند بخش زیادی از نگرانی‌های کاربران را از بین ببرد. اما به یاد داشته باشید که این گوشی این استعداد را دارد تا در کم‌تر از 24 ساعت، خالی از شارژ شود! در واقع رابطه‌ی مستقیمی بین میزان استفاده‌ی شما از گوشی و شارژدهی باتری وجود دارد.
    موضوع مهم دیگری که در مورد باتری گوشی گلکسی اس6 وجود دارد، غیر قابل تعویض بودن آن است. در واقع این برای نخستین باری است که سامسونگ قابلیت تعویض باتری را از پرچم‌داران خود برداشته است. احتمالا ظرفیت کم‌تر باتری اس6 در مقایسه با اس5 و غیرقابل تعویض بودن‌اش کاربران زیادی را نگران می‌کند؛ اما درعوض سامسونگ دو راهکار شارژ بی‌سیم و قابلیت شارژ سریع (Fast Charging) را در گلکسی اس6 به کار برده تا بتواند بخشی از نگرانی‌های کاربران را کم‌تر کند. گفتنی است که چیپ 14 نانومتری به‌کار ‌رفته در اس6 هم با مصرف کم‌اش می‌تواند به عمر شارژ باتری گوشی کمک کند. قابلیت شارژ سریع یا همان Fast Charging در گلکسی اس6 وجود دارد و کاربران می‌توانند در مدت زمان ده دقیقه، تا چهار ساعت از این گوشی استفاده کنند (یا به مدت 2 ساعت به تماشای فیلم HD بپردازند). همچنین حالت‌های مفید «پاور سیوینگ» (Power saving) و «الترا پاور سیوینگ» (Ultra power saving) که پیش از این در گلکسی اس5 و نوت 4 وجود داشت، در گلکسی اس6 هم به‌چشم می‌خورد. با فعال کردن حالت الترا پاور سیوینگ، نمایش‌گر اس6 به رنگ خاکستری در خواهد آمد و اکثر امکانات کاربردی دستگاه غیرفعال می‌شود تا از این طریق، شارژ بیش‌تری در اختیار کاربر قرار گیرد.

    S6 11.jpg

    با توجه به آزمون‌های انجام شده، حس‌گر اثر انگشت گلکسی اس6 در مقایسه با حس‌گر به کار رفته در اس5، کامل‌تر و کم‌‌نقص‌تر طراحی شده تا کاربران تجربه‌ی بی‌نظیری با آن داشته باشند. برای کار با حس‌گر اثر انگشت این گوشی دیگر نیازی به سوایپ کردن نیست و کاربران تنها با نگه داشتن انگشت‌شان (در هر جهت) روی این حسگر، می‌توانند گوشی را از حالت قفل خارج کنند. در واقع با تدبیری که سامسونگ در اس6 ‌اندیشیده، حسگر اثر انگشت پرچم‌داران سری S سامسونگ از حالت غیرقابل ‌تحمل و ملال‌آور به حالت کاربردی تغییر وضعیت پیدا کرده است. سرعت و دقت شناسایی حس‌گر اثر انگشت اس6 ‌در مقایسه با اس5 بسیار بیش‌تر شده. شاید بد نباشد تا برترین حس‌گر اثر انگشت سامسونگ را با آیفون6 مقایسه کنیم. این دو حس‌گر تفاوت چندانی در نحوه‌ی عمل‌کرد و موقعیت قرارگیری ندارند. اما آن‌چه این دو حسگر را از هم متمایز می‌کند، سرعت و دقت آن‌هاست. با وجود عمل‌کرد بی‌نظیری که هر دو حس‌گر از خود نمایش می‌دهند، این حس‌گر آیفون6 است که کمی بهتر از حس‌گر گلکسی اس6 ظاهر می‌شود.
    همانند حس‌گر گلکسی اس5، کاربران می‌توانند حداکثر تا پنج انگشت برای حس‌گر اثر انگشت گلکسی اس6 هم تعریف کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های به‌کار ‌رفته در گلکسی اس6، «سامسونگ پی» (Samsung Pay) نام دارد که رابطه‌ی مستقیمی با حس‌گر اثر انگشت این گوشی دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا خریدهای‌شان را به وسیله‌ی گوشی خود با استفاده از حسگر اثر انگشت انجام دهند. احتمالا نام‌گذاری و نحوه‌ی پرداخت این سیستم، شما را به یاد «اپل پی» (Apple Pay) بیاندازد؛ اما سیستم پرداختی که اپل در آیفون‌های 6 به‌کار برده کمی محدودتر از «سامسونگ پی» اس6 است. کاربران با استفاده از گلکسی اس6 می‌توانند، خریدهای خود را از طریق دستگاه‌های پایانه‌ی فروش (دستگاه POS) پرداخت کنند.

    قسمت پایانی: جمع بندی
     
    آخرین ویرایش: ‏13/7/15
    انشرلی جون، ƤƛƬƦƠƝƠ و queen of night از این ارسال تشکر کرده اند.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,590
  2. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,472
  3. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,388
  4. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    1,587
  5. amir hossein
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    4,027