1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

از بکام تا دخیا مقاومت برای حفظ غرور منچستر

شروع موضوع توسط پسر آبی ‏26/7/15 در انجمن فوتبال

  1. پسر آبی

    پسر آبی کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/15
    ارسال ها:
    10,484
    تشکر شده:
    7,349
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    دانشجو
    محل سکونت:
    زیر اسمون خدا
    [​IMG]
    2 جولای 2003، "پابیون رایموندو ساپورتا"، واقع در مجتمع قدیمی ورزشی باشگاه رئال مادرید، همه چیز همانند برگزاری یک کنسرت بزرگ راک آماده شده اما اصل داستان چیز دیگری است. فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید و دی استفانوی بزرگ، همراه با 1000 خبرنگار و عکاس در محل حاضر هستند تا دیوید بکام را به عنوان بازیکن جدید رئال، به هواداران این تیم معرفی کنند.
    عکاسان برای تصاحب منطقه مناسب برای گرفتن بهترین عکس ها با یکدیگر در حال کشمکش هستند و تلویزیون های محلی نیز با قطع برنامه های عادی خود، بصورت مستقیم این مراسم معارفه را پوشش می دهند. همه چیز همچون یک مراسم سلطنتی به نظر می آید : معارفه کینگ دیوید.

    1- روزی که رئال به یک باشگاه چند ملیتی تبدیل شد


    2 جولای 2003، فلورنتینو پرز، مهمترین سنگ بنای تبدیل شدن رئال به یک باشگاه چند ملیتی و نیز تبدیل شدن به باارزش ترین باشگاه دنیا را با جذب دیوید بکام بنا نهاد. بکامی که ساخته و پرداخته منچستریونایتد بود و با دردست داشتن حمایت رسانه ای، به یک ماشین پولساز شبیه بود. بکام با پیوستن به رئال مادرید نیز همچنان مهمترین عنصر در مارکتینگ ورزشی باقی ماند و به فلورنتینو پرز در راه رسیدن به اهداف اقتصادی اش کمک شایانی کرد.
    پیوستن بکام به رئال مادرید از چند منظر تاریخی شد: "هرگز،هرگز، هرگز های فلورنتنیو پرز، پیش از شکار بکام."، وعده لاپورتا مبنی بر خرید قطعی بکام برای بارسلونا (لاپورتا در آن مقطع در حال تلاش برای کسب ریاست باشگاه بارسلونا بود) و پرتاب کفش از سوی فرگوسن در رختکن منچستریونایتد به سمت بکام.
    همان روز بود که مسیر فرگوسن و بکام از هم جدا شد. این شاید بزرگترین اشتباه دوران مربیگری سر الکس بود. مشاجره ای که باعث شد بکام با قیمتی بسیار پایین تر از ارزش واقعی اش یعنی با تنها 25 میلیون یورو جذب رئال مادرید شود.جالب اینجاست که رئال مادرید 8 سال بعد، برای خرید بازیکنی چون کوئنترائو، 35 میلیون یورو به بنفیکا پرداخت کرد.

    2- طولانی ترین مذاکرات تاریخ فوتبال برای جذب یک بازیکن بین رئال و منچستریونایتد


    6 جولای 2009، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای معارفه کریستیانو رونالدو مملو از جمعیت شد. پیوستن رونالدو به رئال، محصول دو سال تلاش های بی وقفه مدیریت رئال مادرید بود. ابتدا رامون کالدرون بود که برای شکار رونالدو قدم پیش گذاشت و فلورنتینو پرز پس از دوباره رسیدن به قدرت در رئال، کار او را تکمیل کرد. رونالدو با 96 میلیون یورو، پیراهن سرخ یونایتد را با پیراهن سفید رئال عوض کرد. خانواده گلیزر(مالک منچستریونایتد) از آن امضای قرارداد به عنوان نوعی توهین به شخصیتشان تعبیر کردند.

