1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

چگونه آشپزخانه صنعتی راه اندازی کنیم؟

شروع موضوع توسط melina00 ‏20/1/19 در انجمن اشپزی

  1. melina00

    melina00 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20/1/19
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    زمانی که ممصم شدید که آشپزخانه راه اندازی کنید و ملک و محل مناسب خود را انتخاب نمودید، توصیه می کنیم که در طی ساعات مختلف در روزهای متوالی به آن ملک و محل مراجعه کنید.و همچنین به تجهیزات صنعتی آشپزخانه تان نیز توجه کنید.

    این کار به شناخت بهترشما نسبت به مردم محل و علاوه بر آن، شناخت سلیقه آن ها، طرز فکر آن ها، فعالیت آن ها و شناخت محل کمک می کند و همچنین اطلاعات بیشتری نسبت به ملک مورد نظر به دست خواهید آورد.
    به عنوان مثال، نورپردازی آن ملک چگونه است؟ آیا نیاز به افزایش دارد؟ تابلوی آن ملک به چه شکل باشد؟ چگونه آن را نصب می کنید؟
    آیا به آسانی می توانند به آن ملک دسترسی داشته باشند و…؟
    اگر وقت این کار را دارید، زمانی را برای نشستن در رستوران ها صرف کنید و کار ها و فعالیت آن را زیر نظر داشته باشید تا با روش کار کسب خود آشنایی کامل به دست آورید و ببینید آیا این کسب و کار با آنچه که در فکر شما بود همخوانی دارد یا ندارد و آیا برای شما مناسب است؟

    در صورت امکان با کسانی که در این زمینه ها در حال فعالیت هستند و یا فعالیت کرده اند برنامه خودتان را توضیح دهید و از آن ها مشورت بگیرید.
    آن ها می توانند تجربیات خود را با شما در میان بگذارند و به شما کمک بسیار مفیدی کنند که خطاهایی که احتمال است به وجود بیاید را به حداقل برسانید و همچنین میتوانید از ایده های آن ها که آیا رستوران در آن محل خوب است یا نیست.

    راه اندازی آشپزخانه صنعتی

    تصور کنید خودتان مشتری هستید. اگر در همان محل رقبای شما مستقر هستند، آیا آن چیزی که شما قصد راه اندازی آن را دارید مشابه آن چیزیست که رقبا راه اندازی کردند؟
    در این صورت شما رستوران عادی ای خواهید داشت مگر اینکه نوآوری جدیدی کنید و چیزی متفاوت ارائه دهید. اما به طور کلی اگر بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید که فکر جدیدی باشد، به اندازه زیادی موفق خواهید شد و از بازار سهمی را از آن خود خواهید کرد.

    یکی از واجبات توجه به آنچه که مشتری میخواهد و به آن علاقه دارد می باشد و باید به گونه ای عمل کند که عابران پیاده و یا رانندگانی که جلوی آن هستند را بتوانید جذب کنید.
    طرح و رنگ دکوراسیون همگی باید حساب شده و زیبا و خاص باشند تا رستوران شما را از سایر رستوران ها و مراکز تهیه غذای دیگر متفاوت سازند.
    تقریبا بیش از ۹۰۰ هزار تجهیزات آشپزخانه های صنعتی وجود دارد که سالانه ۸۰۰۰ کسب و کار جدید راه اندازی می شود و مردم ترجیح می دهند به دلیل مشغله هایی که وجود دارد برای صرف غذا به رستوران، فست فود و غیره مراجعه کنند.

    یکی از دلالیل اینکه مردم ترجیح می دهند به رستوران مراجعه کنند به جای پخت و پز در منزل ، و دلیل اینکه از بین این همه رستوران و فست فود یک جای خاصی را انتخاب می کنند که ممکن است حتی مسیر نسبتا دورتری داشته باشد این موضوع به قابلیت و کیفیت آن رستوران باز می گردد که مشتری ها در آنجا احساس راحتی و رضایت بیشتری می کنند.

