1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

برای کاهش وزن این نوشیدنی ها رو میل کنید !

شروع موضوع توسط M T G ‏15/7/14 در انجمن تغذیه

  1. M T G

    M T G کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏15/7/14
    ارسال ها:
    104
    تشکر شده:
    38
    امتیاز دستاورد:
    0
    محل سکونت:
    شازند
    در فصل زمستان، پوشیدن چند لباس را بهانه میکنید تا به روی خودتان و دیگران نیاورید که دچار اضافه وزن شدهاید! علاوه براینکه با پوشیدن پالتو و کاپشن با بهانه حجیم بودن لباس سرپوشی روی چاقیتان میگذارید، اما در فصل تابستان از این شگردها خبری نیست و لباسها براحتی چاقی و لاغری را نشان میدهند.
    بنابراین باید فکری به حال خودتان بکنید. اگر هزار و یک راه رفته و به نتیجه نرسیدهاید، شاید با امتحان کردن این مورد به نتیجه برسید. پیشنهاد اول برای این فصل ما، چند نوشیدنی است که مصرف آنها باعث جلوگیری از پرخوری، کاهش و کنترل وزن میشود.
    نوشیدنی لیمویی
    یکی از معروفترین نوشیدنیهای سنتی ما ایرانیها شربت آبلیمو است. نوشیدن هر لیوان آن اگر همراه با پالپ لیموی تازه و شکر کم باشد، میتواند معده را پر کند و مانع پرخوری شود. بهترین میزان مصرف، روزانه تا سه لیوان پیش از هر وعده غذایی است. ضمن اینکه مصرف این نوشیدنی، به دلیل طعم ترشی که دارد باعث جمع شدن معده شده و مانع پرخوری میشود.
    نوشیدنی انگوری
    آبانگور اگر طعم ترش و شیرین داشته باشد، باعث جمع شدن معده و جلوگیری از پرخوری میشود. طعم ترش آن معده را جمع کرده و طعم شیرین آن، میزان قند خون را کنترل میکند تا احساس گرسنگی زودهنگام نکنید. برای تهیه این نوشیدنی، انگور را در مخلوط کن بریزید و آن را با فیبر مصرف کنید.
    نوشیدنی سبزی
    مصرف انواع سبزی به دلیل فیبری که دارد، باعث پر شدن حجم معده و مانع پرخوری میشود. اگر سبزیهای تازه با آب همراه شوند، تاثیر آن چند برابر خواهد شد. کافی است کمی از هر نوع سبزی که دوست دارید مانند نعنا، جعفری، گشنیز و شوید را کمی خرد کنید، آن را با آب جوش کمی بجوشانید و بگذارید مخلوط سرد شود. چند قطعه یخ داخل آن بیندازید و این نوشیدنی را پیش از هر وعده غذایی مصرف کنید. به این ترتیب معده با این شربت پر میشود و پرخوری نخواهید کرد. علاوه بر این اگر سبزی تند باشد، مانند نعنا به چربیسوزی بیشتر کمک میکند. بنابراین شربت نعنا را در اولویت قرار دهید.
    نوشیدنی زنجبیلی
