1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

راهنمای اغذیه فروشی های سیار شهر دبی

شروع موضوع توسط NextHoliday ‏25/7/18 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. NextHoliday

    NextHoliday کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/18
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    شغل:
    مارکتینگ
    وب سایت:
    در چند سال اخیر، شهر دبی شاهد رشد خودروها، ون‌ها و تراک‌هایی بوده است که در سراسر این شهر به فروش اغذیه مشغول هستند. این اغذیه فروشی‌های سیار که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر مبدل شده‌اند همبرگر، پیتزا، غذاهای چینی، غذای لاتین و طیف متنوعی از خوراکی‌های محلی و غیر محلی را با قیمتی مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن به گردشگران عرضه می‌کنند. از اغذیه فروشی سالت در ساحل کایت دبی تا رخدادهای مهم این شهر شاهد حضور این جاذبه‌های گردشگری- غذایی متحرک هستیم. به هر صورت این اغذیه فروشی‌ها طیف متنوعی از گزینه‌ها را در پیش روی گردشگرانی که به تور دبی می‌آیند قرار می‌دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه‌های گردشگری آشنا شوید.


    [​IMG]


    1. ساحل کایت (Kite Beach)


    ساحل کایت یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های ساحلی شهر دبی است که هر دو گروه ساکنان دبی و گردشگران به آن توجه ویژه‌ای دارند. در این ساحل طیف متنوعی از جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که شامل یک تراک مخصوص فروش اغذیه، یک پارک اسکیت‌سواری و صد البته یک منظره خیره‌کننده از هتل برج العرب در هنگام غروب می‌شود. برای کسانی که دوست دارند در مدت حضور خود در ساحل کایت به صورت کامل از زیبایی و جاذبه‌های گردشگری این ساحل منحصربه‌فرد بهرمند باشند و علاقه دارند تا غذای خود را در همین محل سفارش بدهند و میل کنند یک گزینه بسیار مناسب و مشهور وجود دارد: اغذیه فروشی متحرک سالت یا نمک. البته ناگفته نماند هنگام حضور در ساحل کایت وقتی قصد دارید از اغذیه فروشی سالت غذا بخرید باید کمی در صف بایستید. چرا که بسیاری از گردشگران دوست دارند طعم غذاهای این اغذیه فروشی خاص را بچشند، البته این زمانی که در میان این صف هزینه می‌کنید ارزشش را دارد. علاوه بر همبرگرهای خوشمزه‌ای که این اغذیه فروشی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد شما می‌توانید یکی از سیب‌زمینی‌های مخصوص سرخ شده آن را سفارش بدهید که به خاطر طعم آتشین خود بسیار مشهور هستند. اغذیه فروشی سالت درست در کنار ساحل قرار دارد و گردشگرانی که در تور خود منتظر خرید غذا از آن هستند می‌توانند بر روی شن‌های ساحل لم بدهند و از آفتاب ساحلی این منطقه نهایت لذت را ببرند. علاوه بر کیفیت غذای سالت، باید اشاره کرد که کارکنان این اغذیه فروشی رفتاری بسیار مودبانه و دوستانه با مشتریان دارند که هر کسی را تشویق می‌کند دوباره برای سفارش غذا باز گردند.


    [​IMG]


    2. لست اگزیت (Last Exit)


    اغذیه فروشی‌های متحرک جایگاه خود را در شهر دبی تثبیت کرده‌اند. یکی از این اغذیه فروشی‌ها که در میان ساکنان این شهر بسیار محبوب است لست اگزیت نام دارد. این اغذیه فروشی دارای چند شعبه است و در نقاط مختلفی از این شهر نظیر جاده شیخ زاید به ارائه خدمات می‌پردازد. در لست اگزیت شما می‌توانید شاهد ارائه طعم‌های بسیار متنوعی باشید و غذاهای متفاوتی نظیر همبرگر، غذاهای دریایی، هات داگ و... سفارش بدهید. یکی دیگر از نقاط شهر دبی که شما می‌توانید در آن از لست اگزیت غذا تهیه کنید منطقه القدره است که به سبب حضور 5 اغذیه فروشی متحرک به یکی از جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل شده است. آخرین شعبه لست اگزیت در منطقه مسکونی الخوانیج واقع شده است که به هر دو گروه گردشگران و ساکنان خدمات ارائه می‌دهد.