    گاهی اوقات هم ممکن است به دلیل تجربه های به یاد ماندنی و گاهی هم به دلیل یک مناسبت خاص است که افراد را مشتری ثابت یک رستوران می کند، اما در بیشتر مواقع به دلیل ارائه خدمات پیوسته و مورد پسند مشتری است که باعث شده روی آن رستوران خاص و ویژه حساب باز کنند.

    همه این مواردی که ذکر شد به طراحی و کانسپت آن برمیگردد که تاثیر شگفتی برمشتری دارد و تاثیرمستقیمی بر دیدگاه آن میگذارد و آن را جذب می کند.منبع:تجهیزات صنعتی آشپزخانه تهران تجهیز
     
  2. bitaaaa

    bitaaaa کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/4/19
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    شرایط یک آشپزخانه صنعتی استاندارد

    [​IMG]


    همانگونهکه میگوییم آشپزخانه معلوم است که به فضایی که در آن پخت و پزانجام می شود اشاره دارد، منظور مکانی که غذای مورد احتیاج در آن مکان درست می شود. ولیکن آیا آشپزخانه های رستوران ها یا کافه ها مشابه با آشپزخانه های خانه ها است؟ آیا می شود با ابزارات و وسایل موجود در آشپزخانه ی منازل آشپزخانه صنعتی رستوران ها را راه اندازی کرد ؟

    جواب به این سوال بدون مکث منفی می باشد، چون که شرایط و استانداردهایی برای تجهیزات صنعتی آشپزخانه وجود دارد که الزاما بایستی به آن پرداخته شود تا به کمک آن بتوان غذای مورد نیاز رستوران یا بخش غذایی مربوط به مکانی را تهیه نمود .
    شرایط یک آشپزخانه صنعتی استاندارد به این صورت است :



    1-فضای مناسب :
    یعنی وسیع بودن بیش از اندازه محیط آشپزخانه نیست بلکه آملده سازی محیطی استاندارد و طبق قوانین است که تجهیزات صنعتی آشپزخانه و وسایل مورد نیاز همگی به شکل مطلوب آملده شوند که محیطی مناسب برای تحرک و فعالیت سرآشپز وکارکنان آشپزخانه فراهم شود.
    2-نورمناسب :
    نور پردازی امری مهم در آشپزخانه ها است و بایستی فضای آنجا روشن بوده باشد تا موجب تحرک و سرحالی و انرژی برای کارکنان شود و پرسنل احساس بی انرژی ای و خستگی و دلزدگی نکنند.
    3-تجهیزات صنعتی آشپزخانه استاندارد واستیل :
    تجهیزات صنعتی آشپزخانه بایستی بر طبق لیست غذای پخت و گنجایش رستوران باشد و اینکه از استیل مرغوب باشد که تمیز کردن آن راحت تر باشد ساخت و تامین شوند .


    4-سرآشپز حرفه ای :
    سرآشپز نقش مهمی دارد باید بداند چگونه و کجا باید از تجهیزات صنعتی آشپزخانه به درستی استفاده کند.
    5-مواد غذایی با کیفیت:
    به کار گیری از مرغوب ترین ماده های غذایی و تهیه ی هر روز آن به منظور صرفه جویی از دو ریخته شدن ماده های غذایی الزاما پیشنهاد میشود.



    6-ماشین آلات استاندارد ومناسب :
    در این باره با مشورت با یک مشاور خوب از یک کمیسیون آماده سازی رستوران قابلیت این را دارید که ماشین آلات استاندارد و مطلوب ایرانی یا خارجی مورد نیازخود را انتخاب و تهیه نمایید.


    7-تیم حرفه ای وآموزش دیده :
    پرسنل و کارکنان به منظور پخت و پز و چگونگی کاربرد تجهیزات صنعتی آشپزخانه و ابزار آلات الزاما بایستی آموخته های ضروری را برای کم کردن مشکلات و خطرات و مانع شدن از خرابی و آسیب دیدگی دستگاه ها و…به خوبی یاد گرفته باشند. علاوه بر آن مرغوبیت غذای رستوان وابسته به بکارگیری تجهیزات بدست پرسنل آموزش دیده و خبره است .



