1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

بهترین خطوط هوایی جهان در سال 2018

شروع موضوع توسط NextHoliday ‏16/1/19 در انجمن ایران گردی و جهان گردی

  1. NextHoliday

    NextHoliday کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏30/1/18
    ارسال ها:
    26
    تشکر شده:
    4
    امتیاز دستاورد:
    8
    شغل:
    مارکتینگ
    وب سایت:
    اخیرا جدیدترین فهرست 100 خط هوایی برتر جهان در سال 2018 میلادی اعلام شده است. اهمیت این فهرست در گردشگری بسیار زیاد می‌باشد. بسیاری از این خطوط هوایی که در صدر فهرست قرار گرفته‌اند به سرعت به یکی از جاذبه های گردشگری کشوری تبدیل می‌شوند که حامل پرچم آن هستند. همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از آژانس های مسافرتی که با این شرکت‌های هواپیمایی قرار دارند بتوانند با راحتی بیشتری به معرفی تور های مسافرتی خود و مقاصد گردشگری بپردازند. نکته جالب در مورد این رتبه‌بندی آن است که شرکت‌های هواپیمایی حاشیه جنوب خلیج فارس و قاره آسیا بیشترین سهم از 10 خط هوایی برتر جهان را به خود اختصاص داده‌اند. برای آشنایی با این خطوط هوایی تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.


    [​IMG]


    موسسه اسکای تراکس که به ارزیابی خطوط هوایی جهان می‌پردازد برای آن که بتواند این رتبه‌بندی را انجام دهد از بیش از 20 میلیون و 360 هزار مسافر و در 100 کشور جهان نظر سنجی به عمل آورده است. در این نظر سنجی از آنها خواسته شده است که در مورد تجربه سفر، فرودگاه و محیطی که در هواپیما برای آنان محیا شده بود از 1 تا 5 امتیاز بدهند. در این مطالعه گسترده بیش از 330 شرکت بزرگ جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی 10 خط هوایی برتر می‌پردازیم.


    [​IMG]


    1. سنگاپور ایر لاینز (Singapore Airlines)


    شرکت هواپیمایی سنگاپور ایر لاینز در سال 1972 میلادی ایجاد شده است. این خط هوایی که دفتر مرکزی آن در یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری جهان به نام سنگاپور قرار دارد دارای 126 هواپیما است و هر روز به بیش از 64 مقصد مختلف پروازهای تجاری انجام می‌دهد. درآمد این شرکت در سال 2017 میلادی بیش از 11.5 میلیارد دلار بوده است که از این رقم بیش از 789 میلیون دلار سود خالص سنگاپور ایر لاینز است.


    [​IMG]


    2. قطر ایر ویز (Qatar Airways)


    شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال 1994 میلادی ایجاد شده است. این خط هوایی که دفتر مرکزی آن در شهر دوحه قرار دارد در ظرف کمتر از 20 سال به یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین ناوگان‌های هواپیمای جهان دست یافته است. قطر ایر ویز دارای 220 هواپیما است و هر روز به بیش از 150 مقصد مختلف پروازهای تجاری انجام می‌دهد. درآمد این شرکت در سال 2017 میلادی بیش از 380 میلیارد ریال قطر بوده است. سود عملیاتی قطر ایر ویز در همین سال معادل 1.97 میلیارد ریال قطر می‌باشد.


    [​IMG]


    3. آنا- آل نیپون ایر ویز (ANA All Nippon Airways)


    شرکت ژاپنی آنا- آل نیپون ایر ویز در سال 1952 میلادی و به مرکزیت شهر توکیو ایجاد شده است. این خط هوایی دارای 221 هواپیما است و هر روز به بیش از 97 شهر مختلف پروازهای تجاری انجام می‌دهد. درآمد این شرکت در سال 2017 میلادی بیش از 100 میلیارد ین بوده است که از این رقم بیش از 20 میلیارد ین سود خالص است.


    [​IMG]


    4. هواپیمایی امارات (Emirates)


    رتبه چهارم برترین خطوط هوایی جهان به شرکت هواپیمایی امارات اختصاص دارد. این شرکت در سال 1985 میلادی و به مرکزیت شهر دبی ایجاد شده است. این خط هوایی دارای 255 هواپیما است و هر روز به بیش از 143 شهر مختلف پروازهای تجاری انجام می‌دهد. درآمد این شرکت در سال 2017 میلادی بیش از 20 میلیارد دلار بوده است که از این رقم بیش از 1 میلیارد دلار سود خالص است. این شرکت در حال حاضر یکی از در حال رشدترین برندهای تجاری جهان نیز به شمار می‌آید.


