1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

آنچه که شما باید قبل از پرواز با یک کودک بدانید - قسمت اول

شروع موضوع توسط mismona ‏2/3/19 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. mismona

    mismona کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏28/12/16
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    9
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن

    [​IMG]

    اولین پرواز یک کودک می تواند همانقدر خاطره انگیز باشد که اولین تولدش، و اولین قدمی که بر می دارد، می تواند باشد. اما در فرودگاه های شلوغ و پر از رفت و امد، گیت های بازرسی، گیت پرواز و ... بدون کودک هم سخت بود! حالا یک بچه ای که گریه می کند و یا خیلی شیطون باشد را همراه خودتون در فرودگاه تصور کنید! شاید باورتون نشه که این موجودات کوچک در حالی که جیغ می کشن، گریه می کنن و یا بازی می کنن رو همراه خودتون تو فرودگاه این ور و اون ور ببرید و باهاشون سوار هواپیما بشید! خیلی از کسانی که بچه ندارند هم از رفتار غلط کسانی که همراه کودک در هواپیما هستند، شاکی هستند. خیلی از کسانی که کودک دارند، ترجیح می دهند که بلیط هواپیما نخرند و یا پروازهای طولانی مدت را انتخاب نکنند و همراه با کودکشان خاطرات تازه ای را بوجود آورند!

    اما قسم می خوریم، اگر کمی برنامه ریزی داشته باشید و راهکارهایی که در اینجا به شما پیشنهاد می دیم رو در سفر تور نوروز 98 خودتون بکار بگیرید و چند نکته بسیار مهم و روش درست رفتاری با کودک خودتان هنگام سوار شدن به هواپیما را بدانید، زیاد لازم نیست استرس بگیرید و یا انرژی زیادی رو صرف کنید!

    مطالعه داشته باشید!

    هر چیزی که اینجا می نویسیم کافی نیست، تا می تونید در اینترنت سرچ کنید و تا می تونید اطلاعات جمع کنید و از تجربه های دیگر کسانی که با کودک سفر می کنند، استفاده کنید!

    چگونه بچه ها را برای اولین پرواز آماده سازیم

    اگر شما در حال مسافرت با یک کودک نوپا یا یک بچه ابتدایی هستید، ممکن است لازم باشد کمی این ایده را بسازید که پرواز داخلی یا پرواز خارجی سرگرم کننده است! و درباره این موضوع در خانه یک بازی اختراع کنید. Debbie Dubrow چند سال پیش به مسافرین چند توصیه عالی ارائه داد:

    «در مورد سفر خود و پرواز خود قبل از وقت صحبت کنید، با تمرکز بر جنبه هایی که برای فرزندتان تازه است یا ممکن است باعث نگرانی آنها شود.»

    [​IMG]

    داستان های مربوط به پرواز داخلی یا پرواز خارجی و یا رفتن به سفر را بخوانید، مانند هواپیما کوچولو نوشته شهرزاد فراهانی برای کودکان نوپا، یا هواپیمای بزرگ نوشته نشیبا برای کودکان بزرگتر و ... . اگر به مقصد جدیدی می خواهید بروید، قبل از آن به چند مغازه کتاب فروشی رفته و چند کتاب برای کودکان که با مقصدتون مطابقت داره پیدا کنید!

    از صندلی های ناهارخوریتان برای شبیه سازی صندلی های هواپیما استفاده کنید و به کودکانتان نشان دهید که روی صندلی هواپیما چگونه بشینند. از چارچوب درها به عنوان Security check استفاده کنید. با یک جعبه مقوایی و یک حوله، شبیه سازی کنترل چمدان ها را انجام دهید و عروسک مورد علاقه و یا پتو کودکان را داخل این دستگاه بفرستید و از طرف دیگر بردارید.

    اجازه دهید فرزندان شما کیف اسباب بازی خودشان را جمع کنند (اما چند اسباب بازی جدید را در کیف خود نگه دارید). به این ترتیب آنها اسباب بازی که بدون آن نمی توانند زندگی کنند را خودشان انتخاب می کنند، و شما می توانید به دقت یکی از اسباب بازی هایی که مناسب هواپیما است را با خودتان بردارید (لطفا ساز دهنی بچه ها را خونه بذارید، خواهش می کنم!!).

    لیست چمدان ها!

    تصور کنید که از پرواز خارجی با کودکتون برگشتید، یک بچه غر غرو دارید، 2 تا چمدان بزرگ، 6 تا ساک دستی و تازه کالسکه بچه هم با خودتون نیاوردید و تازه بین 5 تا 8 ساعت هم پرواز داخلی داشتید. شوخی نمی کنم، تصور کنید: اینقدر خسته هستید که دوست دارید برسید خونه و برید زیر دوش گریه کنید!

