1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است؟

شروع موضوع توسط hadan ‏5/9/16 در انجمن گفته گوی ازاد

  1. hadan

    hadan کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏4/1/16
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    ترافیک وبسایت مهمترین فاکتوری موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی میباشد. اگرچه ترافیک یک وبسایت یک شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

    [​IMG]

    البته هر مقدار از ترافیک، بهتر از بدون ترافیک بودن است، اما اگر وبسایت شما ایده آلترین سایت هم باشد ولی اگر بازدید کنندگان شما به محصولات شما و یا دسترسی کامل به اطلاعات شما نداشته باشند، قطعا در آینده محکوم به شکست خواهید بود.در این مقاله از طراحی سایتمی خواهیم بدانیم که آیا ترافیک وب سایت در موفقیت وب سایت موثر است ؟!

    این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمیشد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

    ترافیک هدفمند

    شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا میتوان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

    فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامهریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
    باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن میگردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت میباشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت میشود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

    به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار میگیرند اهمیت میدهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک میشود.
    چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

    • وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
    • مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامهریزی برای جذب آنها به وبسایت.
    • انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
    • نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)
    هدف از نوشتن این مطلب در مقالات شرکت طراحی سایتآذر این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو میشوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏5/9/16
    N@M از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...