    [​IMG]


    5. اوا ایر (Eva Air)


    شرکت تایوانی اوا ایر که در رتبه پنجم قرار گرفته است اولین پرواز خود را در سال 1991 میلادی انجام داده است. این شرکت آسیایی در حال حاضر دارای 74 هواپیمای پهن پیکر است که به صورت روزانه به 62 مقصد گردشگری مختلف پروازهای خود را انجام می‌دهند. اطلاعات دقیقی از میزان درآمد و سود شرکت اوا ایر در سال مالی گذشته منتشر نشده است.


    [​IMG]


    6. کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific)


    شرکت هنگ کنگی کاتای پاسیفیک در سال 1946 میلادی فعالیت تجاری خود را آغاز کرده است. کاتای پاسیفیک در حال حاضر دارای 146 فروند هواپیمای تجاری است که پروازهای خود را به 77 مقصد مختلف انجام می‌دهند. علیرغم شهرت و اعتبار جهانی، شرکت کاتای پاسیفیک در سال 2017 میلادی متحمل صدها میلیون دلار زیان شده است. با این وجود مسئولان این شرکت به دنبال آن هستند که با حفظ اعتبار خود به بهبود عملکرد مالی شرکت در سال 2018 میلادی بپردازند.


    [​IMG]


    7. لوفت هانزا (Lufthansa)


    شرکت آلمانی لوفت هانزا در آخرین رتبه‌بندی به مقام هفتم دست یافته است. این شرکت همواره در فهرست 10 شرکت امن و با کیفیت هوایی جهان قرار داشته است و تنها در سال‌های اخیر به واسطه رشد شگفت‌انگیز شرکت‌های هوایی امارات، قطر ایر ویز و رقیب نو ظهوری به نام اتحاد در پس نام‌های آسیایی قرار گرفته است. البته مسئولان لوفت هانزا بر این باور هستند که اگر آنها هم مثل این شرکت‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از پرداخت مالیات معاف بودند و سرمایه عظیم نفتی شیخ‌های عرب را داشتند بیش از این موفق می‌شدند. این شرکت در سال 1953 میلادی افتتاح شده است و در حال حاضر مالک 279 هواپیمای پهن پیکر است که روزانه به 200 مقصد مختلف پرواز می‌کنند. لوفت هانزا در سال مالی گذشته بیش از 35.5 میلیارد یورو درآمد داشته است که از این رقم بیش از 5.5 میلیارد یورو درآمد عملیاتی شرکت بوده است.


    [​IMG]


    8. هاینان ایر لاینز (Hainan Airlines)


    رتبه هشتم این فهرست شرکت چینی هاینان ایر لاینز است که زمانی در فهرست ناامن‌ترین خطوط هوایی جهان قرار داشت. اما در یک دهه گذشته در سایه مدیریت کارآمد و رویکرد نوین نسبت به فن‌آوری هوایی به یکی از برترین خطوط هوایی جهان تبدیل شد. این شرکت در حال حاضر مالک 208 هواپیما است که به صورت روزانه به 110 مقصد مختلف پرواز می‌کنند. هاینان ایرلاینز هنوز گزارش مالی سال 2017 میلادی را منتشر نکرده است.


    [​IMG]


    9. گارودا اندونزیا (Garuda Indonesia)


    رتبه نهم برترین خط هوایی جهان به یکی دیگر از شرکت‌های آسیایی رسیده است که در تملک دولت اندونزی قرار دارد. شرکت گارودا اندونزیا در سال 1949 میلادی افتتاح شده است. این شرکت در حال حاضر دارای 149 فروند هواپیما است که به صورت روزانه به بیش از 90 مقصد مختلف مسافران هوایی را جابه‌جا می‌کند. در آمد این شرکت در سال مالی گذشته بیش از 3.8 میلیارد دلار رشد داشته است.


    [​IMG]


    10. تای ایرویز/ هواپیمایی تایلند (Thai Airways)


    دهمین شرکت برتر هوایی جهان در سال 2018 میلادی شرکت تای ایرویز می‌باشد. این شرکت که بخش عمده‌ای از سهام آن در مالکیت دولت تایلند است در سال 1960 میلادی آغاز به کار کرده است و در حال حاضر مالک یک ناوگان پیشرفته از هواپیماهای پهن پیکر است که تعداد آنها به 82 فروند می‌رسد. این شرکت که سفارش خرید ده‌ها فروند هواپیمای پیشرفته به شرکت‌های ایرباس و بوئینگ داده است در حال حاضر مسافران خود را به 91 شهر مختلف در سراسر جهان منتقل می‌کند. گزارش مالی سال 2017 میلادی شرکت تای ایرویز هنوز منتشر نشده است اما برآوردها از افزایش درآمد و سود خالص این شرکت تایوانی حکایت دارد.


    [​IMG]
     
بارگذاری...