    طعم این گیاه دارویی کمی تند است. به همین دلیل هم هر کسی جرات خوردن آن یا نوشیدن جوشانده و دمنوش زنجبیل را ندارد، اما یکی از مهمترین ویژگیهای این نوشیدنی، کاهش و کنترل وزن است. دلیل این تاثیر نیز طعم تند و خاص زنجبیل است. با نوشیدن آن دمای بدن بالا رفته و همین باعث سوختن کالریهای اضافی بدن میشود.
    برای تهیه این نوشیدنی نصف یک عدد زنجبیل تازه را داخل یک لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد. کمی که غلیظ شد، آن را از روی گاز بردارید و بگذارید خنک شود. برای آنکه از ویژگیهای این نوشیدنی بویژه تاثیر آن در کاهش وزن بهرهمند شوید، یک ساعت پس از خوردن هر وعده غذایی، یک فنجان از آن را بنوشید. به این ترتیب میزان کالریسوزی افزایش مییابد.
    نوشیدنی هندوانهای
    با خوردن آب هندوانه مقدار زیادی فیبر دریافت خواهید کرد. به این ترتیب ضمن تامین قند خون، به دلیل دریافت مقدار زیادی فیبر، پرخوری نخواهید کرد. هندوانه باعث تامین آب بدن میشود. از طرفی به دلیل لیکوپنی که دارد، مانع ابتلا به انواع سرطانها میشود. این نوشیدنی حاوی اسیدآمینهای به نام آرجنین یکی از مهمترین اسیدهای آمینه گیاهی است. با نوشیدن روزانه یک تا دو لیوان آب هندوانه، بدون اضافه کردن قند به آن، میتوانید به پرشدن معده و کاهش وزن کمک کنید.
    نوشیدنی شیری
    کورن فلکس یکی دیگر از خوراکیهای سرشار از فیبر است. بنابراین با خوردن این خوراکی اشتهای شما کنترل میشود. بهترین روش برای مصرف این خوراکی که باعث کنترل وزن میشود، اضافه کردن شیر به آن است. بعضی از انواع این خوراکیها نیز ویژه کاهش وزن است. کافی است هر روز صبح یک کاسه شیر و کورنفلکس بخورید. با خوردن آن، معده شما پر شده و تا ظهر اشتهای زیادی به خوردن نخواهید داشت و به این ترتیب وزنتان کاهش پیدا میکند. یادتان باشد شیر مورد استفاده باید بدون چربی باشد و شکر هم به آن اضافه نکنید.
    نوشیدنی بادامی
    بادام سرشار از فیبر است. بنابراین خوردن آن باعث کنترل وزن میشود. اما تهیه نوشیدنی آن، این تاثیر را چند برابر میکند. برای تهیه نوشیدنی بادامی، ۱۰۰ گرم بادام خام را داخل مخلوطکن بریزید. سپس آن را با شیر مخلوط کرده و بنوشید. فیبر فراوان موجود در بادام خام که با شیر نیز مخلوط شده باشد، باعث میشود به مدت طولانی سیر شوید. این نوشیدنی را به عنوان میان وعده مصرف کنید تا هم میزان قند خونتان کنترل شود و هم اینکه با خوردن آن سیر شوید و هنگام ناهار پرخوری نکنید.
     
