1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

با اصلاح برنامه غذایی، وزن خود را کنترل نمایید

شروع موضوع توسط بانوی انگلیسی ‏22/5/15 در انجمن تغذیه

  1. بانوی انگلیسی

    بانوی انگلیسی کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏15/4/15
    ارسال ها:
    4,313
    تشکر شده:
    7,244
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ݦځڝڸ(ݫݕاݩ ۋ اڎݕیاټ اݩڴڸیڛی)
    محل سکونت:
    ڎږ ږڣټ ۋ آݦڎ
    [​IMG]


    ۱- مواد غذایی کم کالری و مغذی تهیه کنید.
    ۲- مواد غذایی طبیعی و تازه را خریداری نمایید.
    ۳- غذاهای پرکالری را در دسترس خود نگذارید.
    ۴- تا حد امکان از شکر یا چربی ها در تهیه غذاها استفاده نکنید.
    ۵- غذا را در میزان کمی آماده سازید تا بدین شکل، از پرخوری کردن ممانعت به عمل آورید.
    ۶- مکان غذاخوردن خود را مشخص نمایید تا فقط در آن مکان خاص غذا میل کنید.
    ۷- غذا را در بشقاب کوچک بریزید.
    ۸- از رفتن به انواع رستوران ها و فست فودها خودداری کرده و به جای آن به رستوران هایی که غذاهای سبک و سالم تهیه می کنند، بروید.
    ۹- در زمان گرسنگی خرید نکنید و همیشه یک لیست تهیه کرده و طبق آن خرید خود را انجام دهید.
    ۱۰- حتما انواع میان وعده های سبک و کم کالری را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
    ۱۱- تمامی غذاهای خود را از اول روز تا آخر شب مدنظر بگیرید و همیشه حواستان به غذای خود و میزان مصرف آن باشد.
    ۱۲- از غذاهای فراوری شده کمتر استفاده نمایید.
    ۱۳- سعی کنید اطلاعات خود را در مورد انواع غذاهای پرکالری و کم کالری افزایش دهید تا با آگاهی غذا میل کنید.
    ۱۴- همیشه غذا را به آرامی بجوید و آهسته غذا بخورید.
    ۱۵- در هنگام غذا خوردن با دیگران صحبت کنید تا بدین ترتیب آهسته تر و کمتر غذا بخورید.
    ۱۶- غذا را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا بدین طریق آرام آرام آن را میل نمایید.
    ۱۷- قبل از حس سیری کامل، دست از غذا خوردن بکشید.
    ۱۸- ساعات غذای خود را مشخص کرده و فقط در ساعات معینی، غذا بخورید.
    ۱۹- سعی نمایید با آرامش غذا خورده و از شتاب کردن در این امر بپرهیزید.
    ۲۰- در هنگام غذا خوردن به انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون نپردازید زیرا اینگونه کارها حواس شما را پرت کرده و امکان پرخوری وجود دارد.
    ۲۱- کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کرده و آن را در تمام غذاهای مصرفی خود به میزان صحیح تقسیم کنید.
    ۲۲- کاهش وزن را الویت خود قرار داده و قبل از غذا خوردن، به این امر مهم خوب فکر نمایید.
    ۲۳- همیشه برای کاهش وزن، انگیزه کافی و مناسب داشته باشید و برای ادامه برنامه، به خود پاداش دهید.
    ۲۴- یادداشتی را جهت انگیزه و یادآوری برنامه غذایی خود بر روی درب یخچال نصب کنید.
     
بارگذاری...