    راحت ترین راه برای اینکه اینقدر زجر نکشید، اینه که یک لیست جزء به جزء از چیزهایی که واقعا نیاز دارید بنویسید (مثل چیزهایی که لزومی نداره تا به مقصدتون می رسید ازشون استفاده کنید)؛ چمدان هایی که تحویل می دهید؛ و چمدان هایی که با خودتون به داخل هواپیما می برید. حواستون به تعداد چمدان هاتون باشه، فکر کنید اونها مثل کودکتان هستند که می خواهید با خودتون به فرودگاه ببرید و از Security check فرودگاه رد کنید و باهاشون به داخل هواپیما سوار/پیاده بشید. این لیست رو جایی بنویسید، حالا داخل گوشیتون و یا روی یک کاغذ و تو جیبتون. اگر به نظرتون خیلی طولانی و کشنده بود، به این فکر کنید که اگر چمدان مربوط به اسباب بازی بچه خودتون رو جا بذارید، مسافرتتون به چه شکل خواهد شد. بله ...منبع:پرواز خارجی سام سیر

    [​IMG]
     
  2. melinaa

    melinaa کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏6/11/18
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    «اگر به فرانسه برای بار اول سفر می کنید، بدانید که ...»
    [​IMG]

    اگر شما در حال برنامه ریزی برای رفتن به اولین تور فرانسه خودتون هستید و در تمام طول سال منتظر همچین تعطیلاتی بودید و اگر می خواهید حداکثر استفاده را از تور فرانسه خود ببرید، در اینجا چند تا اشتباه در مسافرت به فرانسه است که، شما باید از اون دوری کنید.

    یک از هشت : برید پاریس، فقط پاریس

    اکثر مردمی که به تور فرانسه می روند؛ که خیلی هم زیاد هستند؛ حتما به پاریس می روند و فقط پاریس.
    این واقعا تاسف بار و آخر تراژدیک هست، چرا که کل فرانسه خیلی مکان ها و دیدنی های بسیاری از یک پایتخت خودش یعنی فرانسه داره! شهرهایی در فرانسه وجود دارند که شما ممکن است آن را دوست داشته باشید.

    نیس را امتحان کنید، ملکه Riviera (توصیف یک منطقه ساحلی با آب و هوای و پوشش گیاهی گرمسیری)، یک شهر تاریخی پر زرق و برق با موزه ها، کافه ها، رستوران ها و بارها و همچنین یکی از رنگارنگ ترین بازارهای میوه و سبزی در فضای باز در ساحل جنوبی فرانسه است.

    اگر می خواهید عظمت و شکوه اقیانوس اطلس را ببینید به بوردو بروید، که در سال های اخیر بازسازی های عظیمی در این شهر صورت گرفته است.

    یا شاید هم شهر نانت برای شما جالب باشد. جایی که می توانید کودک درون خود را در پارک موضوعی شهر رها کنید و سوار یک فیل بزرگ مکانیکی شوید و در اطراف بندر تاریخی شهر به آرامی حرکت کنید و از آن بالا همه نقاط را ببینید.

    شهر قدیمی Aix-en-Provence؛ شهر صنعتی Lille در جنوب فرانسه و در نزدیکی مرز بلژیک، که هر دوی اینها برای یک استراحت کوتاه بعد از پاریس خیلی عالی هستند.

    شهر لیون در مرکز فرانسه، که پایتخت آشپزی فرانسه است، با رستوران هایی که هر سلیقه و بودجه ای رو راضی میکنه. البته که مناظر بسیار زیبایی برای دیدن و گردش داره!

    دوست دارید یک کم به جاده خاکی بزنید؟ پس به شهرهایی که زیاد معروف نیستند نگاهی کنید، همه آنها زیبا و کم جمعیت هستند.

    اول به آنچه که می خواهید انجام دهید، فکر کنید. فرانسه، بزرگترین کشور اروپا، همه چیز دارد: ساحل های فوق العاده، شهرهای استراحتگاهی، روستاهای تپه ای بسیار مستحکم، مناظر تاکستانی و ... فقط اسم ببرید.

    بله، هر کسی حق دارد که شکوه و زیبایی پاریس را ببیند. اما به جای اینکه تمام زمان خودتون در فرانسه را در این شهر باشید، فقط دو روز اول و آخر را در این شهر باشید (چون با احتمال زیاد فقط پرواز شما به این شهر است) و در این بین به اکتشاف عجایب و زیبایی های این کشور باشید.