    sogand1363 از این پست تشکر کرده است.
  2. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
  3. sina abzari

    sina abzari کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏26/1/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    با تشکر از شما بابت مطلب خوبتان
    علاوه بر نوشیدنی‌های گفته شده در بالا، برخی دیگر از نوشیدنی‌هایی که می‌تواند سبب لاغری شود، شامل موارد زیر است. پایه اصلی تمام این نوشیدنی‌ها از عسل طبیعی تشکیل شده است بنابراین علاوه بر داشتن خاصیت لاغری، دارای خواص زیادی نیز می‌باشد.

    [​IMG]

    معجون عسل و دارچین

    معجون عسل طبیعی و دارچین به همراه شیر کم چرب، یکی از معجون‌های خوشمزه و مفید عسل بوده که به لاغری کمک می‌کند. دارچین و عسل به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، به کاهش قند خون کمک می‌کنند و در ترکیب با یکدیگر، نوشیدنی بی‌نظیری را برای کاهش وزن به ارمغان می‌آورند.
    برای تهیه این نوشیدنی مفید، کافیست یک قاشق چای‌خوری دارچین را با یک قاشق چای‌خوری عسل در شیر گرم مخلوط کنید و آن را مصرف کنید.
    معجون عسل، چای سبز و زنجبیل
    مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و از این طریق می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. از طرف دیگر چای سبز، در کاهش کلسترول خون نیز مؤثر است.
    زنجبیل که یکی‌دیگر از ترکیبات این معجون است، سبب بهبود فرآیند هضم، سرکوب اشتها، کاهش سطح قند و چربی خون می‌شود و ترکیب آن با عسل، که می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد، یکی از معجون‌های بی‌نظیر برای کاهش وزن است.
    برای تهیه این معجون کاهش وزن، کافیست نصف قاشق چای‌خوری زنجبیل را با یک قاشق چای خوری چای سبز ترکیب کنید و بعد از دم کردن آن، یک قاشق چای‌خوری عسل را با آن مخلوط و میل نمایید.
    معجون عسل و جعفری
    یکی از بی‌نظیرترین معجون‌ها برای کاهش وزن، ترکیب جعفری با عسل است. جعفری به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و ویتامین و املاحی چون آهن، منگنز و فسفر، می‌تواند هضم و جذب غذا را بهبود بخشد.
    برای تهیه این معجون، یک قاشق چای خوری عسل را با دو قاشق چای خوری جعفری ترکیب کنید و در آب جوش بریزید و به عنوان یک نوشیدنی در طول روز مصرف کنید.
    معجون چای عسل و سرکه سیب
    سرکه سیب، دارای یک سری آنزیم‌ها و ترکیبات آلی است که می‌تواند در افزایش متابولیسم نقش داشته باشد. از طرفی برخی مطالعات نشان می‌دهند که سرکه سیب، در کاهش قند خون نیز مؤثر است.
    معجون سرکه سیب به همراه چای عسل می‌توانند در کاهش وزن مؤثر باشند. به این منظور دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری عسل، در داخل یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و قبل از وعده‌های اصلی غذایی میل کنید.
    معجون عسل و ماست
    شاید تا به حال فکر نمی‌کردید که ماست ممکن است در کاهش وزن شما مؤثر باشد؛ اما ماست کم چرب، سرشار از کلسیم، پروتئین و ترکیبات پروبیوتیک است که مصرف آن به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.
    معجون ماست و عسل که از ترکیب یک کاسه ماست و دو قاشق غذاخوری عسل درست شده است، علاوه بر اینکه در کاهش وزن نقش دارد، می‌تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن هم مؤثر باشد و یک انتخاب عالی برای صبحانه است.
    دو نکته‌ای که باید در استفاده از این معجون‌ها مدنظر قرار دهید این است که:
    1- در مصرف این معجون‌ها زیاده روی نکنید. زیرا زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی بد است.
    2- حتما برای تهیه این نوشیدنی‌ها از عسل کاملا طبیعی استفاده نمایید تا تاثیر بیش‌تری داشته باشد.
    منبع: سایت درکام (dorkam.com)
     
  4. seoinsite

    seoinsite کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏7/10/20
    ارسال ها:
    65
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    8
    خیلی اطلاعات مفیدی بود مرسی
     
    سپیده 2 از این پست تشکر کرده است.
  5. hasanamiri

    hasanamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/5/22
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    چند نوشیدنی برای رفع خستگی: همیشه سعی کنید نوشیدنی را داخل ماگ داشته باشید تا هر کجا میروید همراهتان باشد.برای خرید ماگ فانتزی کلیلک کنید.

    1- کامبوچا

    کامبوچا یک چای تخمیر شده است که به سم‌زدایی، بهبود و تقویت سطح انرژی بدن کمک می‌کند. حتما در مقاله کامبوچا چیست، درباره این چای بیشتر بخوانید.


    2- آب نارگیل

    آب نارگیل به عنوان نوشیدنی طبیعی ورزشی شناخته شده است، زیرا یک نوشیدنی عالی برای تقویت انرژی است و حاوی مقادیر بالای مواد معدنی به ویژه پتاسیم است.


    3- شکلات داغ

    نوشیدن هر روز یک فنجان شکلات داغ به رفع خستگی کمک می‌کند. کاکائو منبع غنی از فلاونوئیدها، ترکیباتی با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است.