    [​IMG]


    3. اغذیه فروشی‌های محبوب دیگر


    در تور دبی خود به هر کجا که سر بزنید شاهد حضور اغذیه فروشی‌های متحرکی خواهید بود که در همه جای شهر پراکنده هستند. اغذیه فروشی‌های متحرکی که غذاهای سنتی امارات را می‌فروشند در میان گردشگران بسیار محبوب هستند و به خاطر غذاهای خوشمزه‌ای که به گردشگران می‌فروشند بسیار محبوب هستند. در جزیره نخل جمیرا که یکی از مجلل‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی است نیز شما می‌توانید شاهد حضور این خودروهای اغذیه فروشی باشید که غذاهای با کیفیت سنتی را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.


    هنگامی که از جزیره برج‌های جمیرا می‌گذرید امکان ندارد که متوجه حضور دو اغذیه فروشی متحرک که با کد 1762 مشخص و مشهور هستند نشوید. آنچه باعث شهرت این اغذیه فروشی متحرک دوقلو شده است کیفیت و طعم غذاهایی است که به خصوص به عنوان شام به مشتریان ارائه می‌دهد.


    [​IMG]


    از دیگر اغذیه فروشی‌های متحرک جمیرا باید به ملت (Melt) اشاره کرد که به خاطر دوغ و ماست‌های یخ زده و سرد خود که در کنار غذا سرو می‌کند شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.


    [​IMG]


    4. رخدادهای مربوط به غذاهای خیابانی در دبی


    یک سال پس از آنکه شهر دبی از حضور اغذیه فروشی‌های متحرک در سطح شهر شاد شد، مسئولان این شهر به فکر آن افتادند که از این موضوع به عنوان یک جاذبه گردشگری و تشویق مردم به خرید از آنان استفاده کنند. بین ماه‌های نوامبر و آوریل هر سال رخدادی به نام تراکرز دی ایکس بی (Truckers DXB) به صورت هفتگی در شهر دبی برگزار می‌گردد که میان خانواده‌هایی که به دنبال یک چیز متفاوت در آخر هفته هستند محبوبیت بسیار زیادی یافته است. نکته جالب در مورد این رویداد و جاذبه گردشگری آن است که در آخر هر هفته تراکرز دی ایکس بی در یک نقطه متفاوت از شهر دبی برگزار می‌گردد؛ گاهی در یکی از تفرجگاه‌های ساحلی مجلل، گاهی در یک منطقه مسکونی و گاهی نیز در کنار استراحتگاه‌هایی که در قلب صحرای دبی واقع شده‌اند. به صورت معمول این رویداد از عصر شنبه‌ها شروع می‌شود و تا نیمه شب روز بعد ادامه پیدا می‌کند. به هر صورت امروزه این رویداد به یکی از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی-غذایی شهر دبی مبدل شده است و تعداد بسیار زیادی از ساکنان و گردشگران در آن حضور پیدا می‌کنند. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم در تور دبی خود حتما در یکی از این رویدادهای مرتبط با فرهنگ غذایی دبی حاضر شوید.


    [​IMG]


    دیگر رخداد غذایی دبی با عنوان Eat the World DXB شناخته می‌شود. این رویداد در ماه فوریه برگزار می‌گردد و طی آن اغذیه فروشی‌های متحرکی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های غذایی متفاوت شرکت می‌کنند. در زمستان گذشته این جشنواره غذایی در پارک برج برگزار شد؛ جایی که از آنجا شرکت‌کنندگان شاهد یک چشم‌انداز زیبا و منحصربه‌فرد از برج خلیفه و جاذبه‌های گردشگری آن بودند. در این رخداد غذایی خانواده‌ها شاهد اجرای موسیقی زنده هستند و همزمان می‌توانند طیف گسترده‌ای از غذاها و طعم‌های مختلفی که در رستوران‌های خیابانی متحرک دبی عرضه می‌شوند را امتحان کنند. در این رویداد فرهنگی، گردشگرانی که به تور دبی می‌آیند می‌توانند با کمترین هزینه به امتحان طعم‌های متفاوتی از کشورهای گوناگون بپردازند و یک خاطره دلچسب از این بخش از تور مسافرتی خود بسازند.


    [​IMG]


    اکنون که با یک جنبه متفاوت از فرهنگ غذایی شهر دبی آشنا شدید به شما توصیه می‌کنیم که در طول تور گردشگری دبی، برای تنوع بخشیدن به ذائقه و تجربه غذایی خود فراتر از رستوران‌ها و کافه‌های شهر دبی را در نظر بگیرید، این اغذیه فروشی‌های متحرک را مورد توجه قرار دهید و با امتحان کردن غذاهای متنوعی که آنان ارائه می‌دهند یک تجربه خوشمزه از تور دبی خود بسازید.
     