    دو از هشت: هیچ چیزی از فرهنگ و رفتار اجتماعی فرانسه، قبل از رفتن به آن را ندانید

    فرانسوی ها در مورد آداب و رسوم و رفتار اجتماعی شان بسیار دقیق و نکته بین هستند. اگر به فرانسه سفر کنید بدون اینکه چیزی در مورد فرهنگ رفتاری مردم فرانسه بدانید، چند اتفاق خواهد افتاد. شما متوجه نمی شوید، که چرا یک سری از اتفاق ها می افتند و باعث می شوند که فرانسوی ها به نظر شما گستاخ و بی ادب بیایند. مثل زمانی که در رستوران هستید و می خواهید از آنجا سریعتر خارج شوید و با صدای بلند پیشخدمت را صدا می زنید که چرا اینقدر برای آوردن صورتحساب معطل می کند؟. آنها این رفتار شما را بی ادبانه می بینند و بر طبق آن با شما رفتار می کنند.

    اما چیزهای کوچک زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، هر مکالمه و هر جلسه ای که برای کسب و کار و یا فقط خرید یک باگت در یک نانوایی باشد را با Bonjour شروع کنید. نگران نباشید اگر آنها بخواهند بیشتر بخواهند با شما صحبت کنند؛ شما تلاش کرده اید و فرانسوی ها آن را تحسین خواهد کرد.

    سه از هشت: چیزی درباره زبان فرانسوی ندانید

    آیا شما در کشور خود با افراد خارجی به زبان خودشان صحبت می کنید؟ نه؟ پس انتظار نداشته باشید که فرانسوی ها این کار را برای شما انجام بدهند. آنها احتمالا نمی خواهند و مجبور هم نیستند. اگر شما هم کسی را در فرانسه پیدا کردید که حتی سعی کرد که با شما انگلیسی حرف بزند، شاید آنقدر توانایی نداشته باشد، یا شاید هم به خاطر اینکه خیلی در انگلیسی ضعیف هستند و یا شاید هم مثل شما، خجالت می کشند که انگلیسی ضعیف و دست و پا شکسته خودشون رو به شما نشون بدن. اگر شما به اطراف و حومه شهرها سری بزنید، متوجه می شوید که بسیاری از فرانسوی ها اگر دانشی درباره انگلیسی داشته باشند، خیلی کم است (اگر داشته باشند).

    لازم نیست که خیلی حرفه ای صحبت کنید، اما باید یک سری کلمات و جمله های اصلی و واجب رو بدونید. خیلی هم بهتر می شه اگر تو گوشی خودتون، برنامه مترجم فارسی – فرانسوی و یا انگلیسی – فرانسوی حتما داشته باشید تا آماده بشید و بتونید با همه فرانسوی صحبت کنید.

    چهار از هشت: چیزی درباره زمان بندی فرانسوی نمی دانید!

    خوب شما می خواهید برای خرید، تعطیلات و غذاهای فوق العاده به بیرون بروید، آن هم در حالی که شما در تور فرانسه هستید؟

    مسئله ای اینجا وجود داره؛ زمانش اشتباه هستش، و شما ممکنه قبل از اینکه بتونید تمام اون مواردی رو که به خاطرش به فرانسه سفر کرده بودید رو نبینید. در زمان بندی فرانسوی یک ریتم وجود دارد، که شما حتما باید قبل از رفتن به فرانسه، کاملا از این زمان بندی سر در بیارید. به این شکل، شما می تونید برنامه روزهاتون در فرانسه رو بچینید، بدون اینکه چیزی رو از دست بدید.

    به عنوان مثال، در شهرهای کوچک و روستاها (هر چند نه شهرها)، تمام مغازه ها و کسب و کارها، از جمله بانک ها، حداقل برای ناهار در حدود 2 ساعت بسته هستند. در مناطق دور افتاده می تواند از ساعت 1 تا 4 بعد از ظهر باشد. در جنوب فرانسه، مردم زودتر روز خود را شروع می کنند و مغازها زودتر باز می شوند (حول و حوش ساعت 7 صبح)، پس طبیعی که اونا به چرت نیمروز نیاز دارند. به این ریتم و روش عادت کنید؛ که خیلی راحت تر و ریلکس تر می باشد.

    پنج از هفت: بیشتر از پولی که دارید، خرج کنید

    فقط چند تا تصمیم کوچولو کافیه این وسط بگیرید تا هزینه تعطیلاتتون بالاتر از چیزی که انتظار داشتید برود، حتی بیشتر. حتی شاید بهتر باشه که چند تومانی را بیشتر خرج کنید تا تعطیلات بهتری داشته باشید.