    محققان می‌گویند کاکائو باعث بهبود عملکرد اندوتلیال، جریان خون و در نتیجه اکسیژن‌رسانی بیشتر می‌شود. از تمام خواص کاکائو که بگذریم، نوشیدن یک شکلات داغ خوشمزه همیشه خوشایند است. حتما به مقاله نوشیدنی‌های لاکچری سر بزنید و طرز تهیه این نوشیدنی خوش‌طعم و پرانرژی را در این مقاله بخوانید.


    4- چای سبز و سیاه

    چای سبز و چای سیاه نسبت به قهوه کافئین کمتری دارند، اما حاوی اسید آمینه تیانین است که خود باعث افزایش هشیاری و تمرکز و نیز کاهش اضطراب و رفع خستگی می‌شود. چای سیاه خواص زیادی برای بدن دارد که در مقاله فواید چای سیاه به آن بیشتر پرداختیم.


    5- اسموتی سبز

    اسموتی‌ها راهی آسان و سالم برای دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. سبزیجات برگ‌دار تیره رنگ مانند اسفناج و کرفس حاوی فیبر و آنتی اکسیدان هستند. با نوشیدن یک لیوان از اسموتی زیر احساس شادابی خواهید کرد.


    ترکیبات:


    اسفناج: 2 فنجان

    کلم: 2 فنجان

    سیب سبز بزرگ: 1 عدد

    خیار کوچک: 1 عدد

    لیمو ترش: 1 عدد

    ساقه کرفس: 4 عدد (هر کدام 10 سانتی‌متر)

    طرز تهیه اسموتی سبز:


    تمام ترکیبات بالا را داخل مخلوط‌کن بریزید و نوش جان کنید.


    اگر قصد دارید با طرز تهیه اسموتی‌های مختلف آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع اسموتی را بخوانید.


    6- اسموتی موز و دانه چیا

    موز مملو از پتاسیم، فیبر، ویتامین‌ها و مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌ها است که باعث تقویت انرژی در شما می‌شود. دانه چیا به دلیل داشتن کربوهیدرات و چربی‌های سالم امگا3 و نیز فیبر منبع عالی برای تامین انرژی در طولانی مدت است. ماست نیز حاوی پروتئین و چربی مفید بوده که خود منبع انرژی است.


    ترکیبات:


    موز یخ زده: 1 عدد

    شیر: 1 فنجان

    ماست یونانی: 1 قاشق غذاخوری

    دانه چیا: 1 قاشق غذاخوری

    پودر دارچین: 1/2 قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه اسموتی موز و دانه چیا:


    تمام ترکیبات بالا را داخل مخلوط‌کن بریزید و نوش جان کنید. بد نیست مقاله خواص اسموتی برای سلامتی را هم بخوانید تا با فواید این نوشیدنی بیشتر آشنا شوید.


    7- اسموتی موز و گردو

    آجیل‌ها حاوی پروتئین، چربی‎های سالم و کربوهیدرات‌های مفید و منابع غنی‌ از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم و فسفر هستند.


    آجیل‌ها دارای اسیدهای چرب ضروری بسیار زیادی هستند که به کاهش التهاب کمک کرده و نیز خستگی را برطرف می‌کنند.


    ترکیبات:


    موز یخ‌زده: 2 عدد

    گردو: 1/3 فنجان

    دارچین: 1 قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه اسموتی موز و گردو:


    تمام ترکیبات بالا را داخل مخلوط‌کن بریزید و نوش جان کنید.


    نوشیدنی خنک برای رفع خستگی

    یکی از دلایل خستگی، کم‌آبی و عطش در هوای گرم است. در چنین شرایطی نوشیدن یک لیوان شربت خنک چاره‌ساز است. شربت‌های اصیل و سنتی بسیاری در فرهنگ غذایی ما وجود دارند که معمولا در فصل تابستان مورد استقبال قرار می‌گیرند.


