1. در صورتی که برای اولین بار از این سایت بازدید میکنید, لازم است تا راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. در صورتی که هنوز عضو نشده اید برای ارسال مطالب , دانلود فایل ها و ...عضو شده و در سایت ثبت نام کنید.با کلیک بر روی ثبت نام در مدت کوتاهی عضو سایت شده و از مطالب و امکانات سایت بهره مند شوید.
  2. هر گونه بحث سیاسی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران ممنوع می باشد و به شدت برخورد می شود.
  3. در صورت شکایت از مدیران و ناظران انجمن با کاربر farbod در ارتباط باشید.

طرز تهیه سوپ اسفناج

شروع موضوع توسط nargessamiri ‏24/11/18 در انجمن اشپزی

  1. nargessamiri

    nargessamiri کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏10/4/18
    ارسال ها:
    205
    تشکر شده:
    74
    امتیاز دستاورد:
    28
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]
    دستور پخت سوپ اسفناج با خامه و جو پرک
    سوپ اسفناج از سوپ های خوشمزه و کم کالری می باشد که این سوپ همانند سوپ ورمیشل در شهرهای ایران با مواد مختلفی طبخ می شود. وقتی هوا سرد می شود بازار سوپ و آش های ایرانی گرم می شود و سوپ اسفناج هم یکی از این سوپ هاست. در شهرهای مختلف ایران سوپ اسفناج را با مواد مختلفی همچون اسفناج ، خامه ، شیر ، قارچ ، پیازچه ، سیب زمینی ، تره فرنگی و کرفس درست می کنند.

    من اضافه کردن این همه مواد مختلف را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنم چون باعث می شود طعم سوپ اسفناج به کل عوض شود. من برای پخت سوپ اسفناج همیشه از دستوری که برایتان در ادامه قرار دادم استفاده می کنم و واقعا سوپ های اسفناجی که با این روش درست می کنم خیلی خوشمزه و خوش طعم می شود.



    مواد لازم سوپ اسفناج
    اسفناج نیم کیلو
    جو پرک ۲ قاشق غذاخوری
    آب مرغ ۳ لیوان
    خامه ۳ قاشق غذاخوری
    سیر ۱ حبه
    کره ۲۰ گرم
    پیاز ۱ عدد
    نمک به میزان لازم
    فلفل سیاه به میزان لازم
    مراحل تهیه سوپ اسفناج
    1. ابتدا اسفناج ها را پس از تمیز کردن و شستن آبکش می کنیم و در قابلمه مناسب به صورت درب باز بر روی حرارت قرار می دهیم تا اسفناج ها بپزدو وقتی اسفناج ها پخت آن ها را داخل غذاسازی می ریزیم و به طور کامل پوره می کنیم و سپس کنار می گذاریم.

    2. پس از پخت اسفناج ها در یک قابلمه ، جو پرک را همراه آب مرغ روی حرارت قرار می دهیم تا جو پرک هم بپزد. پیاز را هم به صورت نگینی و ریز خرد کنید و کنار بگذارید. سیر را هم با رنده به صورت ریز رنده کنید و آن را هم کنار بگذارید.

    3. پس از اینکه مواد سوپ را آماده کرده ایم کره را همراه پیازهای خرد شده در داخل قابلمه ای که برای پخت سوپ آماده کرده ایم بر روی حرارت قرار می دهیم و تفت می دهیم سپس سیر رنده شده را هم به قابلمه سوپ اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم.

    4. در این مرحله اسفناج های پوره شده را به همراه نمک و فلفل اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. سپس جو پرک پخته شده با آب مرغ را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

    5. بعد از اینکه سوپ اسفناج پخت و به غلظت دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و خامه را اضافه می کنیم و سوپ را هم می زنیم تا به طور کامل خامه وسوپ در هم حل شوند. در انتها مقدار کمی لیمو ترش اضافه کنید و هم بزنید تا سوپ اسفناج خوشمزه و خوش طعمی داشته باشید.
     
  2. piroozparvaz

    piroozparvaz کاربر اخراجی

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/18
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    ممنون خیلی عالی بود دنبال طرز تهیه این سوپ بودم، لطفا طرز تهیه سوپ ورمیشل رو هم قرار بدید. ممنون
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. nargessamiri
    پاسخ ها:
    10
    نمایش ها:
    1,570
  2. nargessamiri
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    2,688
  3. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    1,001
  4. nargessamiri
    پاسخ ها:
    4
    نمایش ها:
    1,150
  5. nargessamiri
    پاسخ ها:
    2
    نمایش ها:
    966