    3- شروع انتقام گیری یونایتد از رئال با خرید دی ماریا


    تابستان گذشته، باشگاه منچستریونایتد پس از هفته ها مذاکره توانست یکی از ارکان قهرمانی دهم رئال در اروپا یعنی دی ماریا را به خدمت بگیرد.مذاکراتی که از ابتدای تابستان آغاز و تا اواخر آگوست ادامه یافت و در نهایت، پرز با صبوری خود توانست 75 میلیون یورو از این انتقال به خزانه رئال وارد کند.
    دی ماریایی که تقاضای افزایش حقوق کرده بود،پس از مخالفت مدیریت رئال مادرید با این خواسته، باشگاه منچستریونایتد را به عنوان بهترین و ایده آل ترین مقصد خود انتخاب کرد. انتقالی که به گرانترین انتقال تاریخ باشگاه منچستریونایتد تبدیل شد.

    4- تابستان 2015؛ تک رئال مادرید از طریق دخیا و پاتک یونایتد از طریق سرخیو راموس


    با اینکه دو باشگاه رئال مادرید و منچستریونایتد ظاهرا دو باشگاه دوست خطاب می شوند اما حقیقت این است که از سال 2003 و پس از پیوستن بکام به رئال، جنگ سردی بین آنها آغاز شد. به همین دلیل بود که گلیزرها وقتی انتهای فصل گذشته از توافق شخصی دخیا با رئال مادرید مطلع شدند، طرحی را برای جلوگیری از این انتقال و به نوعی عدم تکرار تاریخ برنامه ریزی کردند. مساله ای که به پول مربوط نمی شود و برای یونایتد جنبه حیثیتی دارد.
    به همین منظور آنها پس از مطلع شدن از اختلاف ایجاد شده بین راموس و مدیریت رئال مادرید، از این فرصت استفاده کرده و برای خرید مدافع ارزشمند و کاپیتان دوم رئال مادرید اقدام کردند. پاسخ یونایتد به رئال کوبنده بود؛ پیشنهاد حقوق سالیانه 11 میلیون یورویی به راموس که قهرمان لادسیما برای رئالی ها محسوب می شود. 3.5 میلیون یورو بیشتر از حقوقی که پرز به راموس پیشنهاد داده است. این حرکت یونایتد مقابل چشمان پرز، رئیس رئال را در موضعی ضعیف و انتقادی قرار داده است.

    هدف گلیزرها واضح و مشخص است. برای آنها اهمیتی ندارد اگر دخیا سال آینده به عنوان بازیکن از یونایتد جدا و به رئال برود؛ آنها به هر طریقی می خواهند که این انتقال امسال صورت نگیرد . سنگ اندازی ها مدتی است که شروع شده است. اد وودوارد، نایب رئیس باشگاه منچستر یونایتد و فرد معتمد گلیزرها، در آخرین پیشنهاد خود به رئالی ها، تقاضای معاوضه دخیا با راموس و کیلور ناواس را مطرح کرد. طرح 1 در برابر 2 که نمایندگان رئال را گیج و مبهوت کرد و این همان جایی بود که مذاکرات به بن بست خورد.

    5- جدایی دخیا بدون جذب یک کهکشانی غیرممکن است


    یونایتدها قطعات این پازل را به درستی و دقیق چیده اند. آنها می دانند که رئال مادرید با جدایی کاسیاس، برای جذب دخیا تا چه اندازه تعجیل دارد. در رئال مادرید این امیدواری وجود داشت که دخیا خیلی زودتر از اینها و پیش از عزیمت کاروان این تیم به استرالیا خریداری شود اما این اتفاق نیفتاد و دخیا به عنوان بازیکن منچستریونایتد، هم اکنون در تور آمریکا حضور دارد.
    در حالیکه این روزها سرخیو راموس در عین اصرار به ترک رئال، سیاست سکوت را پیشه کرده است، تنها یک جلسه با پرز است که می تواند نظر او را به ماندن تغییر دهد. ملاقاتی که قرار است طی چند روز آینده در کشور چین صورت بگیرد.
    اگر یونایتد در جذب راموس نیز توفیقی پیدا نکند، بی شک به سراغ گزینه دیگری از رئال مادرید خواهد رفت؛ چرا که هدف آنها مشخص است: اگر یک کهکشانی جذب نشود، اجازه جدایی دخیا هم صادر نخواهد شد. این مقاومتی است برای حفظ غرور باشگاه منچستریونایتد و در این ایستادگی، پول بی ارزشترین کلمه است.

    میگل سرانو : مارکا
    ترجمه : رضا سیف
     
    ѕωαℓℓσω، mohamad.ehsan، N@M و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
بارگذاری...