    شربت بهار نارنج، شربت زعفران، شربت خاکشیر و بید مشک، شربت گل سرخ، شربت سکنجبین و خیار همگی از نوشیدنی‌های خنک برای رفع عطش و خستگی در تابستان هستند.


    در بین انواع شربت سنتی، تخم‌شربتی فواید زیادی برای رفع خستگی دارد که در مقاله خواص تخم شربتی می‌توانید درباره آن بخوانید.


    نوشیدن آبمیوه‌های سالم و طبیعی نیز باعث رفع عطش و خستگی شما می‌شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از دلایل خستگی کمبود ویتامین و مواد مغذی است. با مصرف انواع آبمیوه‌های طبیعی می‌توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنید.


    دمنوش برای رفع خستگی و نشاط‌آور

    زمانی که صحبت از نشاط و رفع خستگی می‌شود، استفاده از دمنوش زعفران یک انتخاب مناسب است. زعفران سرشار از ماده ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن و در عین حال شادی‌آور است.


    در مواقع خستگی، یک فنجان دمنوش زعفران می‌تواند شما را سرحال کند. باید بدانید که زعفران قاعده‌آور است و برای خانم‌های باردار مناسب نیست. همچنین در سه ماهه اول بارداری، احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد.


    دمنوش دارچین و زنجبیل یک نوشیدنی گرم و معطر برای رفع خستگی و بازگشت انرژی بدن بعد از یک روز کاری سخت و پراسترس است. در تهیه این دمنوش بهتر است از چوب دارچین و یک برش زنجبیل تازه استفاده کنید. آنها را داخل یک فنجان قوری آب‌جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. این دمنوش را با عسل یا مقدار کمی شکر نوش‌جان کنید.


    دمنوش آویشن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و موقع سرماخوردگی به داد شما می‌رسد. این دمنوش، هم خستگی را از تن شما بیرون می‌کند و هم ضد باکتری و ویروس است. چند برگ آویشن را با مقداری نبات داخل آب‌جوش بریزید و 5 دقیقه بعد آن را نوش‌جان کنید. مقاله دمنوش آویشن و خواص آن را هم در این زمینه بخوانید.


    دمنوش بهارنارنج علاوه بر اینکه عطر و طعم بی‌نظیری دارد، به تقویت اعصاب کمک می‌کند. این دمنوش برای رفع خستگی نیز موثر و بسیار آرامش‌بخش است. مصرف این دمنوش به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند و در کاهش وزن موثر است.


    از آنجایی که خواب‌آلودگی یکی از دلایل کمبود انرژی و خستگی مفرط است، به مقاله دمنوش‌های خواب‌آور سر بزنید و با آنها آشنا شوید.

    همه ما در طی روز دچار خواب‌آلودگی می‌شویم و احساس خستگی می‌کنیم. عوامل زیادی می‌توانند در ایجاد خستگی و خواب آلودگی نقش داشته باشند. اگر خواب کافی داشته‌اید اما باز هم احساس خستگی می‌کنید و این ماجرا هر روز تکرار می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید.


    در این مقاله قرار است به عوامل موثر در خستگی بپردازیم و چند نوشیدنی برای رفع خستگی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.


    عوامل موثر در خستگی

    1-اگر وعده‌های غذایی را حذف کنید و مدت زمان زیادی گرسنه بمانید با کاهش قند خون و افت انرژی روبه‌رو خواهید شد.

    2-ممکن است به علت کمبود یک سری مواد مغذی تمام روز را احساس خستگی ‌کنید. از جمله این مواد مغذی می‌توان به ویتامین دی، ویتامین ب12، آهن، منیزیم و پتاسیم اشاره کرد. احتمالا پزشک از شما می‌خواهد که در ابتدا آزمایش خون بدهید تا در صورت لزوم، مکمل‌های غذایی مناسب را برایتان تجویز کند و یا در رژیم غذایی روزانه‌ شما تغییرات لازم را ایجاد کند.