    8-مدیر یا مالک با انگیزه :
    هرآشپزخانه صنعتی پویا بدون تردید شامل مدیرعاملی با انگیزه و ذوق و شوق و خلاق وعلاقه مند به ترقی و گسترش است، به این صورت به متن های مربوط به رمز موفقیت رستوران های موفق و مشهورو بکارگیری نقش خلاقیت در شروع کار رستوران مراجعه نمایید.
    9-نظافت مستمر ومرتب آشپزخانه :
    حفظ نظافت ورعایت قوانین اداره بهداشت به طور کامل به منظور یک آشپزخانه صنعتی لازم است، برای این منظور در مقاله مزایای حفظ بهداشت در رشد رستوران مراجعه نمایید.



    10-رعایت استانداردهای اورگونومی و بهره وری انرژی :
    لازم است به گونه ای که پرسنل به منظور انجام کارهای مربوط به خود اقدامات کمتری را انجام دهند و همه ی وظایف خود را بدون هیچ تحرک سختی مثل خم شدن برای برداشتن چیزی، دست دراز کردن به قفسه های بالا، برگشتن به پشت سر و راه رفتن طولانی انجام دهند.
    این متن به شکل کوتاهی اشاره ای به موقعیت آشپزخانه صنعتی نمودیم ، اگر تصمیم به شروع کار رستوران دارید و قصد تهیه تجهیزات صنعتی آشپزخانه دارید می توانید با مشاوران تهران تجهیز مشورت کنید.منبع:تجهیزات صنعتی آشپزخانه تهران تجهیز
     
  3. melina00

    melina00 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏20/1/19
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    انواع دستگاه دوغ ساز و ویژگی آن ها
    [​IMG]

    دستگاه دوغ ساز اضافه بر اینکه موجب ساخت دوغی کف دار با طعم بی نظیر می شود، یک روشی تازه که باعث ایجاد تبلیغ درکسب و کار شده، این دستگاه مفید که دارای کیفیت عالی و سرعت زیاد است که این ویژگی ها موجب جلب رضایت همه ی مصرف کنندگانش شده.
    دستگاه دوغ ساز 10 لیتر
    دستگاه دوغ ساز 10 لیتر می تواند دوغ را به شکلی که روی آن کف ایجاد شود در بیاورد و ان را خنک نگه میدارند. شکل ظاهری دستگاه دوغ ساز جلوه ای زیبا به فضای کار می دهد.

    درباره دستگاه دوغ ساز
    ایران دارای بزرگترین شرکت هایی که در زمینه ساخت انواع دستگاه دوغ ساز فعال هستند، است . در این شرکت ها انواع دوغ ساز با گنجایش های گوناگون به طور مثال جزوفعالیت های این شرکت ها می باشد.

    دستگاه دوغ ساز چیست ؟؟
    دوغ ساز دستگاهی است که به منظور تولید دوغ به شکل سنتی و خاص و معطر که دارای کف می باشد. این دوغی که از این دستگاه حاصل شده بسیار خنک و لذیذ است و طعم ویژه ای دارد.

    کارایی دستگاه دوغ ساز
    دستگاه دوغ ساز شامل یک سیستم کمپرسور و یک سیستم کندانسور به منظور خنک کردن دوغ است و همچنین برای ایجاد کف در دوغ از سیستم آبشاری استفاده می کند که این سیستم دارای دو عدد شیر خروجی است که باعث ایجاد کف روی دوغ می شوند.

    توجیه اقتصادی دستگاه دوغ ساز
    این مدل از دستگاه ها که به گونه ی پرتابل ساخته شده اند و دستگاه دوغ ساز این امکان را به شما می دهد که دوغی لذیذ و خنک و دارای کف را در رستوران ها ، لبنیاتی ها و مغازه ها به مردم ارائه دهید به این مورد توجه کنید:
    که قیمت هر 100 سی سی دوغ ( یک لیوان) به این شکل 1500 تومان است به همین خاطر در اولین ماه هزینه خرید دستگاه دوغ سازرا بدست می آورید و در ماه های بعدی درآمد زیادی از این دستگاه دوغ ساز بدست می آورید.

    در حال حاضر در بخش جنوبی کشورمان اکثر مکان هایی که لبنیات عرضه می کنند مثل مغازه های لبنیاتی، ماست بندی ها و همین طور فروشندگان خیابانی برای فروش دوغ از این دستگاه ها استفاده می کنند.

