1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

تجربه تماشای مناظر بکر مریوان با تور مریوان

شروع موضوع توسط bazargan1365 ‏8/1/18 در انجمن ایران

  1. bazargan1365

    bazargan1365 کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/17
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    تور طبیعت گردی مریوان
    [​IMG]

    نمایی زیبا از طبیعت بکر مریوان

    مریوان از شهرهای مرزی استان کردستان است که از مناظر بکر طبیعی بی شماری برخوردار است از این رو سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقسی نقاط ایران است. تور مریوان از محور های مهم و پرطرفدار طبیعت گردی در استان کردستان است. شهر زیبای مریوان از شهرهای مرزی غرب کشور ایران است. مریوان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است. این شهر در ارتفاع ۱۳۲۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. مریوان از شمال به سقز، از شرق به سنندج و از جنوب شرقی، سرو آباد و از جنوب به نوسود و از غرب هم به شهر پنجوین سلیمانیه کشور عراق متصل گشته است.

    جمعیت شهرستان مریوان طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن بالغ بر ۱۱۰،۴۶۴ نفر است و شهر مریوان دارای مساحتی بالغ بر ۲،۳۲۶ کیلومتر مربع است. شهرستان مریوان از چهار شهرستان مرزی استان کردستان است. این مرز رسمی با نام باشماق شناخته شده است که عنوان سومین مرز پر تردد ایران را به خود اختصاص داده است. شهرستان مریوان به عنوان قطب سرمایه گذاری ایرانیان در کردستان به شمار می آید. نژاد مردم مریوان از نژاد آریایی است که نژادی بسیار کهن است. مردم ساکن در این منطقه به زبان کردی وهورامی تکلم دارند. هم چنین برخی مردم این منطقه به زبان کردی سورانی صحبت می کنند. امروزه اکثریت مردم مریوان مسلمان و سنی مذهب هستند.

    دشت مریوان حدود ۱۱۰۰۰ هکتار مساحت دارد و اطراف آن توسط کوه ها و درختان بلوط احاطه شده است. منطقه مریوان تحت تاثیر جریانات مدیترانه ای قرار می گیرد. آب و هوای مریوان به طور کلی سرد کوهستانی است. نزولات جوی این منطقه سبب گشته است که این منطقه به عنوان یکی از پر آب ترین مناطق غرب کشور شناخته شود. این منطقه از پوشش گیاهی غنی و متنوعی برخوردار است. از عمده محصولات کشاورزی این منطقه می توان به گندم، حبوبات، توتون و صیفی جات اشاره نمود. قالی و گلیم استان کردستان از لحاظ تنوع، رنگ، اصالت طرح و کیفیت دارای شهرت جهانی است. این تور نوعی تور طبیعت گردی است که به صورت تور چند روزه در اختیار گردشگران قرار می گیرد. از این رو با تور گردش همراه شوید تا شما را با برخی از جاذبه های طبیعت گردی این منطقه آشنا نماید.

    دریاچه زریوار
    [​IMG]
    نمایی زیب از دریاچه زریوار در مریوان

    دریاچه زریوار در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان واقع شده است. آب این تالاب شیرین است و آب این دریاچه از چشمه های کف جوش و نزولات جوی تامین می گردد. وسعت این دریاچه در حدود ۵ کیلومتر مربع است. این دریاچه بزرگترین تالاب آب شیرین باختر ایران است. بر اساس باورهای قدیمی ساکنان این منطقه، دریاچه زریوار بیانگر داستان ها و افسانه هایی است که مربوط به خود جوش بودن این تالاب زیبا است.

    آبشار گویله
    [​IMG]
    نمایی جذاب از آبشار گویله در مریوان

    آبشار گویله در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مریوان و در نزدیکی روستای گویله واقع شده است. این آبشار ارتفاعی بالغ بر ۵۰ متر دارد و به دره ای عمیق سقوط می کند. از دیگر چشم انداز های زیبای مسیر سقز به مریوان بعد از کوهستان چهل چشمه این آبشار جذاب است که زیبایی های این منطقه را دو چندان کرده است. ارتفاع آبشار بیشه بالغ بر ۴۸ متر است که در لرستان قرار گرفته است ولی ارتفاعش از آبشار گویله کم تر است.

