1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

آشنایی با گیاه دیفن باخیا و نحوه نگهداری از آن

شروع موضوع توسط mah.gb-flower ‏1/7/18 در انجمن مطالب جالب و خواندنی

  1. mah.gb-flower

    mah.gb-flower کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏1/7/18
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    گل فروشی آنلاین
    محل سکونت:
    تهران
    وب سایت:
    [​IMG]

    دیفن باخیا dieffenbachia از تیره گیاهان گل شیپوری Araceae،یکی از رایج ترین گیاهان آپارتمانی است که به راحتی می توان در محیط سربسته نگهداری کرد.
    زادگاه این گیاه استوایی، امریکای لاتین به خصوص کشورهای مکزیک، برزیل و آرژانتین می باشد. گیاه دیفن باخیا از طریق قلمه زدن تکثیر می شود.

    برگ های پهن و سبز رنگ گیاه دیفن باخیا با نقطه ها و سایه هایی به رنگ زرد، کرم و سفید تزیین شده اند که بر اساس این آرایش، حدود 56 گونه مختلف از این گیاه تاکنون شناسایی شده است.

    ظاهر شاداب و رشد عمودی این گیاه، موجب شده تا به خوبی بتواند زینت بخش فضاهای خالی خانه و محیط کاری شما باشد. البته در نظر داشته باشید که بلورهای کلسیم اگزالات موجود در دیفن باخیا در صورت تماس و به خصوص خورده شدن می تواند موجب مسمومیت شدید شود، در نتیجه شدیدا توصیه می شود از دسترس کودکان زیر 5 سال و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود.

    نحوه نگهداری از گیاه دیفن باخیا
    دیفن باخیا همچون سایر گیاهان استوایی با محیط های گرم، شرجی و پرنور بیشترین سازگاری را دارد. البته این گیاه قدرت سازگاری با نور مصنوعی و حتی محیط های کم نور را هم [​IMG] دارد و این ویژگی این گیاه را به یکی از محبوبترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است که نیاز به مراقبت ویژه ندارد.
    افتادن برگ های پایینی و رشد عمودی بیش از حد گیاه گویای نبود نور کافی و مناسب می باشد در حالی که زردی و بی رنگی برگ ها نمایانگر نور مستقیم و بیش از حد است.

    دمای ایده آل گیاه دیفن باخیا 65 الی 75 درجه سانتی گراد می باشد. در کل دمای زیر 50 درجه سانتی گراد برای این گیاه توصیه نمی شود.
    در صورتی که لکه های قهوه ای روی برگ های گیاه ملاحظه کردید یا لبه های برگ ها به تیرگی تمایل پیدا کرد، نشان از خشکی زیاد محیط برای گیاه می باشد. در این صورت اسپری روزانه آب به خصوص در تابستان بهترین راه حل است.

    کود دهی حداقل 2 بار در سال به رشد بیشتر و سریعتر این گیاه آپارتمانی کمک قابل توجهی می کند.

    هر ساله فصل بهار بهترین زمان برای تعویض گلدان گیاه دیفن باخیا هست که گلدان با 2 سایز بزرگتر توصیه می شود. در صورت تمایل می توانید از گلدان های متنوع مجتمع گل و گیاه گلزار بهاره دیدن فرمایید.

    هر چند وقت یک بار به گیاه دیفن باخیا آب بدهیم
    دیفن باخیا، این گیاه استوایی نیاز زیادی به آب دارد ولی این به معنای غرق آب کردن گیاه نیست.
    گزارشات اخیر نشان داده است که هر سال گیاهان آپارتمانی بیشتر از کم آبی بر اثر آبیاری بیش از حد نابود می شوند.
    زردی و افتادگی برگهای دیفن باخیا نشان از آبیاری بیش از حد گیاه است.
    به طور کلی گیاه دیفن باخیا در فصول گرم سال به هفته ای 2 الی 3 بار و در فصول سرد سال به هفته ای 1 بار آبیاری نیاز دارد.

    هرگونه سوالی در مورد گیاه آپارتمانی دیفن باخیا دارید، می توانید با ما در زیر این مطلب در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

    منبع: مجتمع گل و گیاه گلزار بهاره - نویسنده: محبوبه ترکمنی
     
بارگذاری...