  2. masterpc

    masterpc کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/15
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    tehran
    وب سایت:
    دبی پایتخت امارات نیست ولی بدون شک مهم ترین و شلوغ ترین شهر این کشور و می توان گفت پایتخت توریستی آن است که توانسته هر ساله تعداد بی مشاری از افراد علاقه مند را به سمت خود بکشاند و در تجربه زندگی شمابه یکی از بهترین و مناسب ترین مقاصد تبدیل شود ، همه ما شهر دبی را به مدرنیته و لوکس و ساحلی بودن می شناسیم و می دانیم که این شهر کویری جوان چند سالی بیشتر نیست که یه چنین پیشرفتی دست یافته و در جمع شهرهای توریستی تور دبی قرار گرفته و بعضا در صدر می باشد ، از جمله دلایل مشهور شدن دبی ، ساختمان ها و اماکن لوکس و منحصر به فرد ساحلی است که در آن ساخته شده و این شهر تبدیل به یکی از نقاط زیبای جهان کرده است.



    درست است که شهر دبی از جمله لوکس ترین و گران ترین شهرهای دنیا است ولی با این حال در این جا هم می توان با هزینه کم ، سفر خوب و با کیفیتی را تجربه نمود و از آن جا که می دانید یکی از نگرانی های مسافران در دبی هزینه ی بالای غذا و خوراکی ها در این شهر است ، به همین دلیل در این قسمت سایت ما به رستوران های ارزان قیمت و مقرون به صرفه دبی پرداخته است تا بتواند در بهتر شدن کمیت و کیفیت سفر شما عزیزان نقشی داشته باشد.



    با این که دبی شهر لوکس و گرانی است ولی در گوشه و کنار آن رستوران های ارزان و با کیفیت پیدا می شود


    معرفی رستوران های ارزان دبی
    رستوران فیش هات ( Dubai Fish Hut Restaurant )
    در این رستوران غذاهای حلال و دریایی و همچنین سالادهای خوبی ارائه می شود ، این رستوران فضای خوبی دارد و برخورد کارکنان بسیار خوب است و به گفته مدیریت رستوران ، در طعم دهی غذاها از طعم دهنده های طبیعی و سنتی امارات استفاده می گردد ، در این رستوران انواع ماهی های کفال ، شاه ماهی ، میگو و خرچنگ سرو می شود که می توانید برای وعده های ناهار و شام به این جا بروید با تنها 2 دلار غذایی خوش طعم میل کنید ، این رستوران پشت مرکز کاریشما در منطقه عود میثا دبی ، خیابان هشتم واقع شده است.



    [​IMG]



    رستوران راوی ( Ravi )
    در این رستوران غذاهای حلال ، هندی ، پاکستانی و آسیایی سرو می شود و اگر به غذاهای آسیایی علاقه دارید حتما به این جا سری بزنید و در فضایی دوستانه ، با 10 دلار غذایی لذیذ میل کنید ، اگر در نیمه شب گرسنه ماندید به این جا بیایید ف برای رفتن به این رستوران باید به دبی ، جاده السطوه ( Satwa Al Satwa ) بروید.



    رستوران اسپشیال استادی ( Special Ostadi )
    برای میل کردن غذا ، رستوران اسپیشیال استادی را اغلب ایرانی ها انتخاب می کنند و الحق و الانصاف که انتخاب بسیار خوبی است ، اگر دوست دارید در دبی با هزینه کم فقط با 19 دلار ، غذاهای ایرانی میل کنید به این جا بروید که بسیار فضای صمیمی دارد و برای خانواده ها عالی است ، آدرس این رستوران دبی و در محدوده ایستگاه مترو آل فهیدی می باشد که می توانید به آن مراجعه نمایید.



    [​IMG]



    برگر و سیب زمینی پنج پسران ( Five Guys Burgers and Fries )
    اگر از عاشقان فست فود هستید حتما سری به این رستوران بزنید که بسیار مقرون به صرفه است و مهم تر از آن دارای ساندویچ های بسیار خوشمزه می باشد و برای خانواده ها مناسب است و می توانید غذای خود را در خارج و داخل رستوران میل کنید ، یک منوی کامل در این رستوران 27 دلار برای 2 نفر می شود که بسیار ارزان و خوب است ، لازم به ذکر است چون این رستوران آمریکایی است ، صبحانه نیز سرو می کند و بسیار هم خوش مسیر است ، دقیقا در کنار آب نمای اصلی دبی قرار دارد.