    غار کونا شم شم
    [​IMG]
    نمایی زیبا از دهانه غار کونا شم شم مریوان

    [​IMG]
    نمایی دیگر از داخل غار کونا شم شم در مریوان

    غار کونا شم شم در فاصله ۱۶۵ کیلومتری شهر سنندج واقع شده است. این غار از سنگ های آهکی تشکیل شده است. این غار رمز آلود دارای سه دهانه ورودی است که به دلیل ریزش یکی از این ورودی ها مسدود شده است. وسعت این غار بالغ بر ۴۵۵ متر است که مکانی مناسب برای زندگی خفاش ها می باشد.

    دشت بیلو
    [​IMG]
    نمایی وصف ناپذیر از دشت بیلو مریوان

    دشت بیلو در فاصله ۱۵ کیلومتر از شهر مریوان قرار گرفته است. این دشت با پوشش غنی و چشمه های متعدد خود سالانه میزبان گردشگران بسیاری از اقسی نقاط کشور است. در زمان های گذشته از زمین های اطراف این منطقه جهت برنج کاری استفاده می شده است. ساکنان این منطقه و روستاهای اطراف در ایام تعطیل سال برای سپری نمودن لحظاتی به یاد ماندنی از این دشت بی نظیر به عنوان تفرجگاهی منحصر به فرد استفاده می کنند.

    قلعه ایمام مریوان
    [​IMG]
    نمایی از ویرانه های قلعه ایمام مریوان

    قلعه ایمام در فاصله ۳ کیلومتری از جنوب شرقی مریوان بنایی کهن و باستانی قرار دارد که باستان شناسان این بنا را متعلق به اواسط قرن ۱۰ هجری قمری می دانند. قلعه مریوان بر فراز کوهی بنا شده است. این قلعه در زمان حکومت سرخاب بیگ اردلان ساخته شده است. ساکنان این منطقه این قلعه را با نام هلو خان و قلعه ایمام می شناسند. متاسفانه به دلایل گوناگون بخش عظیمی از این قلعه تاریخی از بین رفته است و تنها پله و آب انبار از این بنای تاریخی باقی مانده است.

    روستای کانی سانان
    [​IMG]
    نمایی زیبا از روستای کانی سانان در مریوان

    روستای کانی سانان در فاصله ۷ کیلومتری از غرب شهرستان مریوان واقع شده است. این روستا در مقابل دریاچه زریوار و بر دامنه کوه قرار گرفته است. از دیگر مناظر جذاب این روستا می توان به معماری ساخت منازل اشاره کرد که به صورت ردیفی و پشت سر یکدیگر بنا شده اند. در این روستا هیچ خانه ای در مقابل خانه دیگری ساخته نشده است. قدمت این روستا به ۱۵۰ سال می رسد. از ساکنان اولیه این منطقه می توان به سه دامدار اشاره کرد. نام این روستا بر گرفته از سکونت این سه دامدار است یعنی این روستا به کانی سه نان شهرت پیدا کرده است.

    پل تاریخی گاران
    [​IMG]
    نمایی زیبا از پل تاریخی گاران مریوان

    پل گاران در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرق شهر مریوان قرار گرفته است. این پل بر روی جاده گاران-تیژ تیژ واقع شده است. این پل از سنگ، ساروج، آجر و سنگ های تراشیده ساخته شده است. در گذشته این پل مسیر ارتباطی اسلام دشت و گاران بوده است. در گذشته این پل سنندج را به مریوان متصل کرده بود. این پل متعلق به دوران ساسانیان است.

    [​IMG]
    نمایی بی نظیر از طبیعت مریوان

    [​IMG]
    نمایی وصف ناپذیر از دشت بیلو در مریوان

    [​IMG]
    نمایی زیبا از طبیعت اطراف دریاچه زیوار مریوان
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/1/18
  2. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
  3. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    آبشار گویله رفتم
     
بارگذاری...