    3-اکثر بزرگسالان در شبانه‌روز به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند. علاوه بر این، کیفیت خواب بسیار مهم است. سعی کنید اتاق خوابتان تاریک و ساکت باشد. قبل از خواب سعی کنید با گوشی یا لپ تاپ کار نکنید. از خوردن غذاهای چرب و پر از کربوهیدرات قبل از خواب خودداری کنید.

    4-اضافه وزن نیز می‌تواند دلیل خستگی باشد، پس هر چه زودتر باید به فکر کاهش وزن و سلامتی باشید. با فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی شروع کنید و کم کم خوراکی‌های سالمی مانند میوه‌جات و سبزیجات را وارد رژیم غذایی کنید.

    5-سبک زندگی بی‌تحرک باعث ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در شما می‌شود. فعالیت بدنی منظم و مداوم سطح انرژی شما را تقویت می‌کند.

    6-استرس و فشارهای عصبی شدید و مداوم می‌تواند باعث سردرد، دردهای عضلانی، مشکلات دستگاه گوارش و نیز احساس خستگی شود. در شرایط استرس، میزان کورتیزول و آدرنالین در بدن افزایش می‌یابد که در کوتاه مدت و در شرایط خاص، خوب و مفید است. اگر این شرایط ادامه پیدا کند به بدن آسیب وارد شده و احساس خستگی خواهید کرد. سعی کنید با انجام ورزش‌های کششی و آرامش بخش مانند یوگا و نیز تکنیک‌های تنفس استرس را از خودتان دور کنید.

    7-افسردگی با کمبود انرژی همراه است. بنابراین اگر دچار افسردگی هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

    8-اختلال خواب گاهی اوقات علت اصلی خستگی است. اختلال خواب مانند آپنه خواب می‌تواند باعث خستگی شود. آپنه خواب یک اختلال خواب است که تنفس برای مدت کوتاهی متوقف می‌شود. در نتیجه مغز و بدن شما در شب اکسیژن کافی دریافت نکرده و در طول روز احساس خستگی خواهید کرد.

    لازم به ذکر است که این مساله بسیار مهم و جدی است چرا که در طولانی مدت ممکن است به حملات قلبی، سکته، دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، چاقی و افزایش وزن، حافظه کم و افسردگی منجر شود.


    9-در صورت بروز سندرم خستگی مزمن ممکن است همیشه احساس خستگی و خواب‌آلودگی کنید. متاسفانه هیچ آزمایشی برای تأیید این بیماری وجود ندارد اما با انجام یک سری ورزش‌های سبک و رژیم غذایی مناسب قابل حل است.

    10-افرادی که به فیبرومیالژیا مبتلا هستند دچار درد عضلات و استخوان‌ها، خستگی عمومی بدن و اختلالات خواب می‌شوند.

    11-برخی از داروها باعث می‌شوند در طول روز خواب‌آلوده باشید.

    روش‌های رفع خستگی

    در این دنیای مدرن و پر از دغدغه و استرس کاملا طبیعی است که در طی روز احساس خستگی کنیم. متاسفانه نمی‌توان از فشارها و استرس‌ها به‌طور کامل دوری کرد اما روش‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد.


    هیچ‌گاه احساس خستگی و خواب آلودگی را دست‌ کم نگیرید چرا که ممکن است نشانه بیماری یا کمبود ماده مغذی خاصی باشد. در کل با تغییرات کوچکی در سبک زندگی می‌توانید خستگی را رفع کنید.


    1-رژیم غذایی متعادل داشته باشید. سعی کنید در طی روز به میزان کافی پروتئین، چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. میوه‌ها و سبزیجات را حتما در سبد غذایی خود قرار دهید و در طی روز به میزان کافی فیبر، ویتامین و مواد معدنی دریافت کنید.

