1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بازدید از کلیسای هیراوانک در تور ارمنستان

شروع موضوع توسط shahlash ‏30/8/16 در انجمن گفته گوی ازاد

  1. shahlash

    shahlash کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/16
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    29
    امتیاز دستاورد:
    13
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    کلیسای هیراوانک در منطقه گغارکیونیت ساخته شده است. ساحل دریاچه سوان نیز نزدیک به این کلیسا قرار دارد. این کلیسا به تاریخ قرن نهم تا دوازدهم باز می گردد. سه بنای اصلی این کلیسای بزرگ، کلیسای کوچک، صومعه و نمازخانه می باشند. جالب است بدانید که نام این کلیسا در برخی مواقع با نام یکی دیگر از کلیسا های ارمنی اشتباه می شود. کلیسای کغارک نیز به نام ایراوانک شناخته شده است. این دو کلیسا بسیار متفاوت از یکدیگر می باشند. تشابهشان در مختصات و مکانشان می باشد.
    کلیسای اصلی به نام سنت استپانو، به شکل صلیبی چهار گوشه می باشد که در قرن نهم ساخته شده است. صومعه کوچک در قرن دهم به آن اضافه شده و نمازخانه آخرین تکه این کلیسا می باشد که در قرن دوازدهم ساخته شده است اما تا قرن سیزدهم ادامه یافته است زیرا به دلایل تاریخی، گنبد کلیسا ویران شد. به همین دلیل کلیسا را بازسازی کرده و دیوار های بیرونی را متفاوت تر کردند. این نمازخانه از دو راه ورودی دارد یکی از آن ها ورودی شمالی بوده و دیگری ورودی جنوبی می باشد. در زمان های گذشته معماران این مکان را با سنگ های توفای قرمز و خاکستری ساختند که این طرح در دیگر کلیسا های ارمنستان نیز رواج یافت.[​IMG]
    قدیمی ترین اثر این کلیسا به سال ۱۲۱۱ برمی گردد. آخرین منظره این کلیسا که تا کنون حفظ و نگهداری شده است، از بازسازی است که در سال ۱۹۸۰ انجام شده بود. دو ورودی از جنوب و غرب به این کلیسا راه دارند. البته ورودی جنوبی از قبل به جای بوده و ورودی غربی بعد ها ساخته شد. داخل این کلیسا ساده و بسیار جالب می باشد. خورشید به پنجره های پهن تابیده و اشعات آن حس جالبی را تداعی می کند.[​IMG]
    به عنوان یک کلیسای قدیمی، هیراوانک، دارای افسانه ایست که به نامش ربط دارد. در آن زمان، ارامنه با قانون گذاران ترک می جنگیدند. تیمور که در آن زمان به ارمنستان حمله کرده بود، زمانی که کلیسا را دید، به جز اجساد ارامنه هیچ چیز دیگری بر جای نگذاشت. تیمور قصد کشتن کشیش را داشت که او به رودخانه فرار کرد و تیمور را با این حرکت شگفت¬زده کرد. بنابراین، به احترام دیدن این صحنه روحانی، قول داد یکی از آرزو های کشیش را برآورده سازد. کشیش از او خواست تا اجازه دهد مردم روستا به کلیسا پناه برده و هیچ آسیبی به مردم پناه گرفته در کلیسا نرساند. به دلیل کوچکی کلیسا، تیمور قبول کرد. زیرا فکر می کرد که کشیش نمی تواند مردم زیادی را نجات دهد. مردم به کلیسا رفته و پس از مدتی، دیگر کسی بیرون از کلیسا نبود. تیمور عصبانی شد و فکر کرد کشیش تقلب کرده است. به سرعت به کلیسا حمله ور شد اما آن را خالی یافت. همچنین فهمید که چکونه کشیش از پنجره گنبد کلیسا آخرین نفر را فراری می دهد. نام کشیش هافوان بود بنابراین نام کلیسا از آن پس کلیسای هواناوانک نامیده شد. بعد از مدتی هیراوانک به معنی پدر نامگذاری شد. طبق روایات، کشیش توسط صلیب مسیح مردم را فراری داده است. آن صلیب را در کلیسای سواناوانک فرستاده شد.
    این کلیسا در تابستان بسیار دیدنی می شود. تورهای گردشگری پس از بردن مسافران تور ارمنستان به این کلیسا و نشان دادن آن، مسافران را به دریاچه سوان برده و جشن ورداورد را به آنان نشان می دهند.




    سکوت =فریاد

    امروز 03:07 PM
    [​IMG]
     
    mahrokhok و roghi01 از این پست تشکر کرده اند.
بارگذاری...