    مثلا آیا می دانستید که احتمالا بهتر است، که کارت اعتباری داشته باشید و از دستگاه های ATM در فرانسه پول بگیرید و یا اینکه قبل از آمدن به فرانسه یورو و یا دلار نقد همراهتون باشه؟

    اما این نکته های کوچک را به یاد داشته باشید. اگر یک قهوه رو در کافی شاپ در حالی که بیرون و روی یک صندلی نشستید سفارش بدید، گرون تر از میز روی تراس هستش. یا اینکه در یک بار روی یک صندلی چهارپایه بشینید تا اینکه در یک مکان بالاتر و بهتری در بار بشینید (مثل قسمت VIP).

    شش از هشت: از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی کنید.

    اینقدر اصرار نکنید که تاکسی بگیرید (که در فرانسه واقعا گرون هست)، یا تور با راهنما (که گرون و غیر قابل اعتماد هستند). به جاش، سعی کنید با مترو و قطار در فرانسه سفر کنید؛ قطارها راحت، مطمئن هستند و هرجا که بخواهید شما را می برند. اگر خودتون بلیط قطارها رو تو فرانسه تهیه کنید که خیلی ارزون تر هستش. اینجوری هر وقت ناگهانی هوس کردید جایی برید، بدون اینکه براتون زیاد خرج داشته باشه، می رید.

    اتوبوس ها هم بسیار خوب هستند و ارزش زیادی دارند. برای مثال در Provence-Alpes-Cote d’Azur (منطقه کوهستانی در جنوب شرقی فرانسه و هم مرز با ایتالیا که ساحلی هم می باشد)، هر جایی که بخواهید در این منطقه با اتوبوس بروید، تنها 2 یورو خرج دارد و اینجا واقعا منطقه بزرگی است.

    در حال حاضر بیشتر شهرهای فرانسه، تراموا دارند که در خیابان های اصلی شهر در حرکت هستند و قیمت آنها بسیار پایین است.

    هفت از هشت: هتل های کوچک و جمع و جور و پاسیون ها را رزرو نمی کنید؟

    به دنبال یک راه حل ساده مثل رزرو کردن یک هتل زنجیره ای که احتمالا بسیار گران و فاقد هویت است، نباشید. به جای این کار، هتل های کوچکتر، به خصوص Logis Hotel را انتخاب کنید که در همه جای فرانسه قرار دارند. یا اینکه چرا پانسیون ها رو انتخاب نمی کنید (bed and breakfast)؟ بسیاری از صاحبان این دسته از هتل ها، به خصوص آنهایی که در قسمت پرجمعیت توریستی قرار دارند، انگلیسی صحبت می کنند. بعضی از این هتل ها هم یک وعده غذایی را به شما آفر می دهند که بسیار بهتر و به صرفه تر از هتل ها و یا رستوران ها می باشد.

    شما به همراه دیگر مسافران انگلیسی زبان هتل، همگی روی یک میز به صورت اشتراکی می نشینید و اینجوری می تونید اطلاعات بیشتری راجع به منطقه اطرافتون بدست بیارید، یا اینکه بپرسید تا حالاکجاها رفتن و دیدن و ... .

    هشت از هشت: از سفرتون لذت ببرید!!

    با فرانسه مثل هر کشور خارجی که تا به حال اونجا سفر کردید باشید؛ مودب، کنجکاو و علاقه مند. خواهید دید که چه اوقات خوشی را در این کشور خواهید گذراند.

    آژانس مسافرتی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن از طریق سفارت اسپانیا در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد و با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور اسپانیا، تور فرانسه، تور پاریس و ... را به شما در کمترین زمان ممکن ارائه بدهد.منبع: منبع: تور فرانسه سام سیر
     
  3. mobinaa20

    mobinaa20 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏2/8/20
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    راهکارهایی هماهنگ کردن سیستم بدن شرایط پرو ( بخش اول)
    شاید مثل خیلی از مسافران این رویداد برای شما نیز رخ داده باشد که در طی پرواز خارجی یا داخلی سیستم بدن شما واکنش نشان دهد و دچار مشکلاتی از قبیل حالت تهوع، تکرر ادرار، سردرد و... شوید. حال برای مسافرانی که خرید بلیط هواپیما انجام داده‌اند و می‌خواهند با هواپیما سفر کنند این سؤال پیش میاید که چگونه می‌توان دچار این مشکلات نشد؟ چه‌کارهایی باید انجام دهیم تا بدنمان با شرایط سازگار شود؟


    واقعیت این است سیستم بدن متناسب با زمین طراحی‌شده و در ارتفاع ممکن است دچار مشکل شود اما شمایی که خرید بلیط هواپیما لحظه آخری انجام دادید و قصد سفر با هواپیما رادارید اصلاً نگران نباشید زیرا علم پزشکی این مشکل را رفع کرده و راهکارهایی دراین‌باره در اختیار ما قرار داده. اگر فردی در هواپیما دچار تنگی نفس یا مشکلات خطرناک شود هواپیما به‌سرعت فرود اضطراری می‌کند.