    رستوران وکیو نودل ( Wokyo Noodle Bar )
    این جا یک رستوران معروف آسیایی در دبی می باشد که اگر به علاقمند به غذاهای آسیایی هستید حتما باید سری به این جا بزنید چون در این رستوران تنها از مواد تازه و مغذی استفاده می شود و بسیار سریع به غذایتان می رسید چرا که آشپزان این رستوران ، غذاها را با دمای بالا و سریع حاضر می کنند ، هزینه یک وعده غذایی در این جا بین 10 تا 15 دلار می شود و شما را تا شب سیر نگه می دارد ، برای رفتن به این رستوران باید به خیابان فرست الخلیل دبی بروید.



    رستوران زعتر دبلیو زیت ( Zaatar W. Zeit )
    اگر به دنبال تنوع در منو هستید به رستوران زعتر دبلیو زیت در دبی ، جاده شیخ زاید بروید و هر چه دوست دارید نوش جان کنید ، در دبی کمتر رستورانی پیدا می شود که تنوع غذایی داشته باشد ، این جا برای بچه دارها بسیار مناسب است و می توانید با فرزندانتان لخظات خوشی را سپری کنید ، هزینه برای 2 نفر 32 دلار می باشد و در تمام طول شبانه روز باز است ، چقدر عالی !



    [​IMG]



    رستوران ایکیا ( IKEA )
    این رستوران در خیابان گیت وی دبی قرار دارد و در آن می توانید غذاهای مختلف را امتحان کنید چون که از تنوع غذایی بسیاری برخوردار است و می توانید صبحانه ، ناهار ، شام و میان وعده های اروپایی و فست فود را با 16 دلار برای 2 نفر ، میل کنید.



    رستوران گلدن فورک ( Golden Fork )
    رستوران گلدن فورک غذاهای آسیایی سرو می کند و هزینه آن بین 5 تا 25 دلار می باشد و بدون شک از میل کردن غذاهای لذیذ و خوشمزه آن پشیمان نمی شوید ، این رستوران در وعده های صبحانه و ناهار سرویس می دهد و در خیابان شیخ زاید بین هتل نووتل و البرشا قرار دارد .



    [​IMG]



    رستوران هانوی ( Hanoi )
    غذا خوردن را در محیطی آرام و زیبا تجربه کنید ، در این رستوران غذاهای ویتنامی را می توان امتحان کرد و با پرداخت تنها 10 الی 20 دلار در کنار خانواده از غذاهای لذیذ ، لذت ببرید ، همچنین در این رستوران می توانید نوشیدنی های خوشمزه ای را امتحان کنید ، این رستوران خوب در کنار برج های دریاچه جمیرا در کلاستر سی واقع شده است.



    رستوران آریاس ( Aryaas Veg Restaurant )
    رستوران آریاس می توان ارزان قیمت ترین رستوران دبی دانست و علاوه بر قیمت مناسب آن کیفیت غذای بسیار خوبی هم دارد ، الیته لازم به ذکر است که این رستوران ایتالیایی مناسب گیاهخواران است ، اگر گوشت دوست دارید به این جا نروید چون بدون شک بعد از یک وعده غذای این رستوران ، گیاهخوار می شوید ، این رستوران در بر دبی ، ساختمان ال نخیل در خیابان الکاراما قرار دارد و فروشگاه شماره 5 می باشد.



    [​IMG]



    کافه رستوران بتاوی ( Betawi Café )
    اگر به الکرامه دبی رفتید حتما سری به این رستوران‌ اندونزیایی که قیمت غذاهای آن بسیار منطقی و مناسب می باشد و بر خلاف ظاهر ساده و منوی کوتاهش ، سوپ‌ های لذیذ و خوش‌ طعم و ظروف غذایی سنتی ازجمله ناسی ، ساتی و سالاد اندونزی گادو سرو می کند و امتحان آن ها خالی از لطف نیست.



    رستوران لبنانی بوبوف ( BouBouffe Lebanese Restaurant )
    غذاهای لبنانی کمی از غذاهای ایرانی ندارند و اغلب رستوران های لبنانی دبی خوب هستند ولی در بین آن ها بوبوف کوچک ، شهرت ویژه ای دارد و به دلیل غذاهای خوش‌ طعم که به روش خانگی در این جا پخت می شود بسیار محبوب است و تا ساعت 4 صبح غذا دارد و می توانید شکم گرسنه خود را با غذاهای خوشمزه این جا سیر کنید ، در خیابان شیخ زاید این غذای لبنانی معروف است و از هر کسی بپرسید نشانتان می دهد.