    سطح بهداشت دستگاه دوغ ساز
    تمام دستگاه دوغ ساز استیل شده است و مدل استیل آن 304 بهداشتی می باشد و در جهت ایجاد دوغ دارای کف از 2 تا شیر استیل شده بهره گرفته شده است .

    همین طور مدل پمپ مصرفی به منظور ایجاد گردش دوغ در درون محفظه ی دستگاه استیل می باشد.

    مدل های مختلف دستگاه دوغ ساز
    دستگاه دوغ ساز به شکل های مختلفی وجود دارد و حتی می توانید مدل دلخواهتان را سفارش دهید. مدل چوبی یا استیل یا موزیکال یا نورافشانی و... می تواند باشد که بستگی به دیزاین شما دارد. دوغ ساز 10 لیتر
    ویژگی*های دستگاه دوغ ساز
    مطلوب ترین دستگاه برای ایجاد دوغ کف دار است و در همه ی مکان ها کاربرد دارد حتی می تواند شغل جدید ایجاد کند.
    این دستگاه دوغ ساز چون ظاهری جالب دارد باعث می شود محیط کارتان را زیباترکند.
    دستگاهی متفاوت که دارای بالاترین کیفیت است و چون طراحی ای مدرن دارد نظر همه را به خود جلب می کند.
    این دستگاه دارای سرعت زیاد است و کار را برای شما راحت تر می کند.
    بخاطر به کار گیری قطعات ژاپنی در این دستگاه کیفیت آن بالاتر شده و می توان در جنوب کشور به راحتی از ان استفاده کرد و همچنین از مدل استیل آن می توان در شمال کشور بدون زنگ زدگی استفاده کرد.
    این دستگاه حجم کمی دارد و به راحتی می توان آن را حمل کرد.
    سیستم های خنک کننده ی آن می توانند حجم زیادی از دوغ را در داخل خود نگه دارند.
    از لحاظ بهداشتی این دستگاه تایید شده ی وزارت بهداشت است و کاملا تمیز است.
    این دستگاه صرفه جویی در اقتصاد دارد زیرا که کم مصرف است و تنها 800 وات مصرف می کند.
    پمپی که برای به گردش درآوردن دوغ در داخل دستگاه مصرف شده است به طور کامل استیل است.
    این دستگاه در همه ی مکان ها کاربرد دارد مثل رستوران ها، مغازه ها و حتی هتل ها و ....
    جمع بندی مطالب
    به طور کلی بهرگیری از دستگاه دوغ ساز در همه ی شغل هایی که با صنعت لبنیات مربوط می شود از سوپر مارکت گرفته تا فراوره های لبنی از جمله لبنیاتی ها یک روشی ی جدید در راستای پیشترفت هدف های بلند مدت و جذب رضایت مشتریان می باشد.منبع: دستگاه دوغ ساز تهران تجهیز
     
  4. volghan

    volghan کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏26/1/20
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    Karaj
    وب سایت:
    راهنمایی برای کلاس آموزش فست فود در تهران

    کسی میتونه کلاس خوب برای آموزش فست فود تو تهران معرفی کنه؟ خودم از گوگل این دوتا رو پیدا کردم. تجربه ای داشتین با سرآشپز عباس حسینی یا هر کدوم از سرآشپزا و اساتید آموزش فست فود؟

    1. کلاس آموزش فست فود
    2. فود آموز مرجع آموزش فست فود ایران
    3. سرآشپز عباس حسینی
    4. آموزش فست فود IRANHFC

    اگر خودتون یا اشناهاتون تجربه موفقی داشتن ممنون میشم همینجا منتشر کنید.
     
  5. افسون خانوممممم

    افسون خانوممممم کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏24/3/20
    ارسال ها:
    493
    تشکر شده:
    177
    امتیاز دستاورد:
    43
  6. engineerman

    engineerman کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏2/2/21
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
     
  7. seoinsite

    seoinsite کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏7/10/20
    ارسال ها:
    65
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    8
    خیلی اطلاعات عالی بود ممنون
     
  8. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    نکات مهمی اشاره کردید
     
بارگذاری...