    در این مقاله ما راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروزمشکل را به شما می‌گوییم، اما اگر بیماری خاصی دارید در هنگام خرید بلیط هواپیما یا بلیط تک آژانس و شرکت هواپیمایی را مطلع سازید تا تجهیزات موردنظر را آماده کنند یا اصلاً ببیند شما اجازه پرواز را دارید.

    راهکارها:

    زودتر حضور داشتن در فرودگاه:


    تا جایی که امکان دارد سعی کنید از زمانی که روی بلیط هواپیم سیستمی یا بلیط تک برای پرواز خارجی یا داخلی تعیین‌شده، زودتر برسید تا هم از استرس شما برای پرواز کم شود و هم دیگر نگرانی نرسیدن به پرواز را نداشته باشید. این کار علاوه بر کاهش استرس، زمانی کافی به‌منظور انجام کارهای قبل از پرواز مثل گرفتن کارت پرواز و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.تمرکز کردن:

    تمرکز کردن به‌وسیله نفس عمیق شمارا به‌شدت آرام می‌کند. بنابراین هوا را از بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید.


    اطمینان به خدمه پرواز:



    این را بدانید که خلبان و مهمانداران کاملاً مورداطمینان هستند زیرا آن‌ها تخصص این کار رادارند و با دقت کارشان را انجام می‌دهند. هنگام خرید بلیط هواپیما یا خرید بلیط تک به این نکته توجه نکنید که کدام ایرلاین مطمئن‌تر است زیرا همه‌ی آن‌ها قطعاً مورد اعتماد هستند.


    بستن چشمان در طول پرواز:

    چنانچه استرس زیاد باعث ناراحتی شما شده، در طول پرواز خارجی یا داخلی چشم‌هایتان را ببندید و با گوش دادن به موسیقی آرام موردعلاقه اتان از استرس بیهوده جلوگیری کنید. زیرا با نشنیدن صدای هواپیما آرامش شما بیشتر می‌شود.



    پنهان نکردن ترس:

    چنانچه به‌شدت ترس از پرواز دارید، برای اینکه ترستان کمتر شود ابتدا پرواز خارجی یا داخلی با مدت‌زمان کم بروید تا ترستان برطرف شود. درصورتی‌که در طی پرواز دچار ترس شدید آن را پنهان نکنید و به مهمانداران هواپیما اطلاع دهید تا در صورت بروز اتفاقی بتوانند شمارا یاری کنند.


    دقت درگرفتن کارت پرواز:

    به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید بلیط هواپیما سیستمی یا بلیط تک صندلی‌های جلو هواپیما را انتخاب کنید؛ زیرا که آن‌ها تکان کمتری می‌خورند و استرس شمارا کمتر می‌کنند.

    پرهیز از خوردن و آشامیدن پیش از پرواز:

    مسافرانی که در پروازهای قبلی‌شان دچار مشکلاتی قبیل حالت تهوع، سر گیجِ و بی‌اشتهایی و... شده‌اند، از خوردن و آشامیدن زیاد قبل از پرواز خارجی یا داخلی‌شان خودداری کنید. همین‌طور اگر عادت به خوردن دیمن هیدرینات در مسافرت دارند درباره‌ی خوردن آن در سفرهایی هوایی با پزشک مشورت کنند.

    جویدن آدامس :


    به دلیل تغییرات ناگهانی فشار هوا در زمان بلند شدن و فرود آمدن هواپیما، ممکن است دچار گوش‌درد شوید. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است با جویدن آدامس یا خوردن شکلات مانع بروز آن شوید.


    بهتر است مطلب مقایسه کامل آمریکا و کانادا (بخش دوم) را نیز مطالعه کنید.


    راهکار دیگری برای نگرفتن گوش در پرواز خارجی یا داخلی وجود دارد آن‌هم خوردن قرص آنتی‌هیستامین تقریباً نیم ساعت قبل از پرواز خارجی یا داخلی است.