    [​IMG]



    رستوران بوقطیر ( Bu Qtair )
    این رستوران در نزدیکی ساحل برج العرب ، در جمیرا قرار دارد و اگر به بندر ماهیگیری 2 بروید آن را می بینید و از رستوران های ارزان دبی محسوب می شود ، لازم به ذکر است که نیازی نیست که از قبل در این مکان جا رزرو کنید ، این رستوران به درد سخت پسندان در انتخاب منو می خورد.



    کافه رستوران آیسان ( Café Isan )
    اگر به تایلند سفر کردید حتما غذاهای این کافه رستوران شما را یاد خاطرات سفرتان به شمال شرق آن کشور آسیایی می اندازد ، سوپ های این مکان بسیار لذیذ و ارزان و محیط آن بسیار گرم و صمیمی است ، اگر غذای اصلی انتخاب می کنید هزینه آن 40 درهم می شود ، گوشت گوساله که خوب پخته و برشته‌ شده را به شما پیشنهاد می کنیم ، این رستوران را در جمیرا لیک تاورز می توانید بیابید.



    [​IMG]



    رستوران کالیکوت پاراگون ( Calicut Paragon )
    در الکرامه دبی اگر دیدید در جایی صفی طولانی بسته شد شما هم به آن بپیوندید و از این که در صف بمانید و منتظر باشید تا غذایتان حاضر شود ناراحت نشوید چون این انتظار ارزشش را دارد ، در این رستوران‌ با هزینه بسیار مناسب ، انتخاب های بسیار خوشمزه ای در تور لحظه آخری دبی خواهید داشت ، قیمت غذاهای اصلی در این جا 25 درهم می باشد ، اگر غذای دریایی سفارش دادید باید کارد و چنگال را کنار بگذارید و با دست به جان غذا بیفتید.



    شه سوشی یا خانه سوشی ( Chez Sushi )
    در این جا غذاها سوشی ، ساشیمی و ماکی ، رول‌ های کالیفرنیایی و میگو می باشد و از کیفیت خوبی برخوردارند و قیمت آن ها نیز بسیار مناسب است ، حتما سری بزنید و امتحان کنید ، خانه سوشی دبی در ام سقیم در جمیرا بیچ می باشد.



    [​IMG]



    رستوران دریای چین ( China Sea )
    همان طور که می دانید چینی ها هر موجود جنبنده جز کشتی و هواپیما را می خورند ، پس اگر شما هم می خواهید تجربه جدیدی از غذا داشته باشید به این رستوران سری بزنید و غذاهای عجیب و غریب را امتحان نمایید ، البته در این جا غذاهای معمولی که قبلا نیز زمیل کرده اید وجود دارد و می توانید سفارش دهید و نوش جان کنید ، این رستوران واقع در منطقه دیره ، خیابان المختوم و در نزدیکی برج ساعت می باشد.



    رستورانهای ای اند تی فیتر ( E & T Feteer )
    اگر پنیر خورید به جمیرا لیک تاورز بروید و اسنک‌ های مصری خیابانی را امتحان کنید ، البته متذکر شوم که در این جا باید از فکر رژیم بیرون بیایید چون اسنک بدون پنیر هم مگر داریم ، قیمت رول ها از 17 درهم که پنیر کرافت ، چهار پنیر ، تخم‌مرغ و پنیر را شامل می شود ، آغاز می گردد ، همچنین فیتر با مواد پرکننده هم از مواد دیگری تشکیل می شود که پیشنهاد ما به شما یک رول به‌ اضافه سرخ‌ کردنی‌ ها است که 40 درهم می باشد.



    [​IMG]



    کلام آخر
    با هم دیدیم و خواندیم که در دبی که شهر مدرنیته و لاکچری بازی است ، هم می توان ارزان تفریح کرد و در عین ارزان بودن ، با کیفیت نیز غذا خورد و از آن لذت برد ، آژانس ما ، بهترین سفر را برای شما هموطنان عزیز آرزو می کند ، به امید دیدار شما
     
  3. meysam_s8

    meysam_s8 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/10/18
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    شغل:
    کارشناس سئو
    محل سکونت:
    تهران
    وب سایت:
    بسیار جامع و کاربردی بود ممنون
     
بارگذاری...