1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

هر آنچه باید درباره نقره بدانیم

شروع موضوع توسط bahman1369 ‏26/6/18 در انجمن مد زیورالات

  1. bahman1369

    bahman1369 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/3/18
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    وب سایت:
    نقره ، این فلز براق و جذاب به رنگ سفید، یکی از فلزات گرانبها به شمار می رود و بیشترین کاربرد آن نیز ناشی از قابلیت های آن از جمله رسانایی بالا،جلا دار٬شکل پذیر و نرم و چکش خوار بودن آن می باشد. بیشترین مصرف نقره در سالهای اخیر در صنعت و سپس ساخت جواهرات و لوازم تزئینی بوده است، علاوه بر اینکه شمش ها و سکه های نقره به عنوان سرمایه گذاری به کار می روند.

    خواص فلز نقره
    نقره دارای درخشندگی استثنایی است! قدرت انعکاس نور این فلز بسیار بالا است. به همین دلیل هم از آن در ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ، و سلول‌های خورشیدی استفاده می‌شود. نقره‌ی پرداخت شده، ۹۵ درصد شعاع‌های قابل رویت نور را بازتاب می‌دهد.

    آلیاژهای نقره
    نقره را می توان با هر درصدی با طلا ترکیب کرد،نقره با نیکل ترکیب شده و یک آلیاژسفید رنگ زیبا به وجود می آورد که به نقره آلمانی معروف است.به طور خلاصه: نقره با تمام فلزهای به اصطلاح نجیب مثل پالادیوم،پلاتینیوم نیکل،مس و طلا قابل ترکیب شدن است

    نقره استرلینگ یا نقره ۹۲۵ چیست؟
    نقره استرلینگ آلیاژی از نقره است که ۹۲۵ در هزار از نقره و ۷۵ واحد از فلزی دیگر (معمولاً مس) تشکیل می‌شود. نقره استرلینگ نقره استاندارد جواهرسازی است و بیشتر زیورآلات نقره با این آلیاژ تولید می‌شوند. نقره خالص بسیار نرم است و برای ساخت زیورآلات و ظروف مناسب نیست از این رو با افزودن مس هم مقاومت آن افزایش یافته و هم چکش‌خوری آن بیشتر می‌شود. البته از هر فلزی می‌توان برای این منظور استفاده کرد اما قرن‌ها تجربه نقره‌سازی نشان داده که بهترین فلز همراه نقره مس است که علاوه بر افزایش سختی و ماندگاری آن، رنگ نقره را تغییر نمی‌دهد. نقره استرلینگ در جواهرسازی برای افزایش درخشندگی معمولاً با لایه نازکی از نقره ۹۹۹ عیار روکش می‌شود، گاهی هم از روکش رودیم یا طلا استفاده می‌شود.

    فواید نقره برای بدن
    جواهرات نقره بسیار جذاب و بسیار سلامتی بخش هستند . بر اساس نتایج و تحقیقات محققان علمی، طلا، روند فعالیت ارگانیسم بدن انسان را زیاد کرده و نقره، بر عکس طلا آرام‌ بخش میباشد. نقره برای بهبودی و شکل گیری استخوان، فرم دهی و ترمیم پوست تاثیر بسزایی دارد . از خواص نقره برای بدن ، خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است ، بطوریکه باعث از بین رفتن ۶۵۰ نوع میکروب میشود وبرای سلامتی بدن انسان موثر است . بنابراین زمانی که جواهرات نقره در تماس با پوست هستند کمک می کنند که احساس تازگی و نیرومندی کنید ، همچنین نقره بر روی تمرکز شما نیز تاثیرمثبت دارد.
    جالب است بدانید که نقره از طریق پوست جذب می شود و اثر تسکین درد دارد، به همین دلیل دستبندهای نقره محبوببیت زیادی در بین مردم دارند.
     
  2. zarsee

    zarsee کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏1/4/20
    ارسال ها:
    4
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    وب سایت:
  3. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    مفید بود مرسی
     
بارگذاری...