1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

چگونه می توانید رمز فراموش شده را به خاطر بیاورید؟

شروع موضوع توسط Engineer ‏20/6/16 در انجمن ترفند متفرقه

  1. Engineer

    Engineer کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/5/16
    ارسال ها:
    216
    تشکر شده:
    784
    امتیاز دستاورد:
    93
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    یکی از بزرگ ترین مشکلات ظهور تکنولوژی در زندگی روزمره ی انسان ها مقوله ی رمز عبور یا Password بوده است. حدود ده سال پیش اگر قصد داشتید تا به یک دیتا بیس جدید مثل یاهو مسنجر متصل شوید، با یک رمز ٣-۴ کاراکتری کار شما راه می افتاد، اما اکنون به حدی جمعیت کاربران از یک سرویس زیاد شده است که برای ساخت یک حساب کاربری جدید به ١٠-١٢ حرف و کاراکتر مختلف نیاز دارید. طبعاً حفظ کردن این رمز برای هر کسی کار آسانی نیست و به دفعات پیش می آید که رمز ساخته شده را فراموش کنیم. در این مقاله از “هاو کن یو” به شما خواهیم آموخت که چگونه می توانید رمز های خود را به خاطر بیاورید.

    روش اول) به حافظه ی قدرتمند خود رجوع کنید.
    ذهن انسان بسیار قدرتمند تر از هر کامپیوتری است. بسیار کم پیش می آید که مغز شما واقعا موضوعی را فراموش کند. اگر چیزی را به خاطر نمیارید قطعا روش جستجوی آن را نمیدانید. رمز حساب های کاربری شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر سعی کنید با روش های درست و علمی اطلاعات را در مغز خود جستجو کنید، احتمال پیدا کردن دوباره ی رمز زیاد است. در زیر روش های یادآوری رمز را توسط ذهن توضیح خواهیم داد.

    ١- هر رمزی که از گذشته در ذهن شماست امتحان کنید. حتی میتوانید تمام گزینه ها را روی یک برگه بنویسید. این نکته را به خاطر داشته باشید که معمولاً پسورد هایی که برای اکانت های مختلف استفاده میکنیم شبیه به هم هستند، پس می توانید رمز حساب های کاربری دیگر را نیز به فهرست خود اضافه کنید. ضمناً اگر اکانت شما قدیمی است، پسورد هایی که قبلاً از آنها استفاده میکردید هم امتحان کنید.

    [​IMG]

    ٢- رمز های ساده را امتحان کنید. سعی کنید نام خود را همراه با سال تولد (یا ماه و روز تولد) خود ترکیب کنید. به عنوان مثال، “رضا” و “١٣۶٩” را به صورت “رضا١٣۶٩”، “رضا ۶٩”، “۶٩ رضا” و… امتحان کنید. کلمات اول نام و نام خانوادگی خود را با سال تولد یا اعداد ساده مثل “١٢٣” یا “۵۵۵” ترکیب کرده و امتحان کنید.
    کلمات و عبارات پرکاربرد فارسی و انگلیسی را نیز از یاد نبرید و عبارات “abc123” یا “I love You” را بکار ببرید.
    نکته: وبسایت ای امروزی در هنگام انتخاب رمز عبو یک عدد در انتهای پسورد از شما میخواهند. پر کاربرد ترین عدد “١” و پس از آن سال تولد شماست.

    [​IMG]

    ٣- شرایط و موقعیت خود را در زمان قرار دادن رمز عبور بررسی کنید. خیلی از. مواقع ما با اشیاء و اشخاص اطرافمان رمز عبور می سازیم. سعی کنید به مواردی که احتمالا در تصمیم گیری کلمه ی عبور شما دخالت داشته فکر کنید. به عنوان مثال حتماً تیم ورزشی مورد علاقه، ماشین، ورزش، فیلم یا بازی محبوب خود را در آن زمان شناسایی کنید و سعی کنید عبارتی از آنها ساخته و به عنوان پسورد امتحان کنید.

