1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

این خوراكي ها سرماخوردگي شما را زودتر بهبود می بخشد

شروع موضوع توسط shirin-fr ‏5/2/15 در انجمن اخبار پزشکی

  1. shirin-fr

    shirin-fr کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏5/2/15
    ارسال ها:
    90
    تشکر شده:
    44
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    گرافیست :)
    محل سکونت:
    تهران
    به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ در اين صورت معمولا نمي توان به راحتي استراحت كرد و بيمار به دنبال راه حل هايي براي تسكين اين ناراحتي است. جالب است بدانيد كه برخي خوراكي ها تاثير قابل توجهي در بهبود آبريزش بيني دارند كه عبارتند از:
    عسل
    افزايش مخاط بيني عموما باعث تجمع در گلو مي شود كه در اين صورت عسل مي تواند دردهاي گلو را تسكين دهد. يك قاشق چايخوري در يك ليوان دمنوش گياهي، آبنبات هاي عسل و شربت هاي خانگي عسل خوراكي هاي بي نظيري براي بهره مندي از اين تاثير عسل در مورد سرماخوردگي است.
    غذاهاي ادويه دار و پياز
    ادويه ها و پياز بيني را خشك مي كنند و مانع از آبريزش مجدد مي شوند. پياز همچنين ضدعفوني كننده است و از عفونت ها پيشگيري مي كند. فلفل نيز سينوس هاي بسته را باز مي كند. البته توجه داشته باشدي كه بعد از خوردن غذاهاي ادويه دار مقدار زيادي آب بنوشيد.
    سير
    سير خواص ضدعفوني كنندگي و ضدباكتريايي طبيعي دارد و علائم سرماخوردگي را به سرعت بهبود مي بخشد. سير را مي توا ن به شكل خام، همراه با سوپ يا ديگر غذاها استفاده كرد.
    نوشيدني هاي گرم
    اگر دچار آبريزش بيني شده ايد، بدن بيشتر از قبل دچار كمبود آب مي شود زيرا از دهان تنفس مي كنيد. در اين شرايط نوشيدني هاي گرم ايده آل هستند زيرا آب موجب دفع مواد سمي از بدن مي شود و گرما بيني را باز كرده و گلو را تسكين مي دهد. چاي، دمنوش هاي گياهي و سوپ بهترين مايعات گرم هستند.
    ليمو
    ليمو سرشار از ويتامين C است و بهترين داروي تقويتي براي رفع خستگي همراه با سرماخوردگي محسوب مي شود. اگر آب ليمو همراه با شربت عسل ميل شود تاثير بهتري خواهد داشت.
    خردل
    خردل مانع از پرخوني مخاط ها مي شود و آبريزش طولاني مدت را تسكين مي دهد. براي اينكه بهترين نتيجه را از مصرف آن ببريد مي توانيد از مرهم آن استفاده كنيد. خردل را به شكل پودر درآوريد و كمي آب به آن اضافه كنيد تا به شكل خميري درآيد. كمي وازلين روي سينه بماليد تا مانع از سوزش شود. تكه اي پارچه تميز روي سينه بگذاريد و خمير را روي آن بماليد. بگذاريد مرهم به مدت يك ربع بماند. اگر دچار خارش يا سوزش پوست شديد، فورا مرهم را برداريد.
    ديگر اقدامات مؤثر:
    آبريزش بيني بي اهميت نيست و علت آلرژي زا يا ميكروبي آن بايد تشخيص داده شود. به علاوه بايد از آلودگي ها و تحريك مخاط بيني پرهيز كرد. بعضي از مهم ترين اين كارها عبارتند از:
    شستشوي روزانه بيني با آب نمك
    خارج كردن ترشحات بيني چندين بار در روز
    استفاده از دستگاه بخور در اتاق
    سيگار نكشيدن
    منبع:ComprendreChoisir : Réponses d’Experts à votre quotidien
     
    admin از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...