    2-سعی کنید از غذاهای فرآوری نشده مصرف کنید. از انواع کنسروها و انواع گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس که حاوی چربی‌های ناسالم، مواد نگه‌دارنده و نمک فراوان هستند، اجتناب کنید.

    3-ورزش کنید و تحرک داشته باشید. حداقل کاری که می‎‌توانید بکنید پیاده‌روی است.

    4-به میزان کافی آب و مایعات بنوشید.

    5-به میزان کافی بخوابید.

    6-راهی برای آرام شدن و کاهش استرس پیدا کنید. برای کاهش استرس و حس عصبانیت به دنبال کیک، شیرینی و غذاهای چرب نروید. کمی فکر کنید و ببینید با انجام چه کاری می‌توانید ذهنتان را آرام کنید.

    کتاب خواندن، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، خرید گل و گیاه، تمیزکاری منزل، انجام کارهای هنری و غیره راه‌هایی هستند که به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.


    7-هر 6 ماه برای انجام آزمایش‌های لازم و چک آپ اقدام کنید و در صورت لزوم مکمل‌های غذایی مصرف کنید.


    کلام آخر

    کمبود انرژی یا همان خستگی، فرسودگی و بی‌حالی می‌تواند یک پاسخ عادی به خواب ناکافی و فعالیت بدنی زیاد باشد. فعالیت ذهنی بیش از حد، استرس، کم تحرکی و ورزش نکردن همگی باعث خستگی مفرط می‌شوند.


    اغلب این خستگی‌ها با استراحت، خواب کافی، تغذیه مناسب، مدیریت استرس و فشار کار برطرف می‌شوند. در غیر این صورت ممکن است خستگی و کمبود انرژی نشانه‌ای از یک اختلال جسمی و روانی یا عوامل شایعی مانند کم‌خونی، عفونت، افسردگی، اختلالات خواب، مشکلات تیروئیدی و عوارض جانبی داروها باشد.


    اگر احساس خستگی و کمبود انرژی ادامه پیدا کند حتما باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال دلیل آن باشید. اغلب بعد از چند ساعت کار و ورزش یک نوشیدنی انرژی‌بخش خیلی می‌چسبد که در بالاتر چند نوشیدنی برای رفع خستگی را آورده‌ایم.
     
    سپیده 2 از این پست تشکر کرده است.
  6. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    فقط سیب
     
  7. sogand1363

    sogand1363 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏12/4/23
    ارسال ها:
    10
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    تغذیه مناسب می‌تواند نیاز بدن شما را به مواد مغذی تامین کند. در این میان حفظ تعادل و مصرف نکردن بیش از حدی برخی خوراکی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. جالب است بدانید که تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مصرف بیشتر از 6 حبه قند در روز می‌تواند مشکلاتی مانند افزایش وزن، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان پدید آورد. با این وجود، شدت این مشکلات متغیر است. حالا تصور کنید که این مقدار قند را از طریق نوشیدنی یا غذا به دست آورید چه می‌شود.


    قندهای طبیعی و قندهای افزودنی

    قند رژیمی اصطلاحی است که برای انواع کربوهیدارت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، گلوکز، فروکتوز و لاکتوز از انواع قندها محسوب می‌شوند. برخی از قندها به‌طور طبیعی در غذاهایی مانند شیر و یا میوه یافت می‌شوند، بنابراین با مصرف این غذاها نیز می‌توان قند لازم برای بدن را دریافت کرد.

    قند افزودنی نیز نوعی قند است که تولیدکنندگان محصولات غذایی آن را به انواع غذاها و خوراکی‌ها اضافه می‌کنند. بد نیست بدانید مصرف بیش از حد این نوع قند باعث افزایش وزن می‌شود. سرطان پانکراس، سرطان سینه، سرطان پروستان وخیلی از سرطان‌های دیگر به‌خاطر مصرف بیش از حد قندهای افزودنی هستند.

    منبع
     
  8. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    لیست کاملیی بود
     
    sogand1363 از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...