    [​IMG]

    ۴- درست تایپ کنید. اگر احتمال می دهید پسوردتان را به یاد دارید با تمرکز کامل به کیبورد گوشی یا کامپیوتر خیره شده و رمز را تایپ کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که کلید space در رمزنگاری خود به عنوان یک کاراکتر محسوب می شود. همچنین کلید caps lock می تواند تمام رمز را عوض کند. پس حواستان به کلید هایی که روی کیبرد فشار می دهید باشد.

    [​IMG]

    ۵- مدیتیشن کنید. قطعاً این مرحله با توجه به این که رمز خود را فراموش کردید و تحت استرس شدید هستید کار سختی به نظر بیاید اما معمولا مدیتیشن و تمرکز روی موضوع مود نظر می تواند به شماکمک شایانی کند.در یک مکان بی سر و صدا نشسته و نفسی عمیق بکشید. سعی کنید تمام خاطرات و افکار غیر مربوط را خارج کرده و فقط به فکر یادآوری پسورد باشید. همچنین دویدن و ورزش کردن به یادآوری افکار فراموش شده کمک بسزایی میکند.

    [​IMG]

    نکته: استرس در این زمان نه تنها کمکی نمیکند بلکه اگر ذهن شما در حین یادآوری نیز باشد می تواند همه چیز را از خاطر شما پاک کند، پس تا حد ممکن آرام باشید تا بیشترین بازده را از مغز خود بگیرید.

    روش دوم) راهکار های کامپیوتری.
    ١- از گزینه ی forgot my password استفاده کنید
    . تقریبا تمام سرویس ها و شبکه های اجتماعی این قابلیت را به کاربرانشان می دهند تا اگر روزی پسورد خود را فراموش کردند بتوانند آن را بازیابی نمایند. در هنگام ثبت نام، ایمیلی از شما خواسته می شود که alternative email نام گرفته است . اگر شما این ایمیل را به خاطر داشته باشید پس از فشردن گزینه ی forgot my password روی فیلد ایمیل بازیابی این پست الکترونیکی را تایپ کرده و پس از چند لحظه برای شما یک لینک فرستاده می شود که می توانید از طریق آن رمز خود را تغییر دهید.

    [​IMG]

    ٢-به سوالات امنیتی پاسخ دهید. هنگامی که گزینه ی forgot my password را کلیک می کنید، دو راه جلوی شما قرار می گیرد، اولی همان alternative email است که در بالا توضیح دادیم و دیگری security questions است . هنگام ثبت نام از شما چند سوال ساده پرسیده می شود. به عنوان مثال “چند خواهر یا برادر دارید؟” یا “محله ای که در آن بزرگ شدید چه نام دارد؟” در این مرحله شما بایستی همان جواب هایی را بدهید که در هنگام ثبت نام داده بودید. مثلا اگر در جواب سوال “چند خواهر یا برادر دارید؟” نوشته بودید “۴”، اکنون هم در جواب بایستی عدد ۴ را بنویسید.

    [​IMG]
    howcanu.com
     
    m_a_h_s_a و Symon از این پست تشکر کرده اند.
  2. ๓r_งคēຊi

    ๓r_งคēຊi کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏11/3/15
    ارسال ها:
    6,330
    تشکر شده:
    7,352
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    این راه هایی که شما پیش پا قرار دادید کاملا درسته و کمک میکنه تا به پسوردی که فراموش کردیم برسیم ..

    ولی وقتی محدودیت وجود داشته باشه امکانش وجود نداره که تست کنیم!

    مثل پین سیمکارت که سه شش اوت هست ( سه بار پین سه بار پوک و در نهایت خارج شدن از اپراتور ( سوختن سیمکارت ))


    در این مواقع این راه ها به درد نمیخوره! :)
     
  3. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
    عالیییییی
     
  4. mahla71

    mahla71 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏13/4/22
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    چه جالب واقعا یادمون میاد؟
     
بارگذاری...