    همچنین با یک حرکت که به آن مانور «والسالوا» می‌گویند می‌توانید از گرفتگی و درد گوش جلوگیری کنید این حرکت این است که بایستی یک‌نفس عمیق بکشید و هوا را در بینی نگه‌دارید و دهان را ببندید، با انگشت‌هایتان بینی را بگیرید و در همین حال سعی کنید هوا را از بینی بیرون دهید. با این کار هوا داخل گوش میانی می‌شود و از گرفتگی جلوگیری می‌شود. ناگفته نماند برای افراد سرماخورده این کار پیشنهاد نمی‌شود.


    این نکات را شرکت هواپیمایی در هنگام خرید بلیط هواپیما به شما نمی‌گویند پس خودتان مطالعه کنید.
     
  4. SAHAR20

    SAHAR20 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏4/11/20
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    ویزای توریستی کانادا
    [​IMG]


    ویزای توریستی کانادا تنها برای اهداف گردشگری به شهروندان اجازه ی ورود به خاک کشورش را می دهد.افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا می باشند می توانند تا سقف شش ماه به طور موقت اقامت داشته باشند که این ویزا خود به دو دسته تقسیم می شود که هر کدام از آن ها تا زمانی که اعتبارشان منقضی نشده قابل استفاده می باشد.




    1. ویزای یک بار ورود یا سینگل:



    کسانی که این ویزا را دارند می توانند برای یک بار وارد کشور کانادا شوند و پس از خروج دیگر اجازه ی ورود ندارند،مگر آن که دوباره اقدام به دریافت ویزا کانادا کنند.شایان ذکر است که هر مسئله ای همینطور ویزای کانادا دارای استثناهایی می باشد.برای مثال اگر گردشگران پس از وارد شدن به خاک کانادا با ویزای کانادا توریستی یک بار ورود به مقاصد ایالات متحده ی آمریکا،میلکون و سنت پیر بروند می توانند دوباره به کانادا بازگردند.




    2. ویزای چند بار ورود یا مالتیپل:



    این ویزا به گردشگران اجازه می دهد تا چندین بار بتوانند وارد خاک کانادا شوند.اقامت این ویزای کانادا نیز شش ماهه می باشد.کسانی که دارای ویزای مالتیپل هستند پس از یک بار ورود و خروج از کانادا می توانند در سال بعد از آن بدون نیاز به دریافت دوباره ی ویزا کانادا وارد خاک کشور شوند.




    معیارهایی که برای دریافت ویزای توریستی کانادا لازم می باشد به شرح ذیل است:



    داشتن پاسپورت معتبر

    سلامتی کامل جسمی و ذهنی فرد متقاضی

    متقاعد کردن افسر مبنی بر آن که شما به کشور خود باز خواهید گشت

    داشتن برنامه ی کامل و جامع برای اقامت محدود در کشور کانادا

    خروج از کشور پیش از منقضی شدن تاریخ ویزای کانادا

    نداشتن برنامه ای مانند استخدام تا زمانی که در کشور کانادا هستید

    نداشتن سوء پیشینه

    اثبات این مسئله که شما مشکل امنیتی ایجاد نخواهید کرد

    توانایی اطاعت از قوانین و مقرارات کشور کانادا

    آماده کردن مدارک پزشکی برای مواقعی که افسر درخواست معاینات پزشکی داشته باشد.

    مراحل درخواست ویزای توریستی کانادا




    پیش از آن که بخواهید اقدامی برای درخواست ویزا کانادا کنید باید تمام شرایط اخذ ویزا را به طور کامل داشته باشید.

    پس از اطمینان حاصل کردن از این موضوع می توانید اقدامات ذیل را انجام دهید:



    1. درخواست خود را به چه صورت ارائه دهید: شما می توانید هم به صورت کتبی و هم آنلاین درخواست خود را در خصوص ویزای کانادا ارائه دهید. اگر به صورت آنلاین می هواهید اقدامات لازم را انجانم دهید باید کارت اعتباری یا همان Credit Card داشته باشید. نکتهی بعدی این است که باید به وسیله ی اسکنر و دوربین با کیفیت خوب مدارک خود را بفرستید.اگر می خواهید به طور کتبی درخواست دهید به سایت سفارت مراجعه نموده و فرم مربوطه به همراه چک لیست را دانلود کنید و به صورت ذیل روند را کامل کنید.



    2. فرم ویزا کانادا را چطور پر کنید: پیشنهاد می شود پیش از شروع کار راهنمای آموزشی مربوطه را به دقت مطالعه بفرمایید. فرمی که پر می کنید باید صفحه ی بارکد داشته باشد.اگر کوچک ترین بخش را فراموش کنید ممکن است ویزای کانادا شما ریجکت شود.اگر ویزا کانادا رد شود هزینه ای به شما بازگردانده نخواهد شد و باید دوباره اقدامات خود را از اول شروع کنید.



