1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بازدید از کلیسای سنت هریپسایم در تور ارمنستان

شروع موضوع توسط shahlash ‏30/8/16 در انجمن گفته گوی ازاد

  1. shahlash

    shahlash کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/8/16
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    29
    امتیاز دستاورد:
    13
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    سفر به هر کشوری می بایست روحیات معنوی نیز درون خود داشته باشد. مخصوصا زمانی که معنویات یکی از مهمترین کارها باشد و یکی از فاکتور هایی باشد که موجب پیشرفت آنجا شود. همچنین موجب شکوفایی و رونق آن کشور شده باشد. در ارمنستان، جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که مسافران قیمت تور ارمنستان می توانند از آنجا بازدید کنند. تعداد بی شماری از این مناطق دیدنی مقدس در ارمنستان وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.
    ایده دیدن جاذبه های تاریخی و مناطق مقدس در اولین نگاه بسیار خسته کننده به نظر می آید اما این حس تنها در نگاه اول صورت می گیرد. هر کدام از جاذبه های گردشگری مقدس معرکه، هیجان انگیز، تاریخی و پرمعنا می باشند که در همه قسمت های این کشور پخش شده اند.
    به دلیل جذابیت بسیارش، جایی¬ست که کلیسای مادر مقدس در آن قرار گرفته است. اچمیادزین یک جاذبه دیدنی به شمار می رود. نه تنها به خاطر کلیسایی بودنش، بلکه به دلیل وجود ۲ کلیسای کوچک که از یک صومعه ناشناخته ترند. این کلیسا ها، سنت گایان و سنت و سنت هریپسایم می باشند.
    دومین کلیسا را می توان در نقاشی های جهانی نقاش ارمنی مشاهده کرد. مارتیروس ساریان، این کلیسا را به همراه کوه آرارات که در پیش¬زمینه اش قرار دارد کشیده است. این نقاشی آرارات و سنت هریپسایم نام دارد.
    کلیسای سنت هریپسایم یکی از نمونه های بارز پیشرفته ساختمان های باستانی ارمنستان به شمار می رود. این کلیسا در سال ۶۱۸ توسط کاتولیک آی استدسی یافت شده است.از شواهد موجود گفته می شود این کلیسا در قرن چهارم ساخته شده است. این کلیسا، توسط میراث فرهنگی یونسکو به نام کاتولیکان که نقش بسیار مهمی در تاریخ ارمنستان ایفا کرده ، ثبت شده است. آن ها در حیاط کلیسای سنت هریپسایم دفن شده اند.
    مسیحیت برای اولین بار در سال ۳۰۱ به عنوان دین اصلی برگزیده شد. قبل از آن مسیحیان موجب آزار و اذیت قرار می گرفتند. سنت هریپسایم یک دختر جوان بود که با زیباییش امپراتور آن زمان را شیفته خود کرد. شاه آنقدر عاشق دخترک شده بود که می خواست با او ازدواج کند. دخترک با ۳۶ دختر دیگر پا به فرار گذاشت. در میان دختران سنت گایان نیز بود. اما او را گرفتند و به نزد شاه آوردند.
    شاه دستور داد تا هریپسایم و دیگر دختران را در اتاقی زندانی کرده و آن ها را مورد آزار و اذیت قرار دهند. در سال ۲۹۰، هریپسایم به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفته و کشته شد. این کلیسا نیز در جایی که او مرده است ساخته شده است.[​IMG]
    روایت است که این کلیسا توسط پادشاه آن زمان ساخته شده است. این کلیسا توسط حکومت فارس ویران شد و یک کلیسای جدید توسط کاتولیک ساهاک پارتک ساخته شد. کلیسای جدید در قرن ۱۷ تا ۱۹ ساخته شده است.
    خارج از کلیسا گنبد مرکزی ساخته شده اما از داخل شباهت به صلیب دارد. این کلیسا با داشتن ساختاری پیچیده، موجب شده است تا در صدماتی مانند: زلزله، آسیب نبیند.
    این کلیسا دارای ۱۶ وجه با برج های دایره ای است. ساخت این کلیسا نه تنها پیچیده است بلکه بسیار خارق العاده نیز می باشد.
     
    mahrokhok و roghi01 از این پست تشکر کرده اند.
بارگذاری...