    3. چطور هزینه ی ویزای کانادا را پرداخت کنید: هزینه ی پروسه های مربوط به ویزا کانادا باید از طریق کارت اعتباری،معملات بانکی و یا به طور نقدی پرداخت شود.اگر می خواهید هزینه ی ویزای کانادا را به وسیله ی معاملات بانکی به انجام برسانید باید رسید را به همراه داشته باشد.شایان ذکر است که این عمل در ایران انجام پذیر نیست.



    4. به مرکز درخواست ویزای کانادا مراجعه کنید: هنگامی که به این بخش مراجعه می کنید باید مدارکی اعم از گذرنامه،عکس پاسپورتی،فرم پر شده و تمام مدارک مربوطه براساس چک لیست ارائه شود.



    5. فرم درخواست ویزا کانادا را ارسال کنید: پس از آن که فرم را ارسال و هزینه ی ویزای کانادا را پرداخت کردید رسید را دریافت خواهید کرد.شماره ی پیگیری رسید کاملا منحصر به فرد است.امکان ندارد دو رسید با شماره ی پیگیری یکسانی وجود داشته باشد.به خاطر داشته باشید که این رسید برای پیگیری آنلاین پرونده ی خود لازم می باشد پس به هیچ عنوان آن را گم نکنید.



    6. اپلیکیشن را به طور آنلاین پیگیری کنید: در این مرحله باید شماره پرونده را به همراه داشته باشید تا پرونده ی خود را پیگیری کنید.




    تمدید ویزای توریستی کانادا



    اگر قصد تمدید ویزای کانادا را دارید باید سی روز پیش از آن که اعتبار ویزا منقضی شود اقدامات لازم را انجام دهید.




    بایدهای ویزای کانادا:



    برای آن که بتوانید ویزا کانادا از نوع توریستی و مالتیپل را دریافت کنید باید چند هفته زودتر اقدامات لازم را انجام دهید و پیش از تاریخ سفر کارهای خود را پیش ببرید.هنگامی که فرم مربوطه را پر می کنید نهایت حساسیت را به خرج دهید و هنگام ارائه ی مدارک سعی کنید هیچ مدرکی از قلم نیفتد.




    نبایدهای ویزای کانادا:



    هیچ گاه سعی نکنید که افسر را گول بزنید یا مدارک جعلی ارائه دهید.حقیقت را همان طور که هست بیان کنید.اگر ویزای کانادا شما ریجکت شد اعتراضی قابل قبول نیست و تمام مراحل دوباره باید طی شود.
     
  5. zohreeh

    zohreeh کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏4/9/22
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    افراد به چه دلیلی ممنوع‌الخروج می‌شوند؟
    دلایل زیادی مانند مشکلات کیفری، مالیاتی، قضایی، دارایی و ... هستند که می‌تواند باعث ممنوع‌الخروجی شما شوند. اما از عمده‌ترین دلایل می‌توانید به موارد زیر اشاره کنیم:

    • عدم اجازه قیم یا همسر برای خروج از کشور
    • بدهکاران مالیاتی
    • سربازان فراری
    • بدهکاران چک و مهریه
    • افرادی که قبلا سابقه دزدی کلاه‌برداری، تکدی‌گری یا سوء شهرت در خارج از کشور داشته‌اند.
    • محکومان کیفری که هنوز دوران محکومیت خود را تمام نکرده‌اند نیز امکان خروج از کشور را ندارند.
    • افرادی که خروجشان مخالف مصلحت کشور است.
    • کودکان زیر ۱۸ سالی که قیمشان اجازه خروج از کشور را به آنها نداده است.


    روش‌های استعلام ممنوع ‌الخروجی
    همیشه مهاجرت تنها دلیل خروج از کشور نیست گاهی اوقات سفر، مسابقه، کار یا تحصیل می‌تواند دلیلی باشد که شما قصد خروج از کشور را داشته باشید. برای اینکه با خالی آسوده راهی فرودگاه شوید، بهتر است قبل از سفر خارجی نسبت به استعلام ممنوع‌الخروجی از فرودگاه امام خمینی و یا هر فرودگاه دیگری اقدام کنید.

    اپلیکیشن استعلام ممنوع الخروجی پیشخوان24
    در گذشته که خبری از پیشرفت تکنولوژی و اینترنت پر سرعت نبود، تمامی افراد باید برای پیگیری به اداره گذرنامه مراجعه می‌کردند اما امروزه فرایند استعلام خیلی سریع‌تر از قبل شده است. یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها، استفاده از اپلیکیشن استعلام ممنوع ‌الخروجی پیشخوان ۲۴ است. برای مشاهده نتیجه استعلام با جزئیات نیاز به شماره موبایل و کد ملی دارید.
    همچنین می‌توانید از طریق سایت پیشخوان اقدام به استعلام ممنوع‌الخروجی کنید.

    استعلام ممنوع ‌الخروجی با اپلیکیشن پلیس من
    یکی از روش‌های استعلام ممنوع‌الخروجی پلیس + ۱۰ استفاده از اپلیکیشن پلیس من است. شما می‌توانید با پرداخت ۵۲۰۰ تومان و وارد کردن شماره تماس و کد ملی‌تان نسبت به استعلام ممنوع‌الخروجی خود در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنید. هم‌چنین می‌توانید نتیجه استعلام ممنوع‌الخروجی epolice.ir را از طریق دانلود اپلیکیشن پلیس مشاهده کنید.

    استعلام ممنوع ‌الخروجی قوه قضاییه
    استعلام ممنوع‌الخروجی با کد ملی، یکی دیگر از روش‌های استعلام ممنوع‌الخروجی است. برای استفاده از سرویس ثبت من قوه قضاییه باید به نشانی exitban.ssaa.ir مراجعه کنید. برای استعلام ممنوع‌الخروجی نیاز به کد ملی و وارد کردن اطلاعات شخصی خود دارید تا از آخرین وضعیت ممنوع‌الخروجی خود مطلع شوید.

    استعلام ممنوع ‌الخروجی چک برگشتی
    برای استعلام ممنوع‌الخروجی اجرای اسناد رسمی و استعلام ممنوع‌الخروجی چک برگشتی می‌توانید به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی exitban.ssaa.ir مراجعه کنید. برای مشاهده آخرین وضعیت خروج از کشور نیاز به اطلاعاتی مانند شماره کد ملی، نام پدر، نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه دارید. توجه داشته باشید که شما به کمک این سایت می‌توانید از وضعیت اجازه خروج کشور تمام پرونده‌های قضایی مطلع شوید.

    استعلام ممنوع‌ الخروجی مالیاتی با کد ملی
    برای مشاهده وضعیت ممنوع‌الخروجی و پیگیری بدهی مالیاتی خود می‌توانید به سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنید و ببینید که آیا بدهی مالیاتی و اجازه خروج از کشور را دارید یا نه!‍

    استعلام ممنوع‌ الخروجی از اداره گذرنامه
    اگرچه امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که برای استعلام ممنوع‌الخروجی خود از روش‌های غیر حضوری استفاده کنند اما هنوز هم خیلی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند از روش حضوری استفاده کنند. در این بین برای استعلام ممنوع‌الخروجی کیفری می‌توانید به صورت حضوری به اداره گذرنامه مراجعه کنید یا از اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ و پلیس من استفاده کنید.

    استعلام ممنوع‌الخروجی سامانه ثبت
    برای اطلاع از آخرین وضعیت ممنوع ‌الخروجی پرونده‌های ثبتی می‌توانید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir مراجعه کنید. هم‌چنین در شرایط زیر می‌توانید از سایت my.ssaa.ir استفاده کنید و نتیجه استعلام ممنوع‌الخروجی خود را مشاهده کنید.

    • استعلام ممنوع ‌الخروجی مهریه
    • استعلام ممنوع ‌الخروجی فرزند
    درصورتی‌که بعد از استعلام ممنوع ‌الخروجی نظامیان، اجازه خروج از کشور را نداشتید، می‌توانید با مراجعه به اداره گذرنامه اجازه موقت خروج از کشور را دریافت کنید.


    مدت زمان ممنوع‌الخروجی چقدر است؟
    طبق ماده ۲۴۸ قانون کیفری مدت زمان اعتبار ممنوع‌الخروجی ۶ ماه است که این مدت می‌تواند توسط دادگاه تمدید شود.

    اعتراض به ممنوع الخروجی
    • صدور قرار ممنوع الخروجی توسط بازپرس:
      این حکم تا 10 روز قابلیت اعتراض دارد و می توان در دادگاه صالح نسبت به صدور این قرار اعتراض کرد.
    • صدور قرار ممنوع الخروجی توسط دادگاه:
      کسی که ممنوع الخروج شده است می‌تواند به مدت 20 روز به صدور این قرار در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کند .
     
    سپیده 2 از این پست تشکر کرده است.
  6. سپیده 2

    سپیده 2 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏17/8/21
    ارسال ها:
    300
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    شغل:
    ریمو تاتو.فشیال
    محل سکونت:
    رشت
    وب سایت:
    چقدر هم ریلکس